Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

On 26.3.2016 at 12.55, Kjennern skrev:

Er en anti rulle funksjon, slik at du ikke skal gå ut av bilen med den i D eller R. Har du på beltet kan du åpne døren.

Fungerte det ja.. Sålenge belte er på kan døren være åpen.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25. mars 2016 at 18.28, Daniel80 skrev:

Unyttig info:  Diesel forbruk ifølge kjørecomputeren - 520d (215hk/450Nm)

Diesel forbruk Oslo - Bergen -> 0,46 liter pr mil
Dieselforbruk Oslo - Bergen med 1800Kg tilhenger bak -> 0,91 liter pr mil

Kjører Arendal - Oslo på 0,53 l per mil - 530d (300 hk/650 nm) 

Men i påsken kjørte jeg Paris - Hamburg på 0,69 l per mil....lå for det meste med cruisecontrollen på 150 km/t pga lite trafikk. I 150 km/t ligger turtallet på 1850 rpm, er liksom ikke tvil om hva bilen er laget for :) Snakk om å svelge unna mil totalt uten anstrengelse.

On 25. mars 2016 at 0.39, Daniel80 skrev:

Hadde en ufin opplevelse i dag. Skulle plassere en henger inntill en murvegg rundt ett hjørne, og det var litt vannskelig sikt, så jeg åpnet døren og bøyde meg ut for å se bedre bak mens jeg seig frammover. Pluttselig hugger giren i park så alt bråstopper og jeg tryner inn i rattet så fløyten tuter. Viser seg at bilen automatisk går i park-modus hvis døren er åpen. En helt håpløs funksjon spør du meg. Noen andre som har opplevd dette? Er det mulig å kode vekk evt?

Dette har jeg også erfart, utrolig irriterende. Kan da heller ikke være videre bra for girkassa å bli "kasta" i park slik, synes BMW kunne ha laget en smidigere løsning på dette. Noen ganger kunne jeg hart behov for å åpne døra når man manøvrer, gjerne på trange plasser. Godt det er E34en jeg har hengerfeste på, der er det ikke noe som stopper deg. Vil du absolutt gå ut av bilen i fart så synd for deg liksom.... Ting var litt lettere før :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Rett før påske oppdaget jeg en spesiell svidd lukt fra ventilasjonen, og etter hvert ble det røyk i kupeen. Fikk bilen igjen fra Bilia på fredag med beskjed om at røyken skyldtes brudd i ledningsnett. Ledningsnettet ble skiftet til den nette sum av kr 11 000 (importbil, ingen garanti)...:(.

Parkerte bilen akkurat etter en kjøretur, og merket den forbanna lukten igjen. Åpnet motoren, og det kom røyk ut fra det samme forbannede stedet. Jeg har null peiling på motorer, men det så ut som det kom fra et stykke nede i motoren nedenfor der man fyller på olje (beklager igjen min totalt manglende tekniske kompetanse). Nå bærer det ned på Bilia i morgen tidlig, men er det noen som kan tenke seg hva som er galt? Det var jo brudd i ledningsnettet, men siden det kan virke som det har kommet igjen, så er det vel årsaken til bruddet som ikke er rettet. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3.4.2016 at 23.36, Fredrik 90 skrev:

Kjører Arendal - Oslo på 0,53 l per mil - 530d (300 hk/650 nm) 

Men i påsken kjørte jeg Paris - Hamburg på 0,69 l per mil....lå for det meste med cruisecontrollen på 150 km/t pga lite trafikk. I 150 km/t ligger turtallet på 1850 rpm, er liksom ikke tvil om hva bilen er laget for :) Snakk om å svelge unna mil totalt uten anstrengelse.

Dette har jeg også erfart, utrolig irriterende. Kan da heller ikke være videre bra for girkassa å bli "kasta" i park slik, synes BMW kunne ha laget en smidigere løsning på dette. Noen ganger kunne jeg hart behov for å åpne døra når man manøvrer, gjerne på trange plasser. Godt det er E34en jeg har hengerfeste på, der er det ikke noe som stopper deg. Vil du absolutt gå ut av bilen i fart så synd for deg liksom.... Ting var litt lettere før :P 

Virkeligheten er vel 295hk fra Autopower på 245hk/540 versjon............8)............., min har 286/650 på 258hk/600 versjon med BMW MPPK, Autopower ,leverer 305/660. :-D..... TRF 310hk +?.

Men billig går det med tanke på bilvekt og hk på langkjøring, gasset skikkelig på når vi hadde en danmarkstur til København (nattestid), og så at i 180 (max på cruisecontrol) så viste forbruksmåleren på flat vei 0,93. Virker som forbruket øker vesentlig når man bikker 150.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Maxmek skrev:

Virkeligheten er vel 295hk fra Autopower............8).............5hk+, men min har 286/650 med BMW MPPK, Autopower og TRF klarer ca 310/700. :-D.....

Han sa faktisk ca 300 hester, men det kan jo for all del være 295 hester også. Jeg vet ikke hva det eksakte tall er, kunne godt tenke meg å fått tatt en bremsetest. For alt jeg vet kan han ha lurt meg, kanskje det bare er 270 hester og resten er placebo :P Neida, jeg tviler ikke og de er seriøse aktører som er godt innarbeidet :) 

Men når vi først er inne på temaet...har toppfartsperren på din blitt fjernet med MPPK? På min skulle denne være borte nå og jeg skulle kunne klare ca 275 km/t (der kom ca igjen :P) I påsken var vi nedover i Tyskland og jeg kjørte tidvis på en ganske "øde" Autobahn med frifart. Hadde muligheten flere ganger til å teste og jeg klarte på det meste 276 km/t, men også 268 km/t og 273 km/t på andre forsøk. Dette var i Head up da speedometer stopper på 260 km/t, men jeg traff aldri turtallsperra? Ikke som jeg merket iallfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ta min kommentar med et smil..... Jeg har ikke fått testet min bil i høyhastighet, så vet ikke om fartsperre er fjernet. Tror egentlig ikke det men vet ikke.

Den forrige bilen jeg hadde en 525 3,0 med 250 hk passerte akkurat 260km/t, men da gikke det ikke mer heller :-(

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maxmek skrev:

Hei, ta min kommentar med et smil..... Jeg har ikke fått testet min bil i høyhastighet, så vet ikke om fartsperre er fjernet. Tror egentlig ikke det men vet ikke.

Den forrige bilen jeg hadde en 525 3,0 med 250 hk passerte akkurat 260km/t, men da gikke det ikke mer heller :-(

Ikke noe problem, tok den med ett smil jeg :) No hard feelings her ;) 

Nei det er vel ikke godt å si, jeg tenker vel også at i disse hastigheter så er sikkert ikke den angitte farten helt 100 prosent korrekt heller. Menmen, er sikkert første og siste gangen jeg kjører så fort så det spiller ingen rolle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, 260 jeg fikk på spedoen kan jo ha vært fartsperra også, men uansett ville ikke den mer (chippet av BMW). Men har registrert at spedoen på BMW er ca 3-4 km/t feil vs GPS, og det blir ikke noe særlig værre i høy hastighet.  Har kjørt litt i Tyskland, men det har aldri passet å kjøre maks pga trafikk. Faktisk lettere i Danmark å dra det ut spesielt på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Maxmek skrev:

ja, 260 jeg fikk på spedoen kan jo ha vært fartsperra også, men uansett ville ikke den mer (chippet av BMW). Men har registrert at spedoen på BMW er ca 3-4 km/t feil vs GPS, og det blir ikke noe særlig værre i høy hastighet.  Har kjørt litt i Tyskland, men det har aldri passet å kjøre maks pga trafikk. Faktisk lettere i Danmark å dra det ut spesielt på kveldstid.

Ja jeg har også registert at det ikke er mer en 3-4 km feil, både på GPS og den hastighetsmåleren på E18 mellom Stoa og Harebakken. 

Er mye trafikk på Autobahn for tiden, mye veiarbeid også. Men vi var heldige, det var hellig og i kveldinga. Når det er seks felts med tom motorvei, rett som en snor så langt øye ser og fri fart så kan jeg ikke la være å fly lavt bortover. Det er så artig :) Siste stykket opp til Hirtshalts pleier å være fint for høyhastighets kjøring, ca ifra Aalborg og oppover. Her er det lite trafikk i nordgående rettning og det er fine strekk. Eneste er at danske politet ikke er nådige og de har sammarbeid med Norge. Tørr ikke slippe meg helt løs før jeg er på Autobahn med frifart, men det er klart at jeg har trødd på litt i Danmark jeg også ja ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Drammenjuve skrev:

Hei,

Rett før påske oppdaget jeg en spesiell svidd lukt fra ventilasjonen, og etter hvert ble det røyk i kupeen. Fikk bilen igjen fra Bilia på fredag med beskjed om at røyken skyldtes brudd i ledningsnett. Ledningsnettet ble skiftet til den nette sum av kr 11 000 (importbil, ingen garanti)...:(.

Parkerte bilen akkurat etter en kjøretur, og merket den forbanna lukten igjen. Åpnet motoren, og det kom røyk ut fra det samme forbannede stedet. Jeg har null peiling på motorer, men det så ut som det kom fra et stykke nede i motoren nedenfor der man fyller på olje (beklager igjen min totalt manglende tekniske kompetanse). Nå bærer det ned på Bilia i morgen tidlig, men er det noen som kan tenke seg hva som er galt? Det var jo brudd i ledningsnettet, men siden det kan virke som det har kommet igjen, så er det vel årsaken til bruddet som ikke er rettet. Hva kan det være?

Bilene har flere ledningsnett og uten at du oppgir hvilket ledningsnett som hadde brudd og ble skiftet så er det vanskelig å si hva som forårsaker dette, men jeg regner med at det er noe i det du sier om at de ikke har rettet feilen med å bytte ledningsnettet; kun utbedret en følgefeil av det som er det egentlige problemet. Trolig har du en kortsluttning i enden av ledningsnettet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker idag begynte comfortacess i håndtaket på førerdøra å tulle. låste bilen, men så låste den seg sjøl opp igjen, og jeg hørte klikkelyder. Måtte låse bilen med fjernkontroll på avstand for å få låst.

Dette er tydligvis et generelt problem på F1x da jeg har lest om flere med samme problemene. Nytt håndtak ca 3.000,-, så blir noen kroner hvis man tilslutt må bytte alle, og kanskje ikke forbedret utgave så er det påan igjen etter kort tid :stupid: 

På E60 jeg hadde funket det fint så lenge jeg hadde den, da den ble solgt var den 6,5 år gammel, så ser ut som de var mer holdbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.1.2016 at 13.52, E.H.D skrev:
On 22.1.2016 at 10.12, Olvi skrev:

Hei folkens

Vurderer å kjøpe en 2014 520d. Denne har engelsk språk pakke. Er det mulig og endre dette? Dvs. få lagt inn norsk språkpakke?

Har spurt selger, men ikke fått noe svar ennå.

Har ikke sett norsk før på 2015 modellen.

Norsk i min 2013 modell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...