Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem med at acen gir fra seg en sur lukt når bilen startes kald. Lukten er ikke like sterk når bilen startes når motoren er varm. Hva er beste fremgangsmåte her? Noen filter som kan byttes først eller er det full acrens som er det beste uansett? 2012 F11 med 100' på telleren.

Hvordan gikk det?

Byttet du filter selv?

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vanlig Performance-grill som er kompatibel med night vision mener jeg du får tak i originalt hos BMW. Skal du derimot ha den nye M5 facelift Performance-grillen med doble riller så må du foreta en retrofit for å få night vision til å passe - hvordan det gjøres linkes det til på siden som Kjenneren viser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW skal normalt bytte disse filtera ved hvert oljeskift.

Var det jeg tenkte var vanlig jeg også, derfor jeg stussa sånn på surlukta, men ettersom bilen har rundet 100' så lurte jeg kanskje på om det var på tide med en rens også. Venter som sagt på filtrene enda så får vi se om det funker før vi prøver neste steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,noen som har F11 med EDC og original fjæring som gidder å måle avstand fra hjulbue til senter bakhjul??

Synest min er blitt litt vel høy bak etter det ble byttet venstre luftfjæring....

Hva legger du i standard fjæring? Jeg har en 2012 520d f11 med edc og sportsunderstell, som er standard på m-pakka... (Vin du44007)

/Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i standard fjæring? Jeg har en 2012 520d f11 med edc og sportsunderstell, som er standard på m-pakka... (Vin du44007)

/Tore

Nei, du har ikke sportsunderstell (kode 704 M-sportsunderstell) siden du har EDC (kode 223 dynamic damper control)). Du kan ikke ha begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med m-pakke uten bortfall av sportsunderstell har vel sportsunderstell? Men man kan ikke ha m-sportunderstell med edc. Sportsunderstell er stivere og har mindre vandring enn standard, mens m-sport understellet også senker litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med m-pakke uten bortfall av sportsunderstell har vel sportsunderstell? Men man kan ikke ha m-sportunderstell med edc. Sportsunderstell er stivere og har mindre vandring enn standard, mens m-sport understellet også senker litt?

For det første er det ikke noe forskjell på sportunderstell og m-sport understell.

Har man m-pakke så er 704 m-sport understell standard, som du sier kan dette velges bort til fordel for standard understell. 

Dersom du har m-pakken og edc, så erstatter edc understellet m-sport understellet helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...