Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, thomsy skrev:

Takker for gode svar i forhold til innpress, har nå litt mer å gå ut ifra når jeg skal ut å handle nye felger.

MEN, har nå dukket opp et annet problem.

Da jeg skulle fjerne gummimattene på gulvet etter vinteren, la jeg merke til at stoffmatta og gulvteppet var kliss bløtt på høyre side bak. Tørket det opp så godt det lot seg gjøre og sjekket teppet på nytt idag, å jaggu har det ikke begynt å bli bløtt/fuktig igjen.

Noen som har den minste anelse hva som har forårsaket dette? :shock:

Det kan være det lekker inn via fuktsperren i bakdøren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, thomsy skrev:

Da jeg skulle fjerne gummimattene på gulvet etter vinteren, la jeg merke til at stoffmatta og gulvteppet var kliss bløtt på høyre side bak. Tørket det opp så godt det lot seg gjøre og sjekket teppet på nytt idag, å jaggu har det ikke begynt å bli bløtt/fuktig igjen.

Noen som har den minste anelse hva som har forårsaket dette? :shock:

Det er membranen i døra bak. Limet de brukte kan slippe etter noen år og da skjer dette, er ikke særlig vanlig og kun de første årgangene er plaget med dette. Min bil var en av disse, jeg løftet av dørtrekket og limte membranen på plass med våtroms silikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er tilfellet så er det ikke så ille som jeg først fryktet. Tenkte det kunne være noe som "lekker" fra aircondition kanalen under passasjer setet? Har ikke regnet siden jeg tørket opp igår, men la merke til at gummilista rundt døren hadde en del vann innvendig som randt ut av dreneringshullet om jeg klemte på den.

Er kanskje bare å få rivet av dørtrekket og ta en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er membranen i døra bak. Limet de brukte kan slippe etter noen år og da skjer dette, er ikke særlig vanlig og kun de første årgangene er plaget med dette. Min bil var en av disse, jeg løftet av dørtrekket og limte membranen på plass med våtroms silikon.

Hmm, var det mye vann som kom inn? Fattern sin F10 er 2010/2011, burde kanskje passe på at det ikke skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ahj skrev:

Hmm, var det mye vann som kom inn? Fattern sin F10 er 2010/2011, burde kanskje passe på at det ikke skjer :)

Jeg tror det skal ganske store mengder til før vannet kommer inn. Biler som står i garasje osv vil man mer eller mindre ikke oppdage dette på. Min fikk kun vann inn en gang den sto ute i en skikkelig seriøs regnskur i høst, aldri opplevd maken til regn før. Det kom ikke vann inn når jeg kjørte i regnvær eller ved vask av bilen. Merket at vannet kom ut mellom selve døra og dørtrekket. 

Kosta dog 49,- å fikse :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette kan være svar på vanninntrenging, men da jeg søkte etter 'sinkslipp' på min F10, oppdaget jeg noe som viser seg å være en svakhet fra forrige modell, som de har  tatt med over.
(Blitt fortalt om dette her inne på forumet).

Det ligger to hull ( ca. 0,4 mm) nederst på  'plastleppa' i venndreneringsrennen mellom baklyset og koffertrommet, som leder rett til 'Den indre underverden'  på bilen.  (se bildet)
Disse to 'hull' er  fester til 'plastleppen'.

Hvis du holder bilen din i skikk, vil du av og til sjekke tilstanden under 'plastleppene' og det hadde forrige eier gjort,  med det resultat at festene ble ødelagt fordi han viste ikke korrekt demontering, og dermed blottet bilen for vanninntrenging.

Bimmer i Oslo, hvor jeg kjøpte bilen, skiftet  ut begge 'plastleppene'  og advarte meg å ta av 'plastleppene nettopp pga. dette.

Tips; hvis du drar plastleppa rett opp, ødelegger du festet.IMG_0550.JPGIMG_0548.JPGMOV00092.MP4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.4.2016 at 17.01, E.H.D skrev:

Har du fått oppdatert software da etter 2015?

Jepp var noe oppdatering på bilen i 2015 så spørte om dem kunne gjøre om til Norsk og fekk til beskjed av forhandler det ikke var mulig. Sjekket via E-sys så fant æ det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.4.2016 at 15.01, Olvi skrev:

Fikk aldri noe svar fra selger på dette.  Kjøpte nå bilen lell, kan velge forskjellige språk men Norsk er ikke på lista.

Er jo ikke viktig, men overrasket over hvor lite interessert forhandler er i å følge opp kunde.

Måtte gjøre det via E-SYS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har en 2012 F11 520D

Denne har automatisk start/stop av motor når man stopper. Funksjonen kan heldigvis slåss av, men dette må jeg gjøre for hver gang jeg starter.

Er det mulig å kode slik at start/stop er avslått når man starter, alternativt at den husker siste (forrige) innstilling når man slår på tenning?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fuzzy skrev:

Har en 2012 F11 520D

Denne har automatisk start/stop av motor når man stopper. Funksjonen kan heldigvis slåss av, men dette må jeg gjøre for hver gang jeg starter.

Er det mulig å kode slik at start/stop er avslått når man starter, alternativt at den husker siste (forrige) innstilling når man slår på tenning?

 

Ja, det er mulig å kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok blitt spurt om før og leser mange steder om at folk synes høyden på F10 er litt rar, så derfor må jeg spørre dere her om høyden på bilen min er innefor det man kaller "normalt". Er M-sport bil, men ettersom den har EDC dempere så har den vel standardfjærene på?

Dere kan se på bildene og vurdere selv

 

20160526_214714.jpg

20160526_214707.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Er nok blitt spurt om før og leser mange steder om at folk synes høyden på F10 er litt rar, så derfor må jeg spørre dere her om høyden på bilen min er innefor det man kaller "normalt". Er M-sport bil, men ettersom den har EDC dempere så har den vel standardfjærene på?

Dere kan se på bildene og vurdere selv

 

20160526_214714.jpg

20160526_214707.jpg

EDC gjør bortfall av msport fjærer ja, høyden her virker helt normal for standard understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Er nok blitt spurt om før og leser mange steder om at folk synes høyden på F10 er litt rar, så derfor må jeg spørre dere her om høyden på bilen min er innefor det man kaller "normalt". Er M-sport bil, men ettersom den har EDC dempere så har den vel standardfjærene på?

Dere kan se på bildene og vurdere selv

Ja, ingen senking med EDC, men tror m.sport bare senker 10mm uansett.

Men synes det var mye luft mellom dekk og skjerm. Hvilken dekkdimensjon har du? Synes de så litt små ut, men det kan også være kameravinkelen som gjør at de ser slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 245/35/20 rundt hele bilen om jeg ikke tar feil. Og ja jeg er enig med at det er ganske mye luft mellom dekk og skjerm, hvertfall til 20" å være.. 

Vet at bakdekka skal være hakke bredere, men fikk bilen med dette oppsettet. Blir nok en forandring på det snart.

Er det en grunn til at det er såpass mye luft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at bilen min plutselig ikke startet har den stått hos Bmw i 3 uker, og de har endelig funnet feilen. Først var det feilkode på kortsluttning i ledningsnettet til dysene, og nå har de oppdaget at styreenheten til bilen er svidd. De har derfor bestilt ny styreenhet. Er visst flere F10/F11`er som har hatt samme problemet. Jeg hadde tenkt å kjøpe M Performance kit, som inneholder ny styreenhet, så ba Bmw om å bestille den istedefor original styreenhet på garantien, men det var de helt umulig på. Enda M Performance styreenheten er billigere.. :evil: Synes de er bøttefjern som er så vanskelig på det. De burde kunne kredditert vedrien av orginal styreenheten og kjøpt inn den jeg vil ha isteden. Nå har de istede bestillt en styreenhet til 13tusen som skal stå i bilen i 2 dager før den kastes i bosset og byttes ut med en M Performance styreenhet som jeg måtte kjøpe selv.. Synes det er latterlig at de ikke kunne vært litt smidigere slik at både jeg og de kunne spart penger og de hadde fått seg en fornøyd kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...