Aunli

F10/F11 tråden

Anbefalte innlegg

Etter hva jeg har sett så er alle servicene fulgt. Ligger inne på nøkkel hvertfall. 

Står at neste vehicle inspection er innen 4/19 så det ligger inne at den forrige er utført etter hva jeg kunne se

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, MGunders skrev:

Skal ha service inkludert vehicle inspection på min F11. Er det sånn at hvis de finner noe rust på så dekkes dette av rust garanti selv om bilen er import? 

Som det fremgår av BMWs garantivilkår (https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNO/bmw_no/Topic/Offer-and-services/service-and-warranty/BMW Garantivilkår/BMW Garantivilkår 4s A5 HQ-Skjerm.pdf) gjelder rustgarantien gjennomrusting fra innsiden innen 12 år. Det betyr at det ikke nødvendig vis er snakk om garanti selv om de finner rust på en bil på Vehicle Inspection. 

Tolker man vilkårene "rett" betyr det at de kan pålegge eier å utbedre f.eks overflaterust som de finner på Vehicle Inspection dersom rustgarantien ikke skal bortfalle.

BMW har pleid å vært veldig greie på dette med rust, så ofte har de dekket rustskader selv om det ikke har rustet hull på karosseriet, så lenge rusten ikke skyldes skade på lakk eller andre skader som er påført bilen uten tilstrekkelig utbedring. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive