Gå til innhold

Symptomer på defekt veiv- eller kamakselsensor


GSS
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen forskjell på symptomene, eller kan de være mye av det samme? Bilen det gjelder er en 98 728. Jeg byttet veivakselsensor for ca ett år siden. Da opplevde jeg at bilen dro dårlig, og ikke i det hele tatt over 2500.

Nå har bilen begynt med litt nøkkete gange, turtallet går hele veien opp, men effekten er laber. Nye hakkete er det også. Står den på tomgang går den fint, men kan plutselig stoppe/kutte. Slikt motorkutt kan den få når man kjører også, man da ser man det kun på turtelleren som faller og spretter opp igjen i samme øyeblikk. Andre ganger kan alt fungere helt fint.

Er dette tegn på kamakselsensor, eller kan dette også (igjen) være veivakselsensor? Eller noe helt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ta diagnose.

Feilen kan vera dårlig jording til batteri / styreenhet ?

Vanskelig å sei ka feilen er når da er mangen ting som samarbeide

Får du feiltenning så kan kamsensor vera def.

Motorkutt pleier veivsensor vera syndebukk.

Du kan jo prøva å kontrollera kontaktane på veiv / kam sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig der. Og bruke flere hundre kroner på diagnose på en "feil" som ikke gir feilkode på utstyret er bortkasta penger. Har selv smått nykking på min E39. Ingenting viste feil på diagnosen. Skal begynne med å skifte bensinfilter, så blir det coil osv osv til jeg er i mål. Kan være flere ting som er årsaken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...