Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ser noen F10/11 eiere klager over at girkassen girer litt rykkete og girer ned litt hardt noen ganger ved lave hastigheter. Dette har jeg selv erfart på min 530d med Sportautomat og årsaken er Self-Learn programet som skal forme girkassen etter din kjørestil. Men etter god en stund så blir dette meget usynkront og det blir til at girkassen rett og slett jobber litt mot seg selv. Løsningen er å resette Self-Learn programmet slik jeg gjorde i dag, og det hjalp veldig god må jeg si. Nå girer den mykt og nesten ikke merkbart selv helt ned i tomgangskjøring, anbefaler å resette dette om man er "plaget"

Man skrur på tenninga ved å trykke på startknappen uten å holde inne bremsen, motoren skal ikke gå. Så trør man gasspedalen helt inn i ca 5 sek før man slår av igjen tenninga med gasspedalen fortsatt helt inne. Så slipper man gasspedalen og venter i 5 minutter før man kjører seg en tur :)

plages med dette på min 520d 2011mod å,får prøve dette å se om det blir bedre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,skal inn på bt å vise senkesettet på min f11 med luffjæring bak å 50mm senkesett foran,er tuv ok å skal ta firhjulskontroll.men noen som vet om det er noen krav til luftfjæringa? er stilt likens høyde som frem nå via data på gs. eller går det fint sålenge man har papiere på fremfjærene?  =)

post-85280-0-84967400-1433163784_thumb.j
Endret av pat27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine papirer på AC Schnitzer sine senkefjører foran så er det også opplyst om hvor mye TÛV-godkjenningen tillater av senk bak via diagnose. I mitt tilfelle så er mellom 15-20 mm i henhold til godkjeningen. Antar at Statens Vegvesen ikke vil legge seg opp i dette, men man vet aldri, så ville uansett fått med en bekreftelse fra GS på hvor mye bilen er senket bak. Mulig du også må justere lysene etter senk for å få det godkjent, har hørt om tilfeller av dette.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har noen av dere erfart ulyder i interiøret på F10/F11?

Sliter tidvis veldig med dette, spesielt når det er kjølig ute.

 

1. Sjåførsete knirker/knaker ved svinging og kjøring på ujevn vei. Kommer fra den plastikken under selve setet, der hvor de "elektriske seter" knappene er. Tar jeg litt på det stedet, kjennes plastikken veldig knirkete ut. Passasjersetet har ikke det problemet. Bilen har sportseter i skinn. Comfortsetene til BMW kjennes litt mer solid ut.

 

2. Ved kjøring på ujevn vei/hull i asfalten, kommer det i blant en klunkelyd bak fra. Har ikke klart å lokalisert lyden. Det at bilen er en M-sport hjelper vel heller ikke på, da den er veldig stiv.

 

3. Knirkinger fra baksetet ved ujevn vei.

 

Jeg synes at slike ting er så frustrerende, spesielt på en 5-serie.

 

Jeg hadde også knirking i sete, ta bilen til forhandler. Dette skal de fixe. 

Er dessverre flere som plages med dette på sportsetene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt noen sånn "powerbox" i min bil, man kan spørre seg om hva som er viktigst. Garanti eller driftsikkerhet? Mitt inntrykk er at beste måten å tune F10 på er via ECU, det kan heller ikke synes på EU kontroll nå som de også ser ett synlig tuning :) Ellers så har man jo M Preformance som man får hos BMW, det er trygt, gjøres ordentlig og man beholder garantien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :(

Jeg var litt rask i avtrekkeren når jeg skrev det og har rettet inlegget.. Har dessverre dysleksi så hva jeg tror jeg har skrevet og hva jeg faktisk har skrevet er ikke samme sak altid. Derfor er det ofte slik at jeg redigere mine egne inlegg etter en liten tid.

Derimot har jeg et ønske om det  :) men ser på andre muligheter også. 
MEN! Er det noen som har installert dette, vil jeg gjerne høre fra dere :) Pris mot ytelse. 
Bilen min er "norsk" så har vel 163 hk (står 120 kw i vognkort)  Antar denne også skvetter opp på rundt 200 gamp da. 
Det burde gi en ganske så markant forskell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg ! :) Jeg ville selv ikke ha "chippet" bilen min før garantien har gått ut. Mperformance ville jeg ha gjort, men venter litt med det. Bilen min går greit nok i forhold til norske fartsgrenser. Selvfølgelig så er det morro med ordentlig trøkk når man gir på. :) Neste bilen min blir garantert en med R6 diesel fra BMW. Eventuelt en V6/V8 tdi fra Audi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg ! :) Jeg ville selv ikke ha "chippet" bilen min før garantien har gått ut. Mperformance ville jeg ha gjort, men venter litt med det. Bilen min går greit nok i forhold til norske fartsgrenser. Selvfølgelig så er det morro med ordentlig trøkk når man gir på. :) Neste bilen min blir garantert en med R6 diesel fra BMW. Eventuelt en V6/V8 tdi fra Audi. 

 

Ja, det er godt med litt trøkk når man gir på.

Du har norsk (nordisk) versjon selv?  Brummer/skraper din ved godt pådrag? Merker det på min, da spesielt i motbakker.

Merker også at F10 er kriminell til å skifte gir mot F30'n jeg hadde . Ved mindre jeg bokstavelig talt trår pedalen i bund, bytter den gir ved 3300 rpm.

F30'n holdt til litt over 4000 ved samme type pådrag. 

F30'n sparket ned gir kjappere også, mens F10 bare går ned et gir (med mindre full kick down da) 

Slepper jeg opp gassen litt, bytter den gir tverdt :P 

Uansett alt i alt veldig fornøyd så langt.

Endret av Torkild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min brummer/vibrerer ved godt pådrag og er noe som har irritert meg veldig mye. Hvordan føles det ut på din?  Tørr nesten ikke å gi bånn gass i motbakker i redsel for at noe skal gå i stykker. Min er også litt treig til å gire ned. Har alltid "kjøremodusen" i sport istedenfor comfort, fordi i comfort blir bilen veldig slitsom å kjøre, med tanke på at den bruker høyt gir og er treig på å gire ned. I sport er den herlig. Hører du noe turbosus fra din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...