Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Okei, jeg har Iphone men trodde man bare kunne bruke vanlig USB kabel. Da må jeg få tak i en Y kabel, er det noen fordel med å kjøpe en original BMW Y kabel, eller kan jeg likegreit kjøpe en på Ebay?

Som sagt så er jeg ingen Iphone mann, så har ikke prøvd så veldig hardt.. Men jeg har ikke fått det til med den vanlige USB kabelen iallfall. Jeg har også hatt forståelsen for at det skal fungere, men mulig det krever combox? Men da har man jo uansett muligheten for blåtannlyd, så da blir det jo bare knot å koble til telefonen hver gang? Løsningen med Ipod touch fungerer veldig greit synes jeg. Spesielt ettersom trådløsnettet mitt når ut i garasjen og holder spillelistene oppdatert av seg selv.

Når jeg kjøpte kabelen så var det en del som mente at Apple hadde lagt inn "pirat"beskyttelse på lightning kontakten, så jeg kjøpte like godt original med en gang. Mulig det finnes Ebay varianter som fungerer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg forstår så har man muligheten for å overføre musikk via blåtann hvis man har Combox. Mens USB interface er for de uten, slik som min bil. I følge utstyrslista så skal jeg ha muligheten til å enten sette mobilen i en adapter inni midtkonsollen eller via USB. Så da er det jo logisk at jeg trenger den Y kablen. 

Skal på Bavaria til uken å booke service så jeg får høre med dem da :) Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en ide å sjekke serviceindikator for gjenstående kjørelengde på bremseklosser. Var nettopp på 60k+ service, og da kom det opp at det kun var ca 4k til neste service, på klossene bak. Foran derimot, viste 140k!
Ble fortalt at det var en software feil, som enkelt ble rettet opp i. Nå viser den 20k og 30k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg tipper dette er utvendig slitasje på lykteglasset. Ser ihvertfall helt likt ut. Har aldri hørt om noen biler som har hatt støv inni lykten, men har sett mange lykter som ser ut sånn som det :) Skriv inn når du finner endelig svar (og løsning) da! :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Daniel80 skrev:

Jeg tipper dette er utvendig slitasje på lykteglasset. Ser ihvertfall helt likt ut. Har aldri hørt om noen biler som har hatt støv inni lykten, men har sett mange lykter som ser ut sånn som det :) Skriv inn når du finner endelig svar (og løsning) da! :)  

Har du det på bilen din ? :)

Skal nok skrive når jeg får fikset det. Vet bare ikke om jeg burde dra ned til BMW å reklamere på dette eller ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matte lykteglass:

 

Jeg har dette poleringssettet: 

https://bilpleiekongen.no/produkt/rupes-bigfoot-nano-ibrid-lang/

 

Funker topp til matte lykteglass med grov (blå) polish dersom det ikke er for ille - er det ille må man ty til løsninger for lykter. Bor du nært Stjørdal kan du komme innom så gir vi det et forsøk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, John Kr skrev:

Det finnes løsninger for å puss/slipe ned glassene, de blir som nye dersom ikke hakkene er for dype. Polermaskin og slipepasta i forskjellige finhetsgrader, eneste gode løsning. Alternativ - kjøp nye lykter.

 

https://bilpleiekongen.no/fiks-matte-og-ripete-lykter-selv/

Takk for tipset :) Skal nok få kjøpt det settet

13 minutter siden, Fuzzy skrev:

Matte lykteglass:

 

Jeg har dette poleringssettet: 

https://bilpleiekongen.no/produkt/rupes-bigfoot-nano-ibrid-lang/

 

Funker topp til matte lykteglass med grov (blå) polish dersom det ikke er for ille - er det ille må man ty til løsninger for lykter. Bor du nært Stjørdal kan du komme innom så gir vi det et forsøk :-)

Takk for tipset :) Dette setter var ganske dyrt, så skal nok investere i Meguiars Headlight restoration kit.

Jeg bor dessverre ganske langt unna Stjørdal :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BimmerFan! skrev:

Takk for tipset :) Skal nok få kjøpt det settet

Takk for tipset :) Dette setter var ganske dyrt, så skal nok investere i Meguiars Headlight restoration kit.

Jeg bor dessverre ganske langt unna Stjørdal :( 

iBriden er dyr, men en dyd av nødvendig uansett om du skal polere bilen skikkelig i alle "smutthull" :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt at en f11 kjører kompressoren til luftbelgene et par sekunder med jevne mellomrom.   Selv når vekten eller lasten i bilen ikke er endret?? 

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...