Gå til innhold

Werther sin prydbørse - 1996 523ia (bilder/buildsheet 21/10)


Werther
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis med en fin gammel bruksbil. Mange av disse eldre kvalitetsbilene har helt klart en større bruksverdi enn handelsverdi... med andre ord er de fornuftige kjøp. En stor service og litt ekstra pleie så er den gamle 5´ern nesten god som ny igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :D Denne så jo veldig hel og pen ut til å ha gått tett på 350 000 km, og med godt stell så går denne lett 300 000 km til. Disse M52en er jo veldig solide og slitesterke motorer og med godt stell så går de evig, er kun dårlig vedlikehold som knekker dem. Da jeg jobbet på Bavaria så hadde vi en slik inne som hadde gått langt over 700 000 km med samme kasse og drivverk 8)

E39 er også veldig pene biler som bærer aldren bra, med skinn og litt utstyr så ser det fortatt ut som en bil som lett kunne ha kostet en halv mill og de kjører der etter også, selv med mange km på tellern :) Og ja! Dette er mye bil for pengene, tror denne lett kunne konkurrert med en F10 på bruksverdi :) Eneste man ikke får er at det fansy utstyret som head up, filvarsler, rygge kamera også videre og det forsvarer ikke en pris som er 500 000 ,- høyere. I E39en så har man en robust rekkesekser, komfortable skinnstoler, gode kjøreegenskaper og det utstyret man tross alt trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har iallefall skaffet deg to av de mest ikoniske bilmodellene fra de siste 25 årene... W124 og E39. Nå mangler du bare 928 og/eller 944 samt MX-5 mrk.I (som du har hatt)... :)

Jammen, jammen hva med E34 da :(:wink: Bilen BMW sammen med E32 virkelig sparket MB ned av pallen med :D

Liker felgplanene dine, dette og en skikkelig polering og voks (så vannet hadde litt godt feste i lakken på de første bildene :wink: ) så tar du begrepet mye bil for pengene enda høyere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 ble aldri ikonisk slik W124 var det. E-klassen anno 1985 var en sensasjon da den kom på markedet... og forble enormt populær helt frem til 1996 da den siste rullet av samlebåndet. Det samme året kom E39 på markedet. Det er i denne sammenhengen viktig å holde E34 M5 for seg selv... den modellen er ikonisk... forøvrig akkurat som Porsche Panamera Turbo S er det vis a vis de andre Panamera modellene.

Jeg synes det er litt av den samme saken med E32 750i... de andre E32 modellene er ikke like interessante. Mercedes-Benz W126 og W140 var stadig standarden i denne klassen selv om W140 ikke var like elegant som E32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ja dette er jo rett og slett kvalitet :) At man stadig etter så mange kilometer likevel kan herje nedover Autobahn er ikke dårlig, som nevnt tidligere så er bruksverdien mye høyere enn markedsverdien på disse bilene. Merker meg det samme med min E34, den funker som bare det :)

Skinnstolene i disse bilene er fantastisk komfortable, hadde sånne med helelektrisk justering og minne i min E39 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...