Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

33 minutes ago, ///M-ini95 said:

@Otis har rett i at alle F1x diesel har dette som standard foran, og de med 4 soners har attpåtil en i gulvet på begge sider bak. 

Verdt å merke at når temp er c.a 5 grader°C eller mer, aktiveres ikke PTC elementet. 

Enda et insentiv til å se utelukkende etter 4-soners klimabiler om jeg skulle finne på å kikke på F11 LCI.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, papertiger skrev:

Enda et insentiv til å se utelukkende etter 4-soners klimabiler om jeg skulle finne på å kikke på F11 LCI.. :)

Nå er jeg meget usikker her, men tror det skal blåse varmt i gulvet rimelig kjapt med enkel PTC også, men såklart vil to ekstra varme enda fortere. Skal teste dette ut og sjekke hvorvidt det stemmer når muligheten byr seg :) 

Største insentivet for 4-soners er vel det faktum at man faktisk har bruk for dysene bak. På biler uten 4 soners er det veldig tilfeldig om det kommer varm luft ut eller ikke. På min er dysene bak stengt hele vintern, da de oftest blåser kald luft og ikke varm. Har oppdaget en sjelden gang at det kommer varm luft, men det er veldig tilfeldig når skjer og jeg aner ikke hvilke forutsetninger som må til. 

At BMW fjernet det hjulet man scroller fra blå til rød bak som billigere modeller har, har skylda her dessverre. Da må man basicly ha 4 soners, eller høre klaging bak på vintern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke klar over at F1x hadde et varmeelement i dashbordet. Men når jeg kjøpte bilen ble jeg overrasket over hvor fort den begynte å blåse varmt når det var kaldt ute. Og nå gir det mening at de i baksetet klagde over at det blåste kald luft mens det blåste varmt foran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger Da har jeg testet litt ikveld. 

Bil stått stille siden igår ettermiddag, -2.5°c ved oppstart. Allerede 30 sek fra bil er startet opp så blåser det varmt i gulvet både foran og bak. Eller, blåser iallefall mye varmere enn hva temperaturen ute er. 

Lekte meg også med luftdysene. Hvis man stenger de i midten (foran), og har innstilt IHKA så det skal blåse direkte, så vil det komme mer varme fra luftdysene bak. Ikke like mye som foran, men det er bedre enn hvis dysene foran og bak er åpne samtidig.

Så på den måten kan man kontrollere mer varmen i dysene bak selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...