Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

:clap: :clap: :clap: her blir jo alt av våte E36 guttedrømmer gjennomført! hehe...! Det med rust i dempertårnene på E36 har blitt en veldig vanlig ting, sett det på flere M3er også.

Bra du gjør noe med det før du begynner å kjøre med den... Kunne i verste scenario fått fjærbeinet gjennom panseret ved kutting av curben når det har blitt så dårlig... Spennende å se hva som skjer når du får den tilbake :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir gromt! Skal sette s54 i e36'en til broderen etter hvert også, og så at det akkurat var en e36 med s54 som ble solgt på finn.no.

 

Det bør kunne godkjennes, man får jo sedan/coupe/cab og touring med 470nm fra Alpina(B8 v8). s54 har bare 365nm. Effekten er jo ikke stort over en original 3,2 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tune motoren mer optimalt med ett sprut, enn med en vanlig chip/omprogramering. I tillegg så har det jo en god del andre funksjoner som er fint å ha når man trimmer en motor. Har flere planer for motoren, og da er det greit med sprut.

 

Chris; Den er ikke AJ-reg., men har vært det, så ikke umulig at det er samme bil. (Forrige eier fikk skiltene stjålet, og byttet til annet reg.nr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner... da er det stor sjans for at det er den. han skulle egentlig bare kjøpe en billig M3 i Tyskland for å bygge om 325'en han hadde da. (sent 2005) Dro ned og kjøpte denne usett, og viste seg å være for fin til å dele opp, så jeg kjøpte 325'en og M3 fikk skilter i feb/mars '06 en gang. da fikk den Pss9 osv. Ble solgt til Konghelle samme året til fordel for en Harley... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var med en profesjonell racingsjåfør, samt at bilen var bygget og stilt inn av et profesjonelt racingteam. Jeg er bare en vanlig kar uten skills, så tror nok jeg må trene litt for å nå visse mål.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å forbereder bilen for transport til sveising. Satt litt langt inne å bore i bakskjermene, men til slutt så fikk jeg motet til å gjøre det.. :)

null_zpse7d3869e.jpg

Bestemte meg for å bruke popnagel med skruer, så jeg har mulighet for å demontere de.

null_zps91fff94c.jpg

La på litt sinkgrunning for å hindre rustdannelse i hullene.

null_zpsf9006b57.jpg

Da var de på plass.

null_zpsfedf704f.jpg

Testet at skruene fungerte. (Skal ikke bruke disse skruene!) ;)

null_zps60a3c678.jpg

Noen som har tips for å fjerne mattene i taket? Tenkte å bruke varmepistol, men usikker på om det vil fungere like bra der som på asfaltmattene.

null_zpsf9a60602.jpg

Noen som vet hva denne ledningen/koblingen er til?

null_zpsa3486a9a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen kommet ned på bakken for første gang på lang tid;

null_zps181f40fa.jpg

Garasjen ser helt bombet ut, og det skal bli deilig å få bilen bort en periode, så jeg kan få tatt en skikkelig opprydding. Utrolig mye deler det blir når man demonterer en hel bil i biter, samt har kjøpt mye nye deler som er innpakket i mengder med papp og plast..

null_zpse5ab3006.jpg

Endelig fremme på karosseriverkstedet;

null_zps069e66f2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • R Andersen changed the title to E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...