Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Nei ikke nevneverdig, men husk: du kjører 'touring' og ikke 'sedan'

Dekk merke betyr også mye.

Jeg har kjørt Continental på de siste 4 bilmodeller. Er veldig fornøyd med sommer dekkene støymengde.

Har heller ingen problemer med vindstøy i min f11, er heller dekkstøy som dominerer. Har kjørt i mer kontinentale hastigheter og var absolutt ikke sliten av støy, heller imponert over hvor utrolig god langtursmaskin dette er.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hentet bilen min på verksted forrige uke (byttet luftbelg), da mekaniker gjorde meg oppmerksom på pipelyd fra turboen, og sier at denne antakelig må skiftes (stønn!!!). Jeg hører pipelyden når motor er kald, men den gir seg etter hvert som motoren varmes opp. Ellers merker jeg ingenting på bilen. Er dette noe jeg kan kjøre med til det evt. blir verre, eller må turbo byttes med engang? Mvh Håvard

Hei! Bilen min også har ulyd fra turbo. Mekanikeren min sa at bilen bør ikke brukes med uling fra turbo. Har bestilt time og den skal sjekkes/skiftes, skal også se på de andre feilene som jeg sliter med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske kjent feil på comfort access dessverre, må bytte dørhåndtak.

Får forhåpentligvis svar på dette i dag og jeg tenker det samme at det nesten enten må være noe med ett av dørhåndtaka eller en sensor.

Endret av baldrick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bilen min også har ulyd fra turbo. Mekanikeren min sa at bilen bør ikke brukes med uling fra turbo. Har bestilt time og den skal sjekkes/skiftes, skal også se på de andre feilene som jeg sliter med. 

Kjipt å se at du enda opplever en del probemer fra bilen din, hvordan har det godt med de irriterende interiør lydene ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått time får å sjekke det ut 1. desember. Mekanikeren var ganske klar på at turbo bør skiftes, får håpe de finner ut av interiørlydene også. Faktisk så har interiørulydene blitt værre, har nå oppdaget at i blant ved lavt turtall og tungbelastning så rasler det fra dashbordet på høyre og venstre side.

 

Hvordan går det med din, fortsatt like bra etter reperasjon? :)

 

Og opplever du vindstøy i din bil ved motorveihastighet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel konfigurere Sport-innstillingene i iDriven, så er nok derfor noen da ikke blir strammere i Sport.

Hvorfor er det da ikke noen forskjell på Comfort og sport+? Og ja vet godt at man kan det, har hatt daglig tilgang til en F10 siden 2010.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg aldri lagt merke til (eller tenkt på) at styringen blir strammere. Nevnte det kun som en mulig forklaring på hvorfor dette eventuelt skjer.

 

Kanskje det kan være en forskjell på biler som har aktiv styring og ikke?

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... :-k 

Interessant. Dette må jeg sjekke ut.

Jeg har kjørt motorsykkel siden guttedagene og der er bremser, og type - kvalitet på klossene svært viktig for meg. Der snakker vi ikke om støv, men om hvor godt klossen tar ( les bittet) og hvor lenge de holder før de blir for varme.

Kun det beste mao.

Det må være en god grunn til at BMW bruker bremseklosser som støver mer enn konkurrentens klosser.

For meg er 'bittet' og at klossen ikke varmer for fort opp bremseskiven, det ultimate viktigste.

Ikke at det støver.

Kan det være grunnen?

Noen som vet noe?

Er  'EBC redstuff' klosser ett godt alternativ, eller er det kun 'reklameprat'?  

https://qwt.no/produkt/ebc_redstuff_c_dp32047c/114742

605.jpg

 

Ville heller kjøpt Ferodo klosser. Kollevold import fører et stort utvalg av disse. Finn riktig kloss på Ferodo sine sider og hør med Kollevold. EBC er heller ikke en top notch produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opprettet forresten en tråd igår også, men ikke fått noen svar.

 

Powerflex lager ikke noe til F10/11 og har lett litt, men har problemer med å finne noen alternative leverandører.

 

Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg aldri lagt merke til (eller tenkt på) at styringen blir strammere. Nevnte det kun som en mulig forklaring på hvorfor dette eventuelt skjer.

 

Kanskje det kan være en forskjell på biler som har aktiv styring og ikke?

Min blir strammere i styringen ved Sport+, faktisk overraskende merkbart. F eks når jeg kjører på Autobahn og kjører inn i fri fart sone så hender det at man har lyst til å gasse litt, da setter jeg bilen i Sport+. Ofte så glemmer jeg bilen der og når jeg så setter den i Normal så kjenner jeg rattet blir merkbart lettere, samme når jeg går ifra Comfort til Normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...