Gå til innhold

Min E87 118d M-Sport


Vanvik
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Da er jeg endelig ferdig med sommerfelgene, så og si..

Lastet inn i bil og påvei til blåsing:

h3alzktiu4itdck0y7zm.jpg

Hentet ifra blåsing, blitzen fikk de til og se hvite ut :lol:

hm3b61fmt7kv2ulb1lzs.jpg

Og hentet ifra Pulverlakkering, ble sykt bra med matt sort synes jeg :D

is5a87hkgapy48ihrv5f.jpg

Fått smekka på dekk også, men de skal selvfølgelig vaskes og "sortes" opp litt med noe gurba før de skal på bil :)

ogf00b8hwm81rgvi52qc.jpg

ldnty9bn78h355j00wax.jpg

Nå gjenstår det bare og få fiksa senterkoppene, de skal bli matt bmw emblem tenke jeg :)

Over til et par spm, jeg tenkte og smøre inn felgene med autobahn voks, men vil det ødelegge matt glansen slik at de blir helt blanke mon tro? (er pulverlakk).

Og, noen som vet hvor jeg kan få handla sorte hjulbolter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått hivi meg rundt og montert LaminX på frontlyktene, hadde kjøpt inn en rull, istede for ferdigskjært, dette viste seg og bli en bommert.

Ble mye mere arbeid, filmen ville hele tiden bare krølle seg tilbake i en rull osv, men gikk da omsider tilslutt :)

Hiver med litt bilder i monterings prosessen:

Før montering, tok av baklokket på lykta og brukte en defa vifte for to grunner, fjerne fukt etter vasken min igår(dugger omtrent alltid etter vask :evil: ) , og for og varme opp glasset litt slik at montering av filmen skulle gå smidigere :)

kx3vemlz2i77v2bv6oyj.jpg

Ene siden så og si ferdig:

w0kwz1fjvqfqo8l6p7gl.jpg

Forskjellen:

k2qe6c0b1cxgtegre1uk.jpg

Ferdig etter mye ymse gloseord:

rsy492uqsy4qzt1z95k5.jpg

Ble faktisk veldig fornøyd med resultatet, har aldrig prøvd noe som dette før.

MEN, ble veldig mye skjolder/gugge/limrester imellom filmen og lykeglassene, (mekr. ingen bobler), fikk omtrent mavesår av dette så googla det tvert i tilfelle jeg hadde gjort noe galt, men leste meg der fram til at filmen må få litt tid på og "cure" som det så fint sto, altså gugga ville tydeligvis fordampe/forsvinne pga at filmen puster og kommer til og sette seg.

Noen som har noe erfaringer rundt dette?

Skal gi det et par dager og se, fulgte som sagt tips ifra 10 forskjellige DIY'er, og hvis det blir bra så tar jeg sprederne og sideblinkene neste gang :)

Fyllte forleden også opp goodie-baggen min med litt mere bilpleie utstyr, så nå har jeg så og si alt jeg trenger :D

Sykt at alt dette går oppi baggen :shock:

x7mz3jhe8yn0n0whqe8i.jpg

(den gamle skittene vaskemitten er til felgene ja, ny ligger også der :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra med film på lyktene og enda bedre når sommer felgene kommer på! Fargekode på bilen din?

Hvilke innpress er det på sommer felgene?

Takker :) ja gleder meg som en unge på julaften til sommerfelgene skal på nå, nyrene blir også levert til lakk omgående for og komplettere "stuket".

Felgene er 19x8,5 et 35 fram, og 19x9,5 et 45 bak, de sitter som et skudd på disse bilene!

EDIT: fargen heter forresten Sparkling Graphite Metallic hvis jeg ikke tar helt feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil med fine mods :) Bra jobba!

Om jeg kan anbefale en god voks for bilen spesielt på vinteren så er navnet Swissvax Shield. Har den på min bmw og jeg trenger kun en børstefri vask så er den ren og pen igjen! Anbefales varmt.

Takk :)

Har sett en god del på Swissvax, og andre merker for den del men er da så sykt mye forskjellig og velge imellom :P

Og så har jeg igjennom jobben gode rabatter på Meguiars så derfor baggen er fylt med produkter ifra dem, men blir vel bestilling av noe Swisswax etterhvert tenker jeg :)

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra med film på lyktene og enda bedre når sommer felgene kommer på! Fargekode på bilen din?

Hvilke innpress er det på sommer felgene?

Takker :) ja gleder meg som en unge på julaften til sommerfelgene skal på nå, nyrene blir også levert til lakk omgående for og komplettere "stuket".

Felgene er 19x8,5 et 35 fram, og 19x9,5 et 45 bak, de sitter som et skudd på disse bilene!

EDIT: fargen heter forresten Sparkling Graphite Metallic hvis jeg ikke tar helt feil :)

Dro kjensel på fargen, da min er helt lik :) når jeg går ut nå ser jeg at frontlyktene er aaalt for lyse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) filmen ble handlet hos GS den, var den lyseste toningsfilmen de hadde !

Var der og handlet nye sorte hjulbolter til sommerfelgene idag også, har alt til meg de omtrent :D

Forutenom grillene, som jeg har fått feil flere ganger, derfor tok jeg saken i egne hender og demonterte orginalgrillene, delte de, og sendte chrome ringene til lakk.

Tok meg til til og shine opp selve grillen i avvente på lakkereren.

1jpzjlydvn9xxgxzbwo3.jpg

Ringene tilbake ifra lakk.

68bhx747p9svm5o2yk3x.jpg

Og ferdig produkt.

z0a7iw4nv5jswejdh6dv.jpg

Monterte "ny" grillene idag, og det ble sjef :D

MEN, bilen var så alt for skitten, så bilde av de på bil får vente på seg, skal få vasket den imorgen, og få montert laminX på sprederne og sideblink i samme slengen :)

Ser også ut som "forurensingen" som jeg nevnte imellom filmen og lykten har forsvunnet, akkurat som jeg googlet meg fram til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...