Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

På 7.8.2019 den 12.32, Kjennern skrev:

Du er inne på noe der :) Var innom verksted i dag, viser seg at de ikke kjøpte original BMW lambda, men en tilsvarende med samme delenummer. Feilen er fortsatt der, men forbruk er noe bedre etter sletting av adopsjons verdier.
Så i morgen tidlig skal dem sette inn en original lambda, så drar vi hjem rett etter det til Norge. Håper det løser problemet.

 

 

På 5.8.2019 den 18.13, Kjennern skrev:

Virker som ting har blitt bedre etter å ha slettet gamle adopsjonsverdier fra lambdasonde. Dette tror jeg dem glemte da vi byttet for 3 uker siden 😳. Forbruket har gått ned også, klarte å få den ned på 0,58 med eco-pro. Tallet er på en kort tur, men merkbart lavere en tidligere :)

Hei, Jeg har prøvd å få min til å bikke literen på mila. Men klarer bare 0.98. Hmm.. Kjører ant som ei kjærring :) hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei. 

Lurer på om noen kan hjelpe meg. Jeg har en 525 2013 som har nå kjørt akkurat 100 000. Etter at de skiftet dekk for meg forrige uke hørte jeg en ulyd i bilen som jeg ikke likte. Leverte bilen inn i dag og fikk SMS om at de ikke fant noe galt og ikke hørte noe ulyd. Når jeg henter bilen har de prøvd bilen på nytt og gir meg beskjed om at det er fordelingskassen som er gåen og må skiftet, til en pris på 40-50 000. jeg spurte om ikke dette dekkes av garanti eller reklamasjon mtp at jeg kjøpte bilen for 1 år siden. 

Fra jeg kjøpte bilen har de skiftet deler for over 100 000. De skiftet det digitale speedometeret for dette sluttet å fungere. De skiftet en kamaksling eller noe slik fremme, alle fôringer og på servicen nå måtte de skiftet noe på en aksling bak som ville koble ut fremdrift hvis den ikke ble skiftet, samt noen pakninger i motoren. 

Når det gjelder denne fordelingskassen. Skal den ikke holde mer enn 100 000 før den skal skiftes=? Noen som har lignende erfaringer eller kunnskap om dette? Jeg fikk informasjon om at min ekstra forsikring på bilen mest sannsynlig ville dekke dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MikaelBMW525

De høres ut som noen luringer, for fordelingskassen vil svært sannsynlig dekkes av din forsikring om du har den typen forsikring. Men da får de ingen kostnad for seg selv og sparer penger!

Men du har jo 5 år reklamasjonsrett som jeg ikke kan forstå hvordan de skulle kunne vri seg unna om du kjører med korrekte dekk.

Endret av Otis
La til en setning på 1.avsnitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen min ville ikke dekke det fordi det ikke er havari. Jeg kunne kjøre med dette i lang tid uten at dette ville være et problem. Lyden er nesten ikke hørbar. Jeg har sendt mail og påropt meg reklamasjonsretten og sagt jeg vil ha en skriftlig redegjørelse for hvorfor jeg eventuelt ikke kan benytte meg av den, slik at jeg kan ta det videre, men ikke fått svar. De var rask å svare når jeg ønsket å bytte inn bilene mine jos dem. 
 

Takk for tilbakemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 21.29, Bmwræggen skrev:

hallo akkurat kjøp meg en bmw f10 2011mod.

fantastisk god bil. Lurer på om det er noen tips til hva jeg kan gjøre med den? Og er det noen som vet hvor man får kjøp nytt lys til dørhåndtaket? Å går det ann og kode lysene i håndtaket til stå på under kjøring?😎

har også problemer med at lyset under interiørlistene lyser veldig svakt når jeg har de på full styrke🧐

8767B36E-D3DE-4C1B-8B84-F5C23548FE57.jpeg

Jeg har bla kodet (F15) dørlys sammen med ryggelys og tåkelys med kjørelys, tror du kan få til det du ønsker.

Ganske mye du kan gjøre når det kommer til lys faktisk, tåkelys på med blinklys på høyre/vestre side, fjernlys når du bremser, baklys på med dagkjørelys etc.

https://f10.5post.com/forums/showthread.php?p=21414944#post21414944
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?p=23095552#post23095552
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?p=14955856#post14955856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
3 timer siden, Odd-M skrev:

F11 520xd facelift med nye B47-motoren, noe å være obs på? Tenker det meste av "barnesykdommer" er luket ut og at den nye motorserien har et generelt godt rykte...

B47 har vel hatt litt problemer med EGR kjøler som lekker kjølevæaske. Er kampansje/recall på det i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått problem med at bmw f10 520d lekker kjøleveske, ingenting i selve motorummet men lekker ganske mye frå venstre side under, ved framsiden på venstredekk. Klarer ikke å lokalisere hvor det kommer fra, noen som vet hva jeg burde gjøre eller hva det kommer fra. Tenker jeg ser på det selv før jeg sender på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vil tro at dette er samme pumpen som på alle andre BMW. Bare at slangetilkoblingen er annerledes. Om det er tilfelle, kan du kjøpe nesten hva som helst, å bare flytte over slangetilkoblingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

"Ja det er en slange mellom radiator og termostat .  Kommer på 2500.-. ferdig skiftet.."

Slange nr 1 på vedlagte bilde

Er dette en enkel ting å gjøre selv? 

man kan vel bytte den uten å tømme hele kjølevæsketanken?

evt. fylle på og lufte. Er det elektronisk lufting ved å skru på tenning , trykke inn speeden i 12 sekunder og la den kjøre lufteprosedyren?

 

Slange.jpg

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...