Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

ang senking bak på nivååreguleringa. har nå senket litt hos gs på pcen,kjøpte meg et kw coilovers nå. der fulgte det med stag for å justere bak. tenkte å senke den litt mer bak å,hva er best, via programmering eller stag? å hvem av delene får man senket den mest med? :razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei folkens :) Hvordan renser/vasker dere Idrive skjermen uten å lage riper ? Skjermen min er støvete, men tørr ikke å gjøre noe med det da det virker som at skjermen ikke tåler noe som helst, blir ripete med engang. Har sett på flere brukte BMW'er at skjermen er veldig ripete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BimmerFan! skrev:

Hei folkens :) Hvordan renser/vasker dere Idrive skjermen uten å lage riper ? Skjermen min er støvete, men tørr ikke å gjøre noe med det da det virker som at skjermen ikke tåler noe som helst, blir ripete med engang. Har sett på flere brukte BMW'er at skjermen er veldig ripete.

Jeg tørker vekk støv med en brilleklut. Er det flekker som ikke går vekk da, hadde jeg fuktet kluten litt og så veldig forsiktig prøvd å få vekk flekken. 

Iallfall ikke spray på jif for så å tørke av med papir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BimmerFan! skrev:

Tusen takk for svar E.H.D. Skal prøve "oppskriften" din :) Så det skal være en måte som ikke riper opp skjermen ?

Jeg har i alle fall unngått riper i min skjerm så langt, men den har heller aldri vært noe særlig skitten når jeg har rengjort den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, E.H.D skrev:

Jeg har i alle fall unngått riper i min skjerm så langt, men den har heller aldri vært noe særlig skitten når jeg har rengjort den. 

Ok, tusen takk for hjelpen! :D Dette forumet er bare helt herlig, man får svar på det man lurer på :D

Endret av BimmerFan!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.3.2016 at 15.58, E.H.D skrev:

Jeg tørker vekk støv med en brilleklut. Er det flekker som ikke går vekk da, hadde jeg fuktet kluten litt og så veldig forsiktig prøvd å få vekk flekken. 

Iallfall ikke spray på jif for så å tørke av med papir. 

Dette gjelder også i stor grad i instrumentklusteret. Samme skiten der, tåler ikke hard hånd ved vask/tørking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har nettopp kjøpt meg en 2011 520d F11, og prøver å finne ut så mye som mulig, så lister opp litt spørsmål jeg kanskje kan få svar på :)

- Lurer på hvordan jeg evt kan finne ut om jeg har edc eller ikke. Bilen har m-sport pakke, men er høy som bare det, så tviler på det er msport understell. Jeg har sportsgirkassen, og regner med det er derfor jeg har knappen til å velge mellom normal, sport og sport+. Kan stille inn om det skal påvirke rattutslag/motor/gir  og Chassi. Mener selv at jeg merker at dempingen blir fastere. Grunnen til at jeg lurer er at jeg ikke finner edc eller dynamic damper control i utstyrs listen.  Kan alle velge at chassi blir strammere i sport?
- Bilen er en 163hk som er omprogramert til 200hk/450nm, og jeg lurer på om dette vil forsvinne hvis jeg tar software oppdatering hos bmw? Vil være kjedelig å sitte igjen med lusne 163hk etter en tur på verkstedet. Det er virkelig stor forskjell i kjørekomfort!
- Er fremdeles garanti på bilen (kjøpt i norge september 2011) , så har lyst å få ordnet alt jeg kan før garantien går ut. Vet ikke om noe galt med bilen nå, men har tenkt få få noen til å gå over den. Skal spørre tuning firmaet om omprogrameringen kan oppdages, men det vet kanskje noen av dere også?


Ellers er jeg storfornøyd med bilen, men savner litt utstyr på bilen som jeg hadde på forrige bilen. 2006 E91.
- nedblendbare sidespeil med tilt
- hifi lyd
- comfort access
- Navigasjon

Er vel ikke umulig at jeg kommer til å prøve meg på litt retrofit etterhvert.
Skal en tur til tyskland i sommer, så skal ihvertfall ta servicen der, så får vi se åssen det baller på seg :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil.

EDC står i utstyrslista om du har det :-)

Tuning vil forsvinne om du oppdaterer DME

Har selv kjøpt en 2012 modell registrert i november 2011; har på garantien fått ordnet luftbelg venstre bak (recall), lakkering av alle 4 dørene pga korrosjon under gummilistene i øvre fremkant. Lakkering av bakluke pga to bittesmå galvaniseringsslipp, bytte av fjærdemperne i bakluka/bakruta fordi ruta ikke åpnet seg selv når jeg trykker på fjernkontrollen og bytte av peilepinnerøret fordi plusskabelen har ligget innpå og ganget spor i denne. 

Elsker denne bilen, superbehagelig; min er f11 m-sport med komfortseter og edc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel80 skrev:

Går det ann å få byttet luftbelgen selv om den ikke er ødelagt enda? Er jo redd den ryker dagen etter at garantien er gått ut  :P

Venstre bak byttes selv om den ikke er gåen da den har en kjent iboende svakhet. Jeg fikk i alle fall byttet min selv om den virket frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...