Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Ok. Det høres ut som om det er en del forskjellige priser ute og går og jeg skal hente inn flere priser uansett, men det jeg liker med Tryg sin forsikring er ruteskift uten egenandel. Det har jeg ikke funnet noen andre som har. Holder som regel god avstand, men allikevel blir det en del steinsprut i trøndelagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har gjerne veldig forskjellige priser fordi man har en totalpakke, og er derfor ønsket av selskapene som kunde. Jeg har for eksempel 2 biler og 2 motorsykler hos IF, samt litt personforsikring og slikt.

 

Er vel begrenset hvor mye vekt man bør legge på akkurat ruteskiften, det er vel bare 2k i egenandel som er vanlig? Og man bytter vel ikke rute hvert år, selv om det er litt hakk i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har totalpakke jeg også ja med 11 forskjellige forsikringer så jeg vil tro jeg får beste mulige pris hos de, men det skader ikke og ta en ringerunde.

Nei jeg bytter selvsagt ikke rute selv om det er et par hakk i ruta. De får jeg sveiset, men så fort det blir sprekk så bytter jeg og statistikken i de siste 5 åra har vist litt over ett ruteskift pr år. Kasko ekstra koster meg 500,- kr mer pr år enn vanlig fullkasko så den er det ikke vits i og tenke på en gang, men hvis noen kan tilby mange tusen under i årspremie så må man vurdere og trekke ut kun F11en fra avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If har/hadde en "egenandelsbank", slik at en viss sum (500kr?) ble satt inn der pr. år, og så lenge denne summen er lik eller høyere egenandelen fikk man det "gratis".

Hvorvidt de har denne ordningen enda, eller om det finnes noe annet tilsvarende nå vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Er det egen goodwill du har fått forhandlet deg frem til? Det jeg fikk høre var at det kun var Tryg som hadde denne avtalen, men hvis flere kan tilby det så er jo det interessant. Eller så et du alt for god til og forhandle :)

  

Er som awt sier, man har en sånn "konto" man kan bruke av og det fungerte veldig greit :)

Hva i all verden er det dere driver med som skifter rute en gang i året? Bor dere på et grustak eller?

Jeg har byttet frontrute på samtlige av mine biler (med unntak av E34en), to ganger på E90en jeg hadde. Men nå bor vi i en sånn del av landet hvor vi har ordentlige motorveier og ikke slike kjerreveier som dere har på Vestlandet :P Samtlige steinsprut har jeg fått på motorvei, ennå jeg alltid holder så god avstand jeg kan så kommer de av motgående trafikk eller biler man kjører forbi. Siste steinspruten på F10en fikk jeg ifjor på Autobahn i over 200 km/t, det smalt noe j...... og sprakk ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det dere driver med som skifter rute en gang i året? Bor dere på et grustak eller?

Ja nei si det. Det byttes rute ofte nok ihvertfall og trenden er stort sett den samme på firmabilene på jobb også. En sånn konto har jeg ikke hørt om før, men det hørtes jo smart ut. Det må sjekkes opp om dette eksisterer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Er som awt sier, man har en sånn "konto" man kan bruke av og det fungerte veldig greit :)

Jeg har byttet frontrute på samtlige av mine biler (med unntak av E34en), to ganger på E90en jeg hadde. Men nå bor vi i en sånn del av landet hvor vi har ordentlige motorveier og ikke slike kjerreveier som dere har på Vestlandet :P Samtlige steinsprut har jeg fått på motorvei, ennå jeg alltid holder så god avstand jeg kan så kommer de av motgående trafikk eller biler man kjører forbi. Siste steinspruten på F10en fikk jeg ifjor på Autobahn i over 200 km/t, det smalt noe j...... og sprakk ruta.

 

Du kan si mye rart om vestlandsvegene, som at det er lotto om man kommer fram i live, men om man setter kassa i S og trykker seg over til sport, saa er det paa vestlandet man finner veiene man skriver hjem om!

Endret av flonoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått klokket noen timer i bilen nå og jeg storkoser meg. Komfortsetene er jo en drøm og det slår meg flere ganger at jeg faktisk har hodet inntil nakkestøtten. Det tror jeg ikke jeg har hatt før da jeg føler det blir en unormal kjørestilling.

Skal nok resette automatkassa for og se hva det kan gjøre for og få lært den opp til min kjørestil.

Telefon er koblet opp via blåtann og alt fungerer fint der. Hvilke fordeler har jeg ved og ta i bruk snap in adapteret til telefonen?

Ellers er det nok ønskelig og få kodet inn BMW apps for og få fullintegrert Spotify. Er dette noe forhandler kan gjøre samtidig som en softwareoppdatering eller "kan" ikke forhandlerne denne jobben og mener det ikke lar seg gjøre?

Kan noen fortelle meg hva siste gjeldende software er til F11 nå forresten? Er en 2012 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...