Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått inntrykk av på flere forum at BMW underrapporterer effekten av disse Performance Kit-ene. Noen som har kjennskap til om de gir samme trøkk som en standard remap (ESS, TRF etc.) som ofte ligger rundt 220 hk / 450 nm til mye rimeligere pris når man er utenfor nybil-garantien?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Kan jo Hende ESS kan benke bilen etter den har fått kit :) (derosm man betaler litt) 

Men ja, jeg har også lest at de underraportere ganske bra .. ca 210-220 gamp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse tuningkit fra f.eks. Hartge og ACS gir vel 218 hk, så ser ikke noe grunn for at BMW sitt Performance-sett i realiteten skal produsere færre hk.

 

Nei, det kan nok stemme. Er spent selv for og si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig som Raymond påpeker. Ved senk må også xenonlysene justeres for å få et nytt referansepunkt. :)

Trodde biler med automatisk lyshøyderegulering ikke trengte dette, det sa du nemlig til meg når jeg senket min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer en F11 snart da jeg endelig kan bytte ut bleiebussen (smax). Tenker da på en 525 Xdrive stasjonsvogn, rundt 2012 modell budsjett Max 500'. Noe spesielt man bør tenke på angående disse? Har det skjedd noe med disse modellene fra 2012 og til de nye som kommer ut nå? Et eksempel jeg kikker på er denne feks: http://www.finn.no/60875778

Alternativt denne:

http://www.finn.no/61750563

Utstyr vi ønsker oss er : hengerfeste, m pakke, seter m/memory, parksensor foran/bak, webasto, regnsensor, navi, hifi, auto bagasjeluke. Noe mer utstyr som er must have?

Vurderer også import da "alle" bilene i Norge er svarte, grå eller hvite. Ønsker helst en annen farge enn det.

Krysser fingrene for at vi snart kan gå over til en skikkelig kjøremaskin igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-sport med xDrive har ikke M-sport understell, dessuten er ikke M-sport understellet stivt i det hele tatt synes jeg.

2013 modellen fikk ny prof navi (NBT) høsten/vinteren 2012.

Når det gjelder fargevalg står du da igjen med sølvmet. og mørke mørke blå.

Og så er det lurt å finne en som har DAB+ i disse tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Import er vel lite gunstig på nåværende tidspunkt grunnet lav kronekurs.

 

Must have, i tillegg til det du nevner, er i mine øyne komfortseter og head up-display, samt Navi Professional. Auto bagasjeluke er standard på alle F11. Som nevnt over her er EDC også kjekt, men ville ikke latt et kjøp gå føyken kun på grunn av at det manglet.

 

Eksteriøret til ditt første alternativ, med interiøret til det andre, ville vært en fin kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auto bagasjeluke er standard på alle F11.

Nei, dette var ekstrautstyr i begynnelsen. Usikker på når det ble standard, men det virker som om det var på 2011- eller 2012-modellene i følge prislistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger. Komfortseter glemte jeg og skrive, men de er også på ønskelisten. Dab+ er jo en stor fordel det også, men hvis jeg ikke finner noen med det så kan vel dette fikses i ettertid. Head up display har jeg ingen erfaringer med så jeg er usikker her. Er det med så er det knall, men er det uten så ser jeg ikke på det som noe krise. Er ihvertfall enig med Walkabout angående kombinasjonen av de to bilene. [emoji4] Den blåfargen er nydelig!

Hadde en 2008 Mazda 6 før smaxen i blå og den eneste grunnen til at vi fikk solgt denne til den prisen vi forlangte var fordi vi hadde eneste blå tilsalgs og kjøper reiste villig 80 mil ekstra for akkurat vår bil. Synes svart bil er nydelig jeg, men det finnes da så mange andre fine farger også? [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en del punkter og gå etter så nå er det bare og få overbevist dragen om at vi skal låne oss en ett par dager fra forhandler så vi får se hvordan det er og at jeg kan få overtalt henne til og ikke tro at dette er en (les: hennes uttalelse) "gubbebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imperialblue er en nydelig farge, har den selv på min F10 530d og jeg får nesten ukentlige komplimenter for den. Men jeg må advare deg, den krever vedlikehold for å være pen og er du ikke nøye med fremgangsmåten på bilvasken blir den fort seende slitt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg klar over Fredrik. Er forøvrig langtidsstudent av dcn.no og har begynt og få en grei pakke med utstyr og produkter for bilvedlikehold. Elsker og dulle med bilene og ikke minst se resultatet av det etterpå.

Forøvrig dro jeg stor nytte av oppsummeringen du hadde i din tråd med erfaringer etter ett års eie. Takk for den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...