Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes min sitter veldig plantet med Adaptive drive, men med M5 stabbstag så vil jeg tro det er enda bedre ja. Mitt problem er dekkene, den kan vise tendenser til at den understyrer litt men tror nye dekk av skikkelig merke skal hjelpe. Men i vanlig Normal på EDCen så er den overraskende myk og båtaktig, er ikke før Sport+ at jeg synes den strammer skikkelig til. Men så har jeg over 3 år bak meg i E90 325d med M-sport understell også, tar vel litt tid å vende seg til stor 5-serie :P

Resatt gir kassa (håper jeg) nå som jeg kom på jobb. Det stod ingen info på skjermen eller noe annet, men jeg håper det er ok.

Trykket start uten foten på bremsen, trykket gassen HELT i bund (gjennom knappet på kickdown), holdt  den slik i 5-8 sekunder og slo av bilen. (mens foten enda var helt i bunden)

Da har du gjort det riktig :) Man får ikke opp noe varsel, er bare å kjøre en tur å merke om du kjenner forandring. Noen merker stor forandring mens andre merker lite, selv merket jeg stor forskjell men den har nå så smått begynnt å gå tilbake til gammelt mønster igjen. Skal dog la være med å resette kassa på nytt til jeg har fått tatt software update på bilen, mange sier den girer bedre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjørte en E91 med Eibach fjærer før F10, så den blir litt båt i forhold.. Må griskjøre den før det strammer seg skikkelig opp synes jeg.

Men E91 ble litt slitsom som familiebil med senkefjærene, så jeg må sjekke litt nærmere først. Har kun prøvd F10 med std understell og EDC..

Spørsmålet er om senkefjærer utgjør nok forskjell til at man merker det store? Blir jo litt penere selvsagt i tillegg.

Synes senken på denne ble ganske pen til å kun være fjærer:

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=510069

Jeg har samme type fjærer på min. Er storfornøyd. Schnitzer er jo kjent for å levere kvalitet men jeg merket ikke at det ble så veldig mye stivere med disse men bilen sitter mye bedre på veien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik90: Vil tro det er noe mellom girkassa og motoren jeg også.

 

Skal høre med bilsalongen etterhvert. Da jeg var i Tyskland for 3 uker siden, fikk jeg muligheten til å teste en i familiens BMW 525D med R6 diesel. Den var uten Msport og syns den var mye mer behagelig å kjøre enn min med M-sport. Den sluket ujevnhetene i veien som om det ikke var noe der. Men i svingene var den håpløs, den gynget som bare rakkern. Men fy for en motor det var. R6 gir en helt annen følelse enn å kjøre R4, R6 kjennes mer "bmw" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik90: Vil tro det er noe mellom girkassa og motoren jeg også.

 

Skal høre med bilsalongen etterhvert. Da jeg var i Tyskland for 3 uker siden, fikk jeg muligheten til å teste en i familiens BMW 525D med R6 diesel. Den var uten Msport og syns den var mye mer behagelig å kjøre enn min med M-sport. Den sluket ujevnhetene i veien som om det ikke var noe der. Men i svingene var den håpløs, den gynget som bare rakkern. Men fy for en motor det var. R6 gir en helt annen følelse enn å kjøre R4, R6 kjennes mer "bmw" ut.

Ja standard understell er veldig mykt på disse bilene, enten må man ha M-sport eller Adaptiv Drive (kun på 530d og større). Rekkesekser er absolutt helt riktig i disse bilene, selv synes jeg de krever litt motor for å kunne flytte skikkelig på seg. Men når det er sagt så holder 520d for de aller fleste, går greit nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne prøvd en RWD 530d eller 535d sedan med adaptive drive, tror det hadde vært kjekt. Lurer på om det er forskjell på adaptive drive på M550d og de andre, la blant annet merke til at M550d'en ikke hadde Comfort+ insntillingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme type fjærer på min. Er storfornøyd. Schnitzer er jo kjent for å levere kvalitet men jeg merket ikke at det ble så veldig mye stivere med disse men bilen sitter mye bedre på veien

Høres litt ut som det er det jeg er ute etter ja. Hvor kjøpte du Schnitzer fjærene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da avventer jeg tlf fra Stamsaas fredrikstad ang pris samt effekt økning ved preformance kit til min 520D :)
Knirking i interiørlist høyre fører dør er svakt tilbake også, så blir tlf til Grandhal etter på. De får bestille ny ;) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar fra Stamsaas, 200hk 420nm og det hele koster 15 900 :) 
Dessverre har de ikke tid før onsdag 05.08 kansje tirsdag 04.08 :( 

Blir nok en ganske så awsm forskjell fra 163 hk og 380 nm tenker jeg:D 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar fra Stamsaas, 200hk 420nm og det hele koster 15 900 :) 

Dessverre har de ikke tid før onsdag 05.08 kansje tirsdag 04.08 :( 

Blir nok en ganske så awsm forskjell fra 163 hk og 380 nm tenker jeg:D

Det var ikke galt, Bavaria tar i området rundt 21 000 kr for det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått inntrykk av på flere forum at BMW underrapporterer effekten av disse Performance Kit-ene. Noen som har kjennskap til om de gir samme trøkk som en standard remap (ESS, TRF etc.) som ofte ligger rundt 220 hk / 450 nm til mye rimeligere pris når man er utenfor nybil-garantien?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Endret av ynor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...