Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Kjennern skrev:

@OtisKjørte en tur nå så den ble god og varm, samme skjer da på tomgang. Den går litt røffere også når det skjer, men høres ikke ut som fusking.

Den fungerer ellers helt utmerket, snodig greie,

Bavaria Lillestrøm hadde noe lignende sak for noen år siden. Da var to f11 hadde samme symptomer som deg. Begge hadde fylt på Esso. Ene ble bra ved å kjøre en tank med Vpower diesel eller om det var å ha på dyserens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, ahj said:

Bavaria Lillestrøm hadde noe lignende sak for noen år siden. Da var to f11 hadde samme symptomer som deg. Begge hadde fylt på Esso. Ene ble bra ved å kjøre en tank med Vpower diesel eller om det var å ha på dyserens. 

Flaks jeg fylte vpower diesel i går da :-), skal ut på en lengre tur på søndag. Kanskje det hjelper å få kjørt den en tur. 

Uansett så har den ikke vært slik før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til jeg har lurt litt over. Har nå kjørt ca 2000km i ferien og forbruksmåleren ligger på 0,88L. Er godt blandet kjøring med noen timer i 180 på autoban, men ellers normal landeveiskjøring og litt by kjøring. 

Men ikke forbruket litt høyt? Har ikke full bil eller vogn bak. Har xDrive og 245 bredde på 19’’ runflat dekk, Goodyear excellence.

Tok en diagnose da vi byttet olje her jeg er nå, da fant vi ut at lambdasonde var defekt så denne byttet vi. Synes fortsatt forbruket ligger noe høyt.

Lenge siden jeg har sett at tanken holder mer en 750-850km.. tenker da på hva bilen viser den kan kjøre.

Er det rett og slett xdrive og runflat som drar opp forbruket? Synes selv den burde ligge på 0,65-0,70 etter kjørestilen. Og ikke minst etter hva jeg leser andre har i forbruk på disse bilene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kjennern skrev:

En ting til jeg har lurt litt over. Har nå kjørt ca 2000km i ferien og forbruksmåleren ligger på 0,88L. Er godt blandet kjøring med noen timer i 180 på autoban, men ellers normal landeveiskjøring og litt by kjøring. 

Men ikke forbruket litt høyt? Har ikke full bil eller vogn bak. Har xDrive og 245 bredde på 19’’ runflat dekk, Goodyear excellence.

Tok en diagnose da vi byttet olje her jeg er nå, da fant vi ut at lambdasonde var defekt så denne byttet vi. Synes fortsatt forbruket ligger noe høyt.

Lenge siden jeg har sett at tanken holder mer en 750-850km.. tenker da på hva bilen viser den kan kjøre.

Er det rett og slett xdrive og runflat som drar opp forbruket? Synes selv den burde ligge på 0,65-0,70 etter kjørestilen. Og ikke minst etter hva jeg leser andre har i forbruk på disse bilene.

 

LMM kanskje? Hadde på E90 at LMM leste ugjevnt over en lengre periode, men ingen feilmelding. Etter byttet gikk bilen bedre og forbruket ble forbedret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blå kjølevæske på disse? Ser det er litt under min på tanken. Ikke fått noe varsel men siden jeg skal kjøre langt hjem til uka kan det være lurt å ha på litt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kjennern skrev:

Det er blå kjølevæske på disse? Ser det er litt under min på tanken. Ikke fått noe varsel men siden jeg skal kjøre langt hjem til uka kan det være lurt å ha på litt kanskje?

Skal være blå ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kjennern skrev:

Skrivefeil er vel lov :) 245/45-19, går litt fort noen ganger når man skriver.

Var ikke slik jeg mente det. Du skrev kun 245 bredde. :)

Da er dette iallefall en del av problemet. Du har hjul med 3.6% større rullediameter enn originalt. Med de hjulene (dekkene) du har roterer hjulene 453 ganger rundt per kjørte kilometer, istedenfor 469 som den gjør med originale størrelser (245/40-19). Dette gjør at bilen oppfatter at du har kjørt kortere enn du reelt har gjort, som gjør at kjørecomputer oppfatter høyere gjennomsnittsforbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Diiesel said:

Var ikke slik jeg mente det. Du skrev kun 245 bredde. :)

Da er dette iallefall en del av problemet. Du har hjul med 3.6% større rullediameter enn originalt. Med de hjulene (dekkene) du har roterer hjulene 453 ganger rundt per kjørte kilometer, istedenfor 469 som den gjør med originale størrelser (245/40-19). Dette gjør at bilen oppfatter at du har kjørt kortere enn du reelt har gjort, som gjør at kjørecomputer oppfatter høyere gjennomsnittsforbruk

Da skal jeg dobbeltsjekke på dekket, mener det er 245/45-19. 

Edit:

Her tok jeg grundig feil, det er 245/40-19 på bilen. Snakk om å rote til dimensjoner i sommervarmen da.. faktisk ganske flaut 😬

BC5FD108-214C-4A41-A599-06D65169D20C.thumb.jpeg.42fa5c36b13b9469f4210fd46e5878da.jpeg

Fant også frem et bilde av forbruket fra 2016. Der gikk den ganske så økonomisk :)

7762D313-B33E-4BD7-88F5-B753B0EFE654.jpeg.87f0a7baab1be62530039d36df5aeb1d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjennern skrev:

Da skal jeg dobbeltsjekke på dekket, mener det er 245/45-19. 

Edit:

Her tok jeg grundig feil, det er 245/40-19 på bilen. Snakk om å rote til dimensjoner i sommervarmen da.. faktisk ganske flaut 😬

BC5FD108-214C-4A41-A599-06D65169D20C.thumb.jpeg.42fa5c36b13b9469f4210fd46e5878da.jpeg

Fant også frem et bilde av forbruket fra 2016. Der gikk den ganske så økonomisk :)

7762D313-B33E-4BD7-88F5-B753B0EFE654.jpeg.87f0a7baab1be62530039d36df5aeb1d.jpeg

Hvor langt har bilen gått? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kjennern said:

Da skal jeg dobbeltsjekke på dekket, mener det er 245/45-19. 

84000, prod 07/14.

Etter en tur på 15-16 mil i eco-pro fikk jeg ned forbruket til 0,65. Men synes fortsatt det er litt mye for vi kjørte ekstremt forsiktig på den turen. Vi nullet ut trip før avreise.

Har nesten aldri kjørt med eco-pro før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...