Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Sjeldent eksemplar det du har funnet der og er enig med det som skrives over angående 4-sylindret 528i og 6-sylindret 528i, 4eren skuffer litt, mens 6er er 6er og det er aldri feil. Sportssetene er fine de, så det bør ikke være noen showstopper.

Om diesel er et alternativ så se etter en som har en Euro6-motor. Disse kom fra 2014 mener jeg og blir sannsynligvis tillatt å kjøre på dieselfrie dager.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei. Har et problem med at acen gir fra seg en sur lukt når bilen startes kald. Lukten er ikke like sterk når bilen startes når motoren er varm. Hva er beste fremgangsmåte her? Noen filter som kan byttes først eller er det full acrens som er det beste uansett? 2012 F11 med 100' på telleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har et problem med at acen gir fra seg en sur lukt når bilen startes kald. Lukten er ikke like sterk når bilen startes når motoren er varm. Hva er beste fremgangsmåte her? Noen filter som kan byttes først eller er det full acrens som er det beste uansett? 2012 F11 med 100' på telleren.

 

Opplevde det samme på en E60, bytte bare filteret og alt var bra igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag merket jeg en suselyd fra motor, og etter å sett litt nedi der er det vifta foran som går borti ramma... Merkelig greier. Noen som har opplevd dette? Såvidt passert 30.000km så er jo som nytt.

.. og hva var årsaken?

Jeg liker at folk ikke bare spør, men forteller oss om hva som skjedde.

Det liksom hjelper oss serru'  :police:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden så nevnte jeg at oljesvette/lekkasje ifra oljefilterhus kan være en svakhet på N57. Bavaria her lokalt kan melde om enkelte tilfeller deriblant på min bil (skal tas på neste service). Men nå leser jeg i siste nummer av BMW CAR at de har en liten notis som omtaler dette i bladets tekniske sider.

post-47692-0-60161300-1450298717_thumb.j

Dagens biler har mye plast og beskyttelse under motor så det er vanskelig å oppdage dette da det er snakk om små mengder, men jeg vil absolutt anbefale alle dere med N57 om å være klar over dette. Særlig dere som har garanti på bilen ennå. Nytt oljefilterhus koster 6200,- hos Bavaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden så nevnte jeg at oljesvette/lekkasje ifra oljefilterhus kan være en svakhet på N57. Bavaria her lokalt kan melde om enkelte tilfeller deriblant på min bil (skal tas på neste service). Men nå leser jeg i siste nummer av BMW CAR at de har en liten notis som omtaler dette i bladets tekniske sider.

attachicon.gifimage.jpeg

Dagens biler har mye plast og beskyttelse under motor så det er vanskelig å oppdage dette da det er snakk om små mengder, men jeg vil absolutt anbefale alle dere med N57 om å være klar over dette. Særlig dere som har garanti på bilen ennå. Nytt oljefilterhus koster 6200,- hos Bavaria.

Ja her på bildet ser du "plast under deksel" til motoren for min f10, som avslører nettopp en slik gammel oljelekkasje og som er blitt reparert.

Buskerud Antirust som tok bildet og viste meg det da bilen fikk understellsbehandling.

post-39887-0-13168400-1450299737_thumb.j

 

Bare for å supplere til bildet ditt F90: Det har vært tilfeller av reg havari også på n57, men svært begrenset i omfang ift n47.

Men vil ikke varsellampe begynne å varsel rødt for manko på olje, lenge før motorhavari da?

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å supplere til bildet ditt F90: Det har vært tilfeller av reg havari også på n57, men svært begrenset i omfang ift n47.

Ja det vet jeg, men det er så vidt jeg har hørt og funnet ut av i så lite omfang at det ikke ansees som noen svakhet eller særlig risiko. Sånn sett kan vi jo si at ingen motor er helt feilfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...