Gå til innhold

Joaronn's E34 540ia! Solgt...


 Share

Anbefalte innlegg

+1 på overnevnte kommentarer. Vil du berge bilens verdi og ekslusivitet, må du holde den original.

Skal du bytte felger ville jeg ihvertfall holdt meg til originalfelger som f.eks Style 37 (M-par) eller Style 5 (BBS RC 090).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm! jeg kjenner jeg blir litt provosert her jeg da..

her har yngstemann i denne bmw-familien vår, endelig fått kjøpt seg ett flott eksemplar av en 'kommende' klassiker!

det har vert en lang prosess med mye frem og tilbake om hvilken bil han skal kjøpe, alt ifra 3.0, E24,E32,E28,E34..

men målet har vert klart, en bil som man ikke ser 50 andre av på bmw-treff!

og det har han vel oppnådd nå med dette Nyydelige eksemplaret av en sjelden 540iA!

men manuell utgaven av 540i er vel ennå sjeldnere ettersom det jeg vet? jeg ser S.Hafsmo her har en av de, og fått på justerbart, breifelger, presse ++.. da har jo han ødelagt bilens verdi og ekslusivitet?

ta E34 M5 f.eks.. de fleste her på forumet med M5 har vel oppgradert ett og annet på bilene sine og testet de hardt på bane?

de fleste vil jo det selvfølgelig når de har en sånn rå kjøremaskin?! :)

men tilbake til Brutter'n! som er en rolig kar som er ute etter 'show and shine' fremfor 'drift and slide'

jeg syns da med Goood samvittighet at han skal få unne seg å bytte til noen dyre sko og moderat senk..

er da ingen her som har sagt noe om "lower ittttttttttttt moaaaaaaaaaarrrrrrr"

er enig i at dette er ett eksemplar som må tas vare på! og flesteparten her er vel enig i at det er mer stas og ta vare på en bil med

noen sjeldne hjul? enn en bil som i ett utenforstående øye, ser ut som bilen som bestefar har hatt siden bilen var ny..?

var ikke meninga å være kranglete her :) men jeg ser ikke problemet med å koste på denne bilen noen gromhjul og litt senk, som kun skal brukes på go'værsdager. og vaskes og koses med... eller er det bare jeg som er heeelt på trynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i hva de andre sier. De skriver jo det i alle sine tråder likevel.

Kjøp deg et sett med felger som du synes passer bilen din. Ingen kan komme å påstå at du forringer orginaliteten på bilen din med det. Bare bull alt sammen.

Du har uten tvil en spesiell og flott bil, som har en farge som hvermannsen ikke kan skilte med. Kunne absolutt tenkt meg denne selv, akkurat sånn den er.

Lykke til med å få bilen akkurat sånn som DU vil ha den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men manuell utgaven av 540i er vel ennå sjeldnere ettersom det jeg vet? jeg ser S.Hafsmo her har en av de, og fått på justerbart, breifelger, presse ++.. da har jo han ødelagt bilens verdi og ekslusivitet?

Det har du helt rett i. Hadde jeg kjøpt bilen i dag, hadde jeg gått den veien jeg nå nevner.

Hadde muligens luktet litt på moderat senk som ikke komprimerer bilens komfort, også hengt originalfjørene opp i garasjen for en senere anledning.

Vedr. felger ramset jeg bare opp det jeg synes er penest. Evt. kan han få custom step-lip RC fra tyskland i 18", som jeg tror hadde blitt bra på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men manuell utgaven av 540i er vel ennå sjeldnere ettersom det jeg vet? jeg ser S.Hafsmo her har en av de, og fått på justerbart, breifelger, presse ++.. da har jo han ødelagt bilens verdi og ekslusivitet?

Det har du helt rett i. Hadde jeg kjøpt bilen i dag, hadde jeg gått den veien jeg nå sier.

Hadde muligens luktet litt på moderat senk som ikke komprimerer bilens komfort, også hengt originalfjørene opp i garasjen for en senere anledning.

Vedr. felger ramset jeg bare opp det jeg synes er penest. Evt. kan han få custom step-lip RC fra tyskland i 18", som jeg tror hadde blitt bra på denne.

jeg mente nå den som var rettet mot deg som ris til egen bak ;) hehe men jeg skjønner greia :P

ja, jeg er enig i noen 18" RC med custom step-lip på denne hadde vert pent! :) har en bestilling inne hos en i tyskland på custom step.lip i 3,5*17" til mine RC.. så det blir 2 med nesten samme felger i familien isåfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm! jeg kjenner jeg blir litt provosert her jeg da..

her har yngstemann i denne bmw-familien vår, endelig fått kjøpt seg ett flott eksemplar av en 'kommende' klassiker!

det har vert en lang prosess med mye frem og tilbake om hvilken bil han skal kjøpe, alt ifra 3.0, E24,E32,E28,E34..

men målet har vert klart, en bil som man ikke ser 50 andre av på bmw-treff!

og det har han vel oppnådd nå med dette Nyydelige eksemplaret av en sjelden 540iA!

men manuell utgaven av 540i er vel ennå sjeldnere ettersom det jeg vet? jeg ser S.Hafsmo her har en av de, og fått på justerbart, breifelger, presse ++.. da har jo han ødelagt bilens verdi og ekslusivitet?

ta E34 M5 f.eks.. de fleste her på forumet med M5 har vel oppgradert ett og annet på bilene sine og testet de hardt på bane?

de fleste vil jo det selvfølgelig når de har en sånn rå kjøremaskin?! :)

men tilbake til Brutter'n! som er en rolig kar som er ute etter 'show and shine' fremfor 'drift and slide'

jeg syns da med Goood samvittighet at han skal få unne seg å bytte til noen dyre sko og moderat senk..

er da ingen her som har sagt noe om "lower ittttttttttttt moaaaaaaaaaarrrrrrr"

er enig i at dette er ett eksemplar som må tas vare på! og flesteparten her er vel enig i at det er mer stas og ta vare på en bil med

noen sjeldne hjul? enn en bil som i ett utenforstående øye, ser ut som bilen som bestefar har hatt siden bilen var ny..?

var ikke meninga å være kranglete her :) men jeg ser ikke problemet med å koste på denne bilen noen gromhjul og litt senk, som kun skal brukes på go'værsdager. og vaskes og koses med... eller er det bare jeg som er heeelt på trynet?

Se på min E34 da, den ser ut som den gjorde da den kom ut av fabrikken med orginale 15" og greier :wink: Men du sier at bilen skal skille seg ut på BMW treff, men det en nettopp derfor den burde holdes så orginal som mulig. Med felger, DE og senk så blir den jo seende ut akkurat som de E34ene det går tolv på dusinet av på treff

Bare ett lite synspunkt :wink:

Fine e34'n :) eneste jeg ikke liker er de lastebil setene forran.. :) men utrolig gode og sitte i er de helt sikkert! :D

Har samme setene i min og de er iallfall ti ganger bedre å sitte i enn sportstolene, men så har ikke jeg behov for noe særlig sidestøtte i en 520 med 15" heller da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mente nå den som var rettet mot deg som ris til egen bak ;) hehe men jeg skjønner greia :P

ja, jeg er enig i noen 18" RC med custom step-lip på denne hadde vert pent! :) har en bestilling inne hos en i tyskland på custom step.lip i 3,5*17" til mine RC.. så det blir 2 med nesten samme felger i familien isåfall :P

Handler du fra Wokke da? Utrolig flotte de modifiserte Style 5 felgene de lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm! jeg kjenner jeg blir litt provosert her jeg da..

her har yngstemann i denne bmw-familien vår, endelig fått kjøpt seg ett flott eksemplar av en 'kommende' klassiker!

det har vert en lang prosess med mye frem og tilbake om hvilken bil han skal kjøpe, alt ifra 3.0, E24,E32,E28,E34..

men målet har vert klart, en bil som man ikke ser 50 andre av på bmw-treff!

og det har han vel oppnådd nå med dette Nyydelige eksemplaret av en sjelden 540iA!

men manuell utgaven av 540i er vel ennå sjeldnere ettersom det jeg vet? jeg ser S.Hafsmo her har en av de, og fått på justerbart, breifelger, presse ++.. da har jo han ødelagt bilens verdi og ekslusivitet?

ta E34 M5 f.eks.. de fleste her på forumet med M5 har vel oppgradert ett og annet på bilene sine og testet de hardt på bane?

de fleste vil jo det selvfølgelig når de har en sånn rå kjøremaskin?! :)

men tilbake til Brutter'n! som er en rolig kar som er ute etter 'show and shine' fremfor 'drift and slide'

jeg syns da med Goood samvittighet at han skal få unne seg å bytte til noen dyre sko og moderat senk..

er da ingen her som har sagt noe om "lower ittttttttttttt moaaaaaaaaaarrrrrrr"

er enig i at dette er ett eksemplar som må tas vare på! og flesteparten her er vel enig i at det er mer stas og ta vare på en bil med

noen sjeldne hjul? enn en bil som i ett utenforstående øye, ser ut som bilen som bestefar har hatt siden bilen var ny..?

var ikke meninga å være kranglete her :) men jeg ser ikke problemet med å koste på denne bilen noen gromhjul og litt senk, som kun skal brukes på go'værsdager. og vaskes og koses med... eller er det bare jeg som er heeelt på trynet?

Du har flere gode poeng her, Fredrik! :wink: Det er nok enkelte her på forumet som bør holde kjeft når det gjelder å beholde bilen original.

Jeg håper vi kan havne på en moderat senk med anerkjente Eibach eller H&R fjærer på 25-30mm, og tror nok vi skal klare å sette sammen noen skrudde felger som ikke mange har maken til. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har flere gode poeng her, Fredrik! :wink:Det er nok enkelte her på forumet som bør holde kjeft når det gjelder å beholde bilen original.

Jeg håper vi kan havne på en moderat senk med anerkjente Eibach eller H&R fjærer på 25-30mm, og tror nok vi skal klare å sette sammen noen skrudde felger som ikke mange har maken til. 8)

Heihei, Må kunne tåle litt kritikk på et offentlig forum, folk har forskjellig smak og ytrer sine meninger i fleng :) Jeg personlig(som tidligere nevnt) ville holdt den original, men blir nok übergromt uansett utfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...