Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt til å vente til jeg hadde bilder, men dere er for flinke til å gjette, eller jeg for lett å lese... :wink:

Har kjøpte en S54 med 63`km på telleren. Ikke så mye mer power, men det er en mye bedre motor enn den jeg hadde, og fin å utvikle videre.. Blir å kjøre sprut. Tror det er det beste for mitt bruk. Noen som har sprut å anbefale? Trenger ikke fancy løsninger som launchcontroll og slikt som stripegutta bruker. Skal jo bare cruise rundt på banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det skal bli bra! :)

Motor er kjøpt av en privatperson, og prisen får bli mellom han om meg.. :wink:

Men de ligger på 30-40 avhengig av km.stand og hva som følger med rundt motor. Den jeg har kjøpt er rimelig komplett med nøkler, eksos, radiator etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det skal bli bra! :)

Motor er kjøpt av en privatperson, og prisen får bli mellom han om meg.. :wink:

Men de ligger på 30-40 avhengig av km.stand og hva som følger med rundt motor. Den jeg har kjøpt er rimelig komplett med nøkler, eksos, radiator etc.

Ok. Jeg har ikke noe behov for å vite prisen, men jeg trodde du endte opp med å kjøpe fra høgger i Sverige slik som du pratet om i en annen tråd her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datasprut er "best"... ;) En racingmotor må alltid fintunes etter forholdene den skal operere under. Med orginalECU blir det alltid kompromiss mot hp/nm. Endringene du gjør underveis kan du også fint kalkulere for. Og du har veldig fine loggfunksjoner som kommer til å bli svært nyttige i utviklingsprosessen.

Skal du kjøre vanos så er det nok billigst og best å kjøre orginal ECU. Vanos mapping generelt krever _spiss_kompentanse og en solid overførsel av sedler etter bremsing. Jeg ville snakket med Andreas Arthursson på PPF om du vil kjøre med vanos og datasprut. De har kjørt MYE testing på diverse oppsett på S54 og har en "mal" å gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt enig med deg oddis, men jeg har likevell muligens et litt dumt spørsmål nå.

Siden få er kommet langt med vanos mapping, og det fremdeles er en rimelig kostbar afære. Vil det ikke da være nedgradering, å bytte ut stock s50b32 med stock DME, mot en s54 med blokka vanos og sprut ?

Og da benytter jeg anledningen til å spøre deg R Andersen, du vurderer ikke overnevnte situasjon? nå har ikke jeg stålkontroll på de motorene, men tror i det minste jeg hadde hatt å ha vanos intakt som først pri, uavhenig av valg av motorstyring:p

anyways, tipper oddis har et gjennomtenkt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere har greie på ting her :lol::lol:

Med kun andre kammer og vippe armer, vanos blokk å just kamdrev, får man rundt 400 hk med sprut.

Ja, man får litt mindre mellom register, men kjører jo mest på toppen på bane.

Å en S54 går en del bedre en S50B32 F snakka. Har prøvd det gang på gang, og S50 bli jaggu fort bak, både på vei å bane. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere har greie på ting her :lol::lol:

Med kun andre kammer og vippe armer, vanos blokk å just kamdrev, får man rundt 400 hk med sprut.

Ja, man får litt mindre mellom register, men kjører jo mest på toppen på bane.

Å en S54 går en del bedre en S50B32 F snakka. Har prøvd det gang på gang, og S50 bli jaggu fort bak, både på vei å bane. :D

har aldri lata som jeg har greie på s54 jeg ;)

men bakgrunnen for min utalelse legger jeg på s54 til jørgen aune. han har jo ikke maxa toppen enda, men er langt i fra fornøyd med registeret. Derfor finner jeg det logisk å tolke det dit hen at det må være best, enklest, og billigst å kjøre vanos og org dme, eventuelt flash. er jo det du har kjørt også yngve ? og det er jo fult mulig (?)

edit: og jeg tviler ikke på s54 vs s50 uttalelsen din yngve, men alikevel, mener du ikke at det hadde vært best å beholde vanos, om det lot seg gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen hadde feilstilte kammer da han bremset første gangen, og det merker man veldig uten vanos. Det ble ikke bedre av veldig stor turbo.

Alt er nå relevant, og de fleste hadde blitt skremt vannet av med en S54 med 350whp på bane, selv uten vanos.

Vanos er alltid best, men det koster så vanvittig i custom utførelse. For enhver konkurransesjåfør så må han ha muligheter til å fintune, og da er datasprut et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • R Andersen changed the title to E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...