Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Holder en knapp på Michelin, de er slitesterke og ganske stille. Har bekjent som har slitt med sporing på Pirelli Zero.

edit: da var Pirellidekka ca halvslitte når sporing ble problem.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen grunn til at du står mellom de dekkene? Lest at pss kan støye ganske mye.

Har funnet en bra oversikt over tester (linken under) men vet ikke helt om det blir riktig å sammenligne tilbakemeldinger på et dekk på en Skoda Octavia RS med hvordan dekket vil oppføre seg på en f11 som er 500 kg tyngre og har enten drift bak eller på alle fire? P zero kommer ikke så godt i denne oversikten

 http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Type/Passenger-Car-Summer-Max-Performance-Tyres/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,har en 2012 520d F11 som jeg kjøpte ny,denne har jeg fått byttet girkasse i 2 ganger,siste gang for litt over 1 år siden.

Har ikke vært fornøyd med giringen på bilen så lenge jeg har hatt den,den girer hardt både opp og ned....den har noen bra dager og girer greit men ikke så silkemykt som jeg ser andre skriver.Har spesielt problemer med 2,4 og 6 gir,merker det best ved feks køkjøring eller i byggefelt ved oppbremsing for fartsdemper,eller oppbremsing foran rundkjøring og så litt gasspådrag igjen og ved rask oppbremsing  fra 90-100 km/h.Bavaria har sagt de har hatt feilkoder på kasse,derfor blitt byttet kasse,truet med omlevering av bil sist gang den ble byttet og når jeg har hatt bilen inne siden uten at den har blitt bedre så har de plutselig ingen feilkoder...  Det som er merkelig er at bilen er en drøm å kjøre hver gang den har vært inne for sjekk,da har nok adapsjons verdier(selv om de nekter for det) eller andre feilkoder blitt slettet,bilen er da bra å kjøre i ca 1 uke etter så blir den som før igjen.

Noen andre som har problemer med dette eller hørt noe fra andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har jo klaget over at i lave hastigheter så kan girkassen rykke å nappe. Dette er Selflearning progmet i kassa som skal tilpasse seg ditt kjøremønster som blir noe forvirret. Jeg f eks kan kjøre en periode bare på motorvei, når jeg da kommer av motorveien og kjører inn i boligfeltet hvor jeg bor så synes jeg kassa kan gire rart og rykkete. Dette gjør den også neste tur i hastigheter under 50 km/t, helt til den vender seg til småkjørigen og girer deretter. Det du kan prøve er å resette Selflearning systemet med å sette på tenning (motor skal ikke gå), holde pedalen i kickdown posisjon i ca 15 sek eller noe før du skrur av tenning. Så ventet du noen minutter før du kjører deg en tur. 

Er ikke vanlig at girkassene på disse bilene blir byttet, er ZF kasser som går for å være det beste på markedet i dag. Eneste tilfellet jeg har sett av kasser som er byttet er på drosjekjørte biler med over 250 000 km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt Michelin PSS hver dag i uken. Nå har vel få eller ingen av oss gleden av å prøve flere dekk i samme stand og dimensjon på BMW'ene våre i samme uke, men jeg har siste 2 år skiftet fra andre kvalitetsdekk til PSS på både en E91 og en F10 og oppgraderingen i veigrep, kjørefølelse og mangel på sporing har vært lik begge ganger.

Ja, det er kanskje de dyreste å kjøpe, men vi kjører vel BMW fordi den kjører best og da sparer ikke jeg 2000,- på dekk som igjen fratar meg glede med min bil. Da kan jeg spare 200.000,- og kjøre Opel fra nå av.

Det må jo være en grunn til at BMW M, AMG, Porsche og Alpina leverer bilene konsekvent på Michelin PSS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt Michelin PSS før i år. Har alltid brukt rimeligere dekk som Falken fk453 osv. Litt pga alle bilene mine har vært 2wd, og slitasjen deretter hehe. Men nå med Xdrive, valgte jeg å gå for PSS. Og jeg går ALDRI tilbake. Har aldri hatt så lite støy inni bilen før, og de dekkene slipper jo aldri. Det koster ja, men for en god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd de andre dekkene som @littlep nevner, men kan absolutt gå god for PS2 og PS3.

Hadde PS2 på min forrige E39 i 18" og nå har jeg PS3 i 18" på E61. Knallgode dekk til en rimelig pris, betalte 7845,- ink mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, og etter deres input og lesing på nett blir det nok PSS på meg. 

Noen som har formening om forskjell i kjøreegenskapene på f10/11 med forskjellig dimmensjon foran og bak (245/40 - 19 og 275/35 - 19) eller å ha lik dimmensjon på alle fire (245/40 - 19)? Vet at begge løsningene har blitt levert originalt på både biler med x-drive og uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Larsbs79 skrev:

Hei,har en 2012 520d F11 som jeg kjøpte ny,denne har jeg fått byttet girkasse i 2 ganger,siste gang for litt over 1 år siden.

Har ikke vært fornøyd med giringen på bilen så lenge jeg har hatt den,den girer hardt både opp og ned....den har noen bra dager og girer greit men ikke så silkemykt som jeg ser andre skriver.Har spesielt problemer med 2,4 og 6 gir,merker det best ved feks køkjøring eller i byggefelt ved oppbremsing for fartsdemper,eller oppbremsing foran rundkjøring og så litt gasspådrag igjen og ved rask oppbremsing  fra 90-100 km/h.Bavaria har sagt de har hatt feilkoder på kasse,derfor blitt byttet kasse,truet med omlevering av bil sist gang den ble byttet og når jeg har hatt bilen inne siden uten at den har blitt bedre så har de plutselig ingen feilkoder...  Det som er merkelig er at bilen er en drøm å kjøre hver gang den har vært inne for sjekk,da har nok adapsjons verdier(selv om de nekter for det) eller andre feilkoder blitt slettet,bilen er da bra å kjøre i ca 1 uke etter så blir den som før igjen.

Noen andre som har problemer med dette eller hørt noe fra andre??

Hei! Kjedelig å høre ..

Har du hatt noen andre symptomer enn at den bare girer hardt ?

Bilen min durer/vibrerer/motoren går tyngre når man svinger til venstre og akselerer litt hardt samtidig. BMW sa at det var helt normalt, da disse automatkassene er smarte og endrer seg etter kjørestilen din. De resatte automatkassen og slettet og la inn nye adopsjonsverdier. 

Har du eller andre opplevd det problemet(?) ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Mange har jo klaget over at i lave hastigheter så kan girkassen rykke å nappe. Dette er Selflearning progmet i kassa som skal tilpasse seg ditt kjøremønster som blir noe forvirret. Jeg f eks kan kjøre en periode bare på motorvei, når jeg da kommer av motorveien og kjører inn i boligfeltet hvor jeg bor så synes jeg kassa kan gire rart og rykkete. Dette gjør den også neste tur i hastigheter under 50 km/t, helt til den vender seg til småkjørigen og girer deretter. Det du kan prøve er å resette Selflearning systemet med å sette på tenning (motor skal ikke gå), holde pedalen i kickdown posisjon i ca 15 sek eller noe før du skrur av tenning. Så ventet du noen minutter før du kjører deg en tur. 

Er ikke vanlig at girkassene på disse bilene blir byttet, er ZF kasser som går for å være det beste på markedet i dag. Eneste tilfellet jeg har sett av kasser som er byttet er på drosjekjørte biler med over 250 000 km. 

Hei,har prøvd å resette kasse selv som du sier flere ganger før med varierende resultat,det hender den blir litt bedre føler jeg men blir veldig kortvarig.Er fullt klar over at kassen lærer kjørestil men dette må fungere ekstremt dårlig på min siden det kun er jeg selv som kjører bilen også,så dette er nok en sw feil eller en eller annen feilkode på en sensor kanskje. Husker jeg hadde en e39 for mange år siden,da var det en kamaksegiver som kom inn med feil av og til og bilen girte da heller ikke som den skulle....

Min er kun kjørt 70k og første gang kassen ble byttet var den bare kjørt 30k så noe feilkoder må det ha vært begge gangene for at de skal bytte kasse og konverter 2 ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BimmerFan! skrev:

Hei! Kjedelig å høre ..

Har du hatt noen andre symptomer enn at den bare girer hardt ?

Bilen min durer/vibrerer/motoren går tyngre når man svinger til venstre og akselerer litt hardt samtidig. BMW sa at det var helt normalt, da disse automatkassene er smarte og endrer seg etter kjørestilen din. De resatte automatkassen og slettet og la inn nye adopsjonsverdier. 

Har du eller andre opplevd det problemet(?) ? 

Hei,syns også min durer litt vel mye av og til,litt usikker på om det er på samme måten som din men ble kanskje litt bedre etter jeg monterte performance pack(eller hva navnet var) i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Larsbs79 skrev:

Hei,syns også min durer litt vel mye av og til,litt usikker på om det er på samme måten som din men ble kanskje litt bedre etter jeg monterte performance pack(eller hva navnet var) i den.

Min durer spesielt ved kaldmotor og skjer når man enten akselerer hardt i motbakke, eller venstresving og akselerer samtidig. Duringa kan beskrives som om motoren går tyngre og det begynner å vibrere. 

Har pratet med en annen også som hevder at M-performance pakken gjorde slik at bilen vibrerte/duret i mye mindre grad. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Oppdaget her om dagen en lav men høyfrekvent pipelyd fra head up prosjektoren. Minner litt om lyden folk med tinnitus hører.

Blir borte om jeg skrur head up av, men er like raskt tilbake så fort jeg skrur på!

Noen anelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...