Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

On ‎08‎.‎04‎.‎2016 at 23.10, ///frank skrev:

Norsk i min 2013 modell ;)

Fikk aldri noe svar fra selger på dette.  Kjøpte nå bilen lell, kan velge forskjellige språk men Norsk er ikke på lista.

Er jo ikke viktig, men overrasket over hvor lite interessert forhandler er i å følge opp kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lunda skrev:

Jeg kikker på nye msport felger, men det er forskjellig dekkdimensjon. Hvordan fungerer dette med x-drive?

275/35/19

245/40/19

ka dokk tru?

 

F10 med m-sport og xdrive blir levert de de dimensjonene, så bør jo funke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bytta ut X3'n med en 2015 modell 520D Xdrive. Veldig fornøyd så langt

To spørsmål:

Må hele frontfangeren av for å få byttet grillene?

Når jeg vasker bilen, så driver den å låser seg opp og igjen hele tiden (comfort acess). Altså, jeg trenger ikke ta på håndtakene, holder at strålen fra høytrykksspyleren treffer dem. Noen metode for å unngå dette?

520xd.jpg

Endret av KjetilX3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, KjetilX3 skrev:

Hei

Bytta ut X3'n med en 2015 modell 520D Xdrive. Veldig fornøyd så langt

To spørsmål:

Må hele frontfangeren av for å få byttet grillene?

Når jeg vasker bilen, så driver den å låser seg opp og igjen hele tiden (comfort acess). Altså, jeg trenger ikke ta på håndtakene, holder at strålen fra høytrykksspyleren treffer dem. Noen metode for å unngå dette?

520xd.jpg

Gratulerer, med flott F11. 

Her er DIY for korrekt bytte av grill, du trenger ikke å ta av fangeren. Strengt tatt kan du også bare ta tak og røske ut den gamle dersom den ikke skal brukes mer siden klipsene kan ryke.

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=422572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil, velkommen i "klubben" som kjører en av BMWs fineste modeller :) 

Når det gjelder comfort acess så ville jeg enten latt nøkkelen ligge i bilen når du vasker, eller legge den uten for rekkevidde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene! Da blir det bytte av grill i morgen! Leste tipset ditt nå Fredrik 90 - har akkurat vært ute å vasket nå :shock:. Får prøve neste gang :-)

Var egentlig på utkikk etter en 530 Xdrive, men falt for denne 520en da den hadde en veldig fin utstyrspakke med blant annet komfort seter, edc, navi pro, webasto, adaptiv cruise, 4 soners klima, panoramatak osv. Syns heller ikke den går så værst med sine 190 hester.

Slenger ved et par bilder til:

520xd2.jpg

520xd3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har byttet batteri etter batterivarsel, byttet da i begge nøklene. Enkelt å bytte, billig er batteriene også. Fikk batterivarsel ifm at bilen ikke startet, dvs ikke livstegn selv om alle lys var tent, hovedbatteriet i bilen var ikke dårlig.

Alt har virket normalt etter batteribytte i nøkelen ...

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Kjøpte meg en F10 nå i høst, meget fornøyd så langt. Dog er tiden kommet for å skaffe meg nye felger og dekk for sommer.

I den forbindelse er jeg noe usikker på hvilket innpress/felgbredde jeg burde gå for?

Vil ikke ha felgene stående for langt inn, heller ikke for langt ut/fare for subbing.

Noen som har noe å anbefale i 20"?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...