Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer om jeg skal bytte termostat bare for å ha gjort det, også tror jeg det er ganske grei pris her på denne jobben i Polen.
Bør man bytte EGR termostat samtidig? Leste på et svensk forum, der anbefalte de også på automatkassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjennern skrev:

Vurderer om jeg skal bytte termostat bare for å ha gjort det, også tror jeg det er ganske grei pris her på denne jobben i Polen.
Bør man bytte EGR termostat samtidig? Leste på et svensk forum, der anbefalte de også på automatkassa?

Er ingen EGR termostat på F serien as far as I know. Iallefall ikke på F10/F11. Du har den vanlige termostaten og så har du den som sitter i varmeveksleren, som er den "de anbefalte på automatkassa". 

Om du først skal bytte hovedtermostat så be gjerne om å bytte så mye kjølevæske som mulig. Da har du nye termostater, og fresh kjølevæske  :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, siden jeg ble så usikker på forbruket etc så kjøpte jeg inn Carly for å kunne kjøre diag.
Jeg fikk jo lambda byttet for 3-4 uker siden her nede på ferie, men etter litt kjøring kommer denne tilbake:

Fault Code: 287500Fault Explanation: Lambda probe: oxygen concentration implausible low (in the coasting operation)

Er det fortsatt feil på lambda? Burde jeg sjekke om dem har satt inn feil type eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kjennern skrev:

Hei igjen, siden jeg ble så usikker på forbruket etc så kjøpte jeg inn Carly for å kunne kjøre diag.
Jeg fikk jo lambda byttet for 3-4 uker siden her nede på ferie, men etter litt kjøring kommer denne tilbake:

Fault Code: 287500Fault Explanation: Lambda probe: oxygen concentration implausible low (in the coasting operation)

Er det fortsatt feil på lambda? Burde jeg sjekke om dem har satt inn feil type eller noe?

Prøvd å slette feilen for å se om den dukker opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjennern skrev:

Ja, den kommer tilbake. Må kjøre noen mil så dukker den opp igjen.

Enten har dem ikke byttet den, satt inn feil lambda eller noe er galt med den som er montert der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som ting har blitt bedre etter å ha slettet gamle adopsjonsverdier fra lambdasonde. Dette tror jeg dem glemte da vi byttet for 3 uker siden 😳. Forbruket har gått ned også, klarte å få den ned på 0,58 med eco-pro. Tallet er på en kort tur, men merkbart lavere en tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/5/2019 at 3:58 PM, ahj said:

Enten har dem ikke byttet den, satt inn feil lambda eller noe er galt med den som er montert der. 

Du er inne på noe der :) Var innom verksted i dag, viser seg at de ikke kjøpte original BMW lambda, men en tilsvarende med samme delenummer. Feilen er fortsatt der, men forbruk er noe bedre etter sletting av adopsjons verdier.
Så i morgen tidlig skal dem sette inn en original lambda, så drar vi hjem rett etter det til Norge. Håper det løser problemet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Har begynte å komme en rar lyd når vindusviskerne går, akkurat som en rusten fjær blir trukket ut eller noe slikt. Noen som vet hva det kan være?

Det tror jeg er akkurat det det høres ut som - en knirkete fjær. Hadde tidvis samme lyd på E91'en, mistenker det var den fjæra som ligger på undersiden av armen (bak metallet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, papertiger skrev:

Det tror jeg er akkurat det det høres ut som - en knirkete fjær. Hadde tidvis samme lyd på E91'en, mistenker det var den fjæra som ligger på undersiden av armen (bak metallet).

Iallfall ikke noe galt med ørene mine da :P Får kanskje se om det er mulig å få smurt opp dette så lyden forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skal snart ha bilen inn for sin andre service i mitt eierskap. Hadde en større service for 2 år siden, og har skjønnt det slik da jeg sendte en forespørsel til mitt lokale merkeverksted at det kun var oljeskift, bremsevæske og mikrofilter. Antar at microfilter=pollen kullfilter..

 

Luerr på hva folk har betalt for denne typen "mellomservice"??

 

Fikk et tilbud hos min lokale BMW merkeverksted (Bavaria) på 6600, noe jeg synes var litt drøyt med tanke på hvor lite som faktisk blir gjort på denne servicen,

 

Fannt et lokalt gs partner verksted, og har fått en pris på 4000kr med orginal deler, bortsett fra pollenfilter som da var Bosch kullfilter.Synes det høres ganske greit priset ut.På mine andre biler har jeg stort sett gjort denne jobben selv. Men pga min næværende bils verdi kan det være greit å få tatt det på verksted med "stempel i serviceboka". Er prisen jeg har fått OK??

Hva har dere andre her på forumet måtte betale for en slik mellomservice??

Bilen er en 2013 520d og er utenfor garantiperiode, derfor blir det nok ikke Bavaraia da dem har gitt en pris som er over 50 prosent dyrere enn GS partner verkstedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hallo akkurat kjøp meg en bmw f10 2011mod.

fantastisk god bil. Lurer på om det er noen tips til hva jeg kan gjøre med den? Og er det noen som vet hvor man får kjøp nytt lys til dørhåndtaket? Å går det ann og kode lysene i håndtaket til stå på under kjøring?😎

har også problemer med at lyset under interiørlistene lyser veldig svakt når jeg har de på full styrke🧐

8767B36E-D3DE-4C1B-8B84-F5C23548FE57.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bmwræggen skrev:

hallo akkurat kjøp meg en bmw f10 2011mod.

fantastisk god bil. Lurer på om det er noen tips til hva jeg kan gjøre med den? Og er det noen som vet hvor man får kjøp nytt lys til dørhåndtaket? Å går det ann og kode lysene i håndtaket til stå på under kjøring?😎

har også problemer med at lyset under interiørlistene lyser veldig svakt når jeg har de på full styrke🧐

 

Gratulerer med en flott 5-serie :) Kledelige felger og fin farge. Nytt lys har de på gsbildeler.no, koed.no eller på din nærmeste BMW-forhandler. Jeg har ikke vært borti/hørt om å kode lysene til å stå på under kjøring, men jeg vil nok tro det går fint. Jeg ser derimot ikke vitsen, kult når den står i ro og du skal til bilen, men frykter harryfaktoren tar over i fart, dessuten vet jeg ikke helt lovligheten med slike lys under kjøring? Interiørlistene skal ikke lyse kraftig, og i lyset ser du lite av de. I mørket skal de derimot være godt markert, men ikke så kraftig at de forstyrrer fokus fra kjøringen :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...