Gå til innhold

Min E87 118d M-Sport


Vanvik
 Share

Anbefalte innlegg

vurderer senkeskåler fram hvis det er og få i til mitt understell, og en liten spacer på bakfelgene, noen som har meninger, erfaringer og tips om dette? og hvor og evt. få kjøpt dette? gjort seg med det siste lille "stuket" tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

En liten uptdate på ting som er gjort i det siste :)

Fått skiftet framrute, fikk skaffet meg en dobbelfarvet en (veldig mørk/lilla-aktig) med sort solfim i øverkant, ble veldig bra.

kdavnqw8jlbhymr3ka76.jpg

Har også lest meg opp litt i polering og shining av bil, og prøvde meg en real runde med en god vask, clay, lakkrens, polish og lakkforsegling, hele prosessen tok nermere 10 timer, men ble veldig fornøyd med resultatet, brukte kun meguiars produkter.

Jeg har alltid vært nøye med vask og rens, og ikke lenge før denne behandlingen så ble bilen polert med maskin, ble derfor helt sykt overrasket av hvor mye grums clay baren fant i lakken, bilde ;

sm2olvihy5u095vf9hly.jpg

Resultatet.

lyqdthqks81rz2jzmfac.jpg

En liten bag som rommer ALT av bilpleie produkter, kjekt og ha de samlet :)

fm8f6618b22pubnl9evs.jpg

ks96au8nfoz9w4ozt1dt.jpg

Tok også nylig en liten service med olje og filterskift, luftfilter, coupefilter og veivhus ventilasjonsfilter.(skiftet dog til oppgraderingen med separator istede for filter på veivhusventilasjonen, da jeg har hørt at dette er en svakhet org.)

I mangel av verktøy så tar man det man har (oljefilter koppen).

vm3ciw86bnlf0kwgr126.jpg

Jobben med og skifte luft filter på disse motorene, ble jeg ikke akkurat positivt overasket over, måtte demontere en god del for og komme til! (ser også her veivhus ventilasjonen som står under/bak luftfilter boksen).

w7x1sm9ocj1x57znya72.jpg

p1uwf2116eiiwm8nxmgd.jpg

Skiftet i samme slengen til k&n innsatsfilter, som jeg satte inn med filter olje før montering.

bs82cu2d3xfzalvr4okj.jpg

Og tilslutt, endelig etter en mnd venting så kom "bakpotta" ifra schmiedmann, ble mye finere enn den orginale, dog litt dårlig bilde av ferdig resultat desverre.

e66a9l492vjy9iusphl9.jpg

Før.

gaik8ljv9jxq3uvjgno2.jpg

Etter.

xxhmfmbaar06vtbs2iyn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takktakk :) hvilken bil ble det på deg nå da? ble 1'ern solgt til trondheim forresten? kjørte noen biler bak en som lignet litt på din bakfra på motorveien her for litt siden.

Skjemmes av vinterfelgene mine som du ser på siste bilde, er NØDT til og skaffe meg spacere både fram og bak, samt vurderer og pulver lakke de sort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk problemer med hovedlysa mine ikveld, når jeg kjører 40km/t+ så hopper de op og ned hele tiden :/ har sånn adaptive xenon som følger rattet osv, men har ikke aktivert den funksjonen. Har bryteren på fast vanlig hovedlys, ikke auto/adaptive. Noen som har vært ut for dette før og evt har erfaring med hva det kan være? Skal kjøre inn bilen på grava imorgen på jobb og sjekke, men fint med litt tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten uptdate på ting som er gjort i det siste :)

Fått skiftet framrute, fikk skaffet meg en dobbelfarvet en (veldig mørk/lilla-aktig) med sort solfim i øverkant, ble veldig bra.

[ Bilde ]

Hvem har levert den frontruta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at sålenge lydnivå og utslipp er innenfor grensen så skal vel til og med lyktestolpe være godkjent som eksos? :lol: nei skal ikke si for sikkert, men mener at det skal gå i orden dette så lenge krava er ok jeg da! selve utseendet må vel få være opp til hver enkelt, custom eksos blir da godkjent det og sålenge de holder krava? (da tenker jeg på litt spesielle godkjente "hjemmebygde" biler f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...