Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Fordi det er veldig veldig tynt bak der nå. Er bare spm om tid før mld kommer uansett. . Og siden jeg skal senke/ skifte dekk osv nå så tenkte jeg og ta alt i samme slengen da dekkene er av og bilen er oppe i lufta ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du skifte hvis du ikke har fått varsel ennå?

 

Jo tynnere klossene er jo lettere er det å få varmegang i bremsesystemet. F10 til fattern er det bare 2-3mm igjen på bremseklossene bak, bilen sier ikke at de må byttes nå. Men det anbefales på det sterkeste at de byttes innen kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2011 F11 525d 3.0 m-sport

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58042963&searchclickthrough=true

 

Noen tanker om denne? Mye penger for en bil som tross alt er fire år gammel. 

 

Vil egentlig ha manuelt gear, men etter å ha prøvd enn 2015 F10 med active cruise og sett hvor bra det fungerte kan jeg til nøds akseptere automat. Er active cruise like bra på en 2011 som nå i 2015?

 

Er det ellers noe å være obs på på en så tidlig F11?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2011 F11 525d 3.0 m-sport

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58042963&searchclickthrough=true

Noen tanker om denne? Mye penger for en bil som tross alt er fire år gammel.

Vil egentlig ha manuelt gear, men etter å ha prøvd enn 2015 F10 med active cruise og sett hvor bra det fungerte kan jeg til nøds akseptere automat. Er active cruise like bra på en 2011 som nå i 2015?

Er det ellers noe å være obs på på en så tidlig F11?

Av 622 5ere fra 2011 på finn er 6 manuelle. Ikke finn på å kjøpe manuell, tror det er lettere å selge en rosa 520dA med blinkende spygrønn neonlys under enn en manuell.

http://www.finn.no/57943347

Hheadup, sportsautomat, bensin.

Endret av flonoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2011 F11 525d 3.0 m-sport

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58042963&searchclickthrough=true

 

Noen tanker om denne? Mye penger for en bil som tross alt er fire år gammel. 

 

Vil egentlig ha manuelt gear, men etter å ha prøvd enn 2015 F10 med active cruise og sett hvor bra det fungerte kan jeg til nøds akseptere automat. Er active cruise like bra på en 2011 som nå i 2015?

 

Er det ellers noe å være obs på på en så tidlig F11?

Fatter har samme bil fra samme år, fortsatt kjempe bra det systemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har isåfall planer om å ha bilen leenge, tror manuell er lettere å selge når bilene blir eldre. Men ser argumentet.

Må ha stasjonsvogn, hvis jeg må ha automat SKAL jeg ha active cruise, og hvis jeg skal ha bensin skal jeg ha r6. Ble vel solgt noen få 2011 523i, d hadde vært fint.

Hva tenkes om prisen på 525d'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har isåfall planer om å ha bilen leenge, tror manuell er lettere å selge når bilene blir eldre. Men ser argumentet.

Må ha stasjonsvogn, hvis jeg må ha automat SKAL jeg ha active cruise, og hvis jeg skal ha bensin skal jeg ha r6. Ble vel solgt noen få 2011 523i, d hadde vært fint.

Hva tenkes om prisen på 525d'en?

Kanskje noe høyt priset, men mye bra utstyr på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får 528iA sekser óg, min er sekser. Men hadde nok i det daglige klart meg fint med en 523iA, de ekstra kreftene klarer man seg ofte uten i Norge, og lydbildet er veldig fint på 523 óg.

Tror du skal beholde f10/11 lenge før manuell blir mest attraktivt. 10-15 år eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 528i sekser? Bare 2011 det da kanskje? Den 2012 du linket til står oppgitt som 2l, trodde det var samme turbofireren som i f30 328i..?

 

528i har rekkesekser frem til 09/2011. Fra denne datoen har 528i rekkefireren som er kjent fra blant annet 328i (N20).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Active cruisecontroll funker veldig greit, eneste som irriterer meg noe JÆVLIG er at om du ligger bak en bil på motorveien og du "følger" den. Altså cruisecontrollen er stillt inn på 120 km/t men bilen foran holder 100 km/t, når den bilen da svinger av på ett avkjøringsfelt (når jeg fortsatt skal rett frem) så "henger" min bil seg fortsatt på den og begynner å bremse ned i samme tempo som den andre bilen, før den omsider skjønner at den driter seg ut og gasser som rakkern opp til 120 km/t. DET gjør meg forbanna.... Samme når du ligger i venstrefila, en bil legger seg ut foran deg og bilen din bremser, når bilen foran legger seg inn igjen så synes jeg den reagerer treigt før den akselerer igjen.

Dette håper jeg er blitt bedre på facelift bilene, ellers så funker det utmerket og jeg bruker cruisen mye. Er ganske imponerende hvordan bilen bremser ned til stillestående og tar i gang igjen, akser opp til motorveihastighet uten at man rører pedalene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Active cruisecontroll funker veldig greit, eneste som irriterer meg noe JÆVLIG er at om du ligger bak en bil på motorveien og du "følger" den. Altså cruisecontrollen er stillt inn på 120 km/t men bilen foran holder 100 km/t, når den bilen da svinger av på ett avkjøringsfelt (når jeg fortsatt skal rett frem) så "henger" min bil seg fortsatt på den og begynner å bremse ned i samme tempo som den andre bilen, før den omsider skjønner at den driter seg ut og gasser som rakkern opp til 120 km/t. DET gjør meg forbanna.... Samme når du ligger i venstrefila, en bil legger seg ut foran deg og bilen din bremser, når bilen foran legger seg inn igjen så synes jeg den reagerer treigt før den akselerer igjen.

Dette håper jeg er blitt bedre på facelift bilene, ellers så funker det utmerket og jeg bruker cruisen mye. Er ganske imponerende hvordan bilen bremser ned til stillestående og tar i gang igjen, akser opp til motorveihastighet uten at man rører pedalene :)

Jeg kan avkrefte at dette har blitt bedre på LCI. Har reagert på det samme på min bil. Pleier å gjete bilen litt med gassen, det går fint å gasse på uten å slå av cruisekontrollen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...