Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Walkabout skrev:

Noen som har sett dette tilbehøret her til bagasjeromspakken før og vet hva det er og hvilken funksjon det har?

099_1013875826.jpg

Basicly sikkerhetsbelte for bagasjen baki. Kan brukes enten som "strap" eller som på siste bilde. Bilde dog fra en F31, men prinsippet er samma :)

 

2013-BMW-3-Series-Sports-Wagon-Trunk-View-11.thumb.jpg.ba13781aa7ed9d762b4cbffb7fc72335.jpg

29762467985_9d468c3c98_c.jpg.7c61de860e11290bd626e6522c627f4b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Walkabout skrev:

Noen som har sett dette tilbehøret her til bagasjeromspakken før og vet hva det er og hvilken funksjon det har?

099_1013875826.jpg

På x5 e70, så heter det noe sånt som "oppbevaringspakke". Om det er skinnene og den tversover båndet du tenker på.

 

Edit: Jeg så ikke det andre svaret før jeg postet mitt, da det var på en annen side.

Endret av Otis
Var jo 9 timer for sen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kjøpte min F11 i januar. Har hatt piggfrie vinterdekk på siden da. Nå når jeg skulle bytte til sommerdekk ser jeg at de har en annen dimensjon enn vinterdekkene og det som står i vognkortet.

Ifølge vognkortet skal jeg ha 225/55/R17, men sommerdekkene har 225/50/R17.

Kan f.eks xDrive-systemet ta skade av at det benyttes annen dimensjon?
Ville dere ha klaget til de jeg kjøpte bilen av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge rulleomkrets er lik betyr det ikke så mye for xdrive. Men vil tro du får feil km/t når du kjører, da rulleomkrets blir for liten? Ville tatt det opp med selger uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innenfor lovlige grenser.

Forskjellen  i rulleomkrets er 3,3% mens det er lov å ha inntil 5% forskjell.

Er dekket lovlig ellers mtp loadindex og hastighetsmerking opp mot vognkort er det egentlig ikke noe du kan klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars89 skrev:

Det er innenfor lovlige grenser.

Forskjellen  i rulleomkrets er 3,3% mens det er lov å ha inntil 5% forskjell.

Er dekket lovlig ellers mtp loadindex og hastighetsmerking opp mot vognkort er det egentlig ikke noe du kan klage på.

Men leser jo titt og ofte om at det må være *-merkede dekk når man kjører xDrive, fordi systemet er så sensitivt. Tenker jo at det i hvert fall må være fyfy med annen dimensjon da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, redjoto skrev:

Blir jo ulik rulleomkrets her da..

Det går helt fint at sommer og vinterdekk har ulik rulleomkrets så lenge de 4 hjulene som står på bilen din har lik dimensjon/rulleomkrets med hverandre. Dvs. at om du har 4 stk hjul på bilen i dimensjon 225/50-17 skal det ikke være noe problem så lenge ikke det er stor skevslitasje mellom dekkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
6 timer siden, thbrekke skrev:

EU kontroll idag, selvfølgelig ikke helt uten feil. Noen som har byttet denne? 2011, F11 530 xdrive.

Screenshot_20210326-110502_Drive.thumb.jpg.e499a2e822bd8e5a5e49999251def4ee.jpg

Slik jeg forstår det er det kuleleddet på stabilisatorstaget på venstre side bak. Delen koster noen få hundrelapper og skal være ganske enkel å bytte. Du ser mer her:

 

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, litt vansklig å tyde disse eukontroll lappene syns jeg. Bestillte bare deler gjennom verksted, men tenkte det kunne være disse. Smal sak.

Hadde trodd at den skulle gå gjennom uten anmerkning, kun kjørt 5k km siden sist eu kontroll. Men den gang ei🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var grei å forstå jeg, men så både skriver og leser jeg disse kontrollene daglig. 

Er forskjell på kontrollører. Mange som skriver opp feil ved den minste slakk mens andre tillater kanskje litt for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...