Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt for- og bakstilling fra en 318is, så jeg får fraktet bilen til verkstedet som skal fjerne rust/bytte støtdempertårn.

 

null_zpsf80e91cd.jpg

 

Måtte også teste hvor god plass det er i hjulbuene bak. 9 x 18" med 265/35 R88.

 

null_zps11fe91b0.jpg

 

Godt en har kjøpt breddere:

 

http://www.fartfabriken.se/wordpress/wp-content/uploads/2013/08/Skarm-0006-300x199.jpg

 

http://www.fartfabriken.se/wordpress/wp-content/uploads/2013/08/Skarm-0005-300x199.jpg

 

http://www.fartfabriken.se/wordpress/wp-content/uploads/2013/08/Skarm-0007-300x199.jpg

 

 

Så nå får en skru som en helt, så en blir klar for E30Meet sine treff i 2014!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke fått gjort noe i det siste, men fått litt mer deler.

 

Måtte sjekke hvor mye plass det blir foran med bredderene jeg har kjøpt, og det var god plass til 265 r-dekk foran! 8-)

 

null_zpsaa4e6ea6.jpg

 

Også fått alu.radiator

 

null_zpsb06e6998.jpg

 

Må ha litt bling i motorrommet. Bestilte et motordeksel i carbon.

 

null_zps6bea1d01.jpg

 

Måtte selvsagt se hvordan det ble med det og carboninnsuget. Litt provisorisk montering, men tror der kan bli bra.

 

null_zps59455796.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste fort igjennom denne tråden nå, og det ser virkelig lovende ut :D

Ser du har fått bredderene, kunne du ha gjort meg en tjeneste og bare hengt de på å tatt litt diverse bilder? Hvordan er kvaliteten på de? Og hvor mye ble det i frakt? På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ønsker du bilder av? Det ligger flere bilder på www.fartfabriken.se Kvaliteten er ok, men som med all glassfiber, så kreves det litt tilpassning. Frakt vet jeg ikke hva koster, da jeg hentet de selv i Gøteborg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at alt skiftes, hadde de ikke vert bedre og bygd dette på en 320 og godkjent den istedenfor og "ødelegge" en m3 til 200.000 :-P ? Tenker for din egen økonomi sin skyld

Jeg ville ha en original bil, og jeg har gitt langt fra 200' for den..;) Hvis jeg skulle finne på å selge den en gang, så tror jeg det er lettere å få mer for den som original bil, enn om det hadde vært en ombygget 320. :)

Men jeg mener ikke jeg ødelegger den, men optimerer den til å bli en, i mine øyne, optimal E36 M3. (Jeg ser du skriver "ødelegger"..;) ) Samt at dette "bare" er en E36. Hadde det vært en E30 M3, så hadde jeg vært mer enig. ;)

Har sett det, er bare litt tvilende om jeg skal kjøre på med breddere så hadde vært morsomt å se det fra flere vinkler.

Kommer nok flere bilder etterhvert. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha en original M3, og jeg bygger ikke denne for å tjene penger.. Og det er masse M3 igjen på den, både karosseri, understell og det som er igjen av interiøret er fra M3.. ;)

 

Og jeg tror sum av summarum at det nødvendigvis ikke blir så mye billigere å bygge på en 320i heller. Ja, den er billigere i innkjøp, men tror man får mindre for en ombygget 320i, enn en original M3. Men det blir bare spekulasjoner intill videre, da jeg ikke har planer om å selge denne på en stund... :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte økonomisk sett, i og med at ganske mye av prisen på en m3 ligger i at den er godkjent som m3/original, og den er like lite godkjent med s54 som en 318is med samme motor ville vært, om du skjønner tegninga.   :)

Der er ikke jeg helt enig, da effektøkningen her blir på usle 22hk og på is'n 203hk. Syns det er artig at noen gjør slik med en org m3! Er som Andersen selv sier, den blir optimalisert :) uten å ha sjekket burde det vel gå an å få det godkjent? I hverstefall med eksosmanifolder fra US?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • R Andersen changed the title to E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...