Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Kikker litt på LCI 520xdat, men det er ekstremt få av disse som har EDC. Er dette et must? Denne bilen blir aldri en landeveisracer, mer et landeveislokomotiv vil jeg heller si, så kanskje ikke nødvendig? Mange er veldig godt utstyrt, men mangler altså dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, papertiger skrev:

Kikker litt på LCI 520xdat, men det er ekstremt få av disse som har EDC. Er dette et must? Denne bilen blir aldri en landeveisracer, mer et landeveislokomotiv vil jeg heller si, så kanskje ikke nødvendig? Mange er veldig godt utstyrt, men mangler altså dette.

edc er helt nydelig på dårlig vei, ville aldri kjøpt noe slags f-serie uten dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

edc er helt nydelig på dårlig vei, ville aldri kjøpt noe slags f-serie uten dette

Jeg har en løsning på denne problemstillingen; aldri prøve en bil med EDC. 
Er også et utgiftsperspektiv jeg vurderer; ser medlemmer her må ut med 7000kr per demper ved bytte. Det er en høy pris å betale, men smaker det mer enn det koster er vel spørsmålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg har en løsning på denne problemstillingen; aldri prøve en bil med EDC. 
Er også et utgiftsperspektiv jeg vurderer; ser medlemmer her må ut med 7000kr per demper ved bytte. Det er en høy pris å betale, men smaker det mer enn det koster er vel spørsmålet. 

klart det har sin pris, er du redd prisen må du aldri finne på å prøve en med edc... for det er noe eget å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny på forumet og nettopp kjøpt min første BMW. Bilen er en F11 520d med xDrive. Har et par ganger opplevd at det kommer tykk hvit røyk/damp fra eksosrør mens nåla er mellom kald og driftstemperatur. Skjer både ved gasspådrag og på tomgang. Røyken som kommer ut er luktfri. Opplever ikke dette på kald eller driftsvarm motor. Bør jeg være redd for toppakning? Foreløpig ikke merket noe minking på kjølevæske, men skal holde øye med den. Bilen er ganske nylig kjøpt (brukt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, redjoto skrev:

Ny på forumet og nettopp kjøpt min første BMW. Bilen er en F11 520d med xDrive. Har et par ganger opplevd at det kommer tykk hvit røyk/damp fra eksosrør mens nåla er mellom kald og driftstemperatur. Skjer både ved gasspådrag og på tomgang. Røyken som kommer ut er luktfri. Opplever ikke dette på kald eller driftsvarm motor. Bør jeg være redd for toppakning? Foreløpig ikke merket noe minking på kjølevæske, men skal holde øye med den. Bilen er ganske nylig kjøpt (brukt).

kan vær tidlig i utviklingen av lekasje i egr kjøler, disse er det aksjon på alle dieselmodeller tror jeg

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

kan vær tidlig i utviklingen av lekasje i egr kjøler, disse er det aksjon på alle dieselmodeller tror jeg

Bør vel ta meg en tur på verksted da. Vil jeg få en indikasjon i form av feilmelding dersom det skulle være toppakning-relatert? Eller er det bare å følge med på kjølevæske- og oljenivå? Ser under lokket til olja at det er noe brunlig, men det har jeg oppdaget på andre biler også uten at det har vært toppakning. Må legge til at det blir litt mye småkjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, redjoto skrev:

Bør vel ta meg en tur på verksted da. Vil jeg få en indikasjon i form av feilmelding dersom det skulle være toppakning-relatert? Eller er det bare å følge med på kjølevæske- og oljenivå? Ser under lokket til olja at det er noe brunlig, men det har jeg oppdaget på andre biler også uten at det har vært toppakning. Må legge til at det blir litt mye småkjøring...

brunt skum ved oljepåfyllingslokk betyr at det har vært noe småkjøring, topppakningshavari er ikke noe kjent tema på denne motoren så det er mye som skjer før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bmwræggen skrev:

Hei, noen som kan si meg hvor jeg får kjøpt det nye 6wb cluster til min bmw f10 2011. Finner på ebay men vet ikke helt om jeg vil kjøpe fra der

Kan ikke telle hvor mange ganger jeg har handlet deler til min F10 fra Ebay, og så langt kun positive erfaringer. Hva kjøp av 6WB gjelder, vær obs på instrumentpaneler som blir markert som "virginized". Lest om et tilfelle hvor en i Danmark gikk på en smell der, hvor mikrochippen som skulle nullstilles var skadet. Med andre ord var panelet ubrukelig og 10 000 kr bortkasta. 

Har tidligere sett annonse på finn hvor de ordna både 6WB og montering til prisen som var opplyst, men finner den ikke lenger. Husker ikke prisen nå, men tror ikke den var avskrekkende med tanke på at de på ebay må det betales MVA og montering + koding (med mindre man fikser det selv ofc).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 21.00, ///M-ini95 skrev:

Har tidligere sett annonse på finn hvor de ordna både 6WB og montering til prisen som var opplyst, men finner den ikke lenger. Husker ikke prisen nå, men tror ikke den var avskrekkende med tanke på at de på ebay må det betales MVA og montering + koding (med mindre man fikser det selv ofc).

Prisen var 12 000 kroner.

Fordelen med eBay er at man har garanti gjennom PayPal for at varen virker som den skal, så ville ikke vært så bekymret for dette, @Bmwræggen.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
På 12.3.2020 den 10.48, bmmww1 skrev:

Hei, noen så har vert borti vibrasjon fra ca 1500 til 2500rpm under å øve er den borte? Helst om ein ein er i motebakke eller belaster den. 
2011 520d 

Trimmet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...