Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Sånn er det på min også, har lurt litt på det selv uten å tenke noe videre over det.

Kjennern:

Har du tatt girspaken over i Sport? Jeg fikk heller ikke skrudd av antispinn når bilen er i Sport+...

 

 

Du er sikker på dette? Er bilen stivere? På flere f10 jeg har prøvd har dette ikke skjedd. Sport+ for så å skru av DSC så merker jeg at den går ut av sport. 

 

 

Har ikke testet skikkelig, kun stått i kø siden i går :P Men det jeg opplever er at den fortsatt står i sport modus etter å ha skrudd av antispinn og DSC.

Girspak kan stå i D eller S sånn sett.

 

På mine tidligere F biler, F10 fra 2011 og F06 fra 2012 så gikk begge tilbake til standard/comfort når jeg skrudde av DSC.

F11'n som er LCI og 2015 modell står fortsatt i sport modus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med anskaffelse av hund må X1en byttes ut med noe større.

En F11 med xDrive er veldig fristende, men foreløpig er det som ligger ute på bruktmarkedet litt høyt priset for meg.

 

Dere som har F11 med bakhjulstrekk, hvordan er disse bilene på vinterføre? Jeg har også en 116i (F20) med bakhjulstrekk, og selv om den er fantastisk morsom å kjøre på vinterføre, så er den temmelig dårlig til å ta seg frem (ble riktignok noe bedre med Hakka 8-dekk, men likevel...).

 

Har en F11 med bakhjulstrekk evne til å ta seg frem i glatte motbakker, eller bør jeg heller vente til en xDrive-versjon blir overkommelig i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man først blitt vandt til å ha X-drive, er min erfaring at man vil savne det.

Selv gikk jeg fra E83 til E61 uten X-drive og er nå tilbake til E84 med X-drive.

Neste BMW blir nok også med, ellers blir det et definitvt savn, spørs litt på bruk og hvor man bor selvsagt også.

Men jeg også ser på F11 med X-drive, lite tvil om at biler med dette, holder seg svært bra i pris kontra uten.

F25 holder seg jo kunstig høyt i pris også syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med anskaffelse av hund må X1en byttes ut med noe større.

En F11 med xDrive er veldig fristende, men foreløpig er det som ligger ute på bruktmarkedet litt høyt priset for meg.

 

Dere som har F11 med bakhjulstrekk, hvordan er disse bilene på vinterføre? Jeg har også en 116i (F20) med bakhjulstrekk, og selv om den er fantastisk morsom å kjøre på vinterføre, så er den temmelig dårlig til å ta seg frem (ble riktignok noe bedre med Hakka 8-dekk, men likevel...).

 

Har en F11 med bakhjulstrekk evne til å ta seg frem i glatte motbakker, eller bør jeg heller vente til en xDrive-versjon blir overkommelig i pris?

Min F10 er utrolig god på vinterføre, tar seg frem på de aller fleste steder. Men gode dekk har absolutt alt å si på en bakhjulstrekker, anbefaler Hakkapelittta R2 piggfri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at setevarmen fungerer skikkelig (også i sitteputen), at luftbelgene bak virker (særlig venstre side er et problem) og sjekk for fukt/vann i baklyktene. Du kan også sjekke om gassdemperen på vindusglasset i bakluken virker (den skal sprette opp automatisk når du trykker på mikrobyteren eller nøkkelen). Uten dette så har i alle fall ikke jeg vært borti eller hørt om noen større problemer med F11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal handle en 2011 f11 i dag. Har ikkje sett bilen annet enn på bildene i finnannonsen. Men er det noe spes eg må sjå etter?

I tillegg til det Walkabout skriver så kan du også sjekke om det er problemer med lakk/grunning/korrosjon i øvre fremre dørplatehjørne på dørene som nevnt i denne tråden: http://bimmers.no/topic/779919-rust-p%C3%A5-f10-2011-alle-f10-f11-eiere-b%C3%B8r-lese-dette/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal handle en 2011 f11 i dag. Har ikkje sett bilen annet enn på bildene i finnannonsen. Men er det noe spes eg må sjå etter?

 

 

I tillegg til det Walkabout skriver så kan du også sjekke om det er problemer med lakk/grunning/korrosjon i øvre fremre dørplatehjørne på dørene som nevnt i denne tråden: http://bimmers.no/topic/779919-rust-p%C3%A5-f10-2011-alle-f10-f11-eiere-b%C3%B8r-lese-dette/

Sjekk ut Fuzzy sitt tips: Rust!

SVÆRT viktig å lese hele den tråden, for bilen sliter med lakkslipp ( lakkbobler )

Ha med deg en 4 - 500 watt lampe, så ser du.

Lykke til med besiktigelsen.

Å ja, ikke glem å sjekke om alt på iDriven funker. Alt!

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vart det f11 på meg og. Alt dere nevner fungerer. Etter en tre timers tur heim e eg meget positivt overrasket over en fantastisk kjøremaskin.

For min lommebok passet 520d m-sport meg best. Skinn og det mest "nødvendige" utstyret.

Litt missfornøgd med at Tlf og bil kommuniserer litt dårlig. Bluetooth kobler seg fra innimellom. Nåken som veit grunnen til dette?

Fikk nullet gearkasse med gasspedal trikset å det var merkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vart det f11 på meg og. Alt dere nevner fungerer. Etter en tre timers tur heim e eg meget positivt overrasket over en fantastisk kjøremaskin.

For min lommebok passet 520d m-sport meg best. Skinn og det mest "nødvendige" utstyret.

Litt missfornøgd med at Tlf og bil kommuniserer litt dårlig. Bluetooth kobler seg fra innimellom. Nåken som veit grunnen til dette?

Fikk nullet gearkasse med gasspedal trikset å det var merkbart.

Det er flere som sliter med at blåtann kobler seg fra, jeg hadde også litt styr med dette. Har ikke merket noe til dette etter at jeg tok en software update i fjor, anbefaler å gjøre dette for å "friske opp" elektronikken litt. Kan spare deg for irritasjonsmomenter i ettertid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å ta en liten titt på plastikken rundt begge setene foran, da disse er en svakhet på F10/F11. De knirker når man kjører i svinger og legger press med låret inntil sidestøtten. Min var på utbedring av dette idag. :) Har du sportseter eller komfortseter?

Endret av BimmerFan!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som sliter med at blåtann kobler seg fra, jeg hadde også litt styr med dette. Har ikke merket noe til dette etter at jeg tok en software update i fjor, anbefaler å gjøre dette for å "friske opp" elektronikken litt. Kan spare deg for irritasjonsmomenter i ettertid :)

hei har kjøpt meg enn f10 2011 mod. hva blir forskjellen når man tar en software update?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...