Gå til innhold

E92 335i monster prosjekt , trenger garasje i Bergen


tinnsoldaten
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Sånn !! Då var det begynt å hagle inn med ting og tang....

Blir travelt fremover , fremdeles uten garasje ...

Bilen står på bukker til ALT er klart ...

Fikk nytt innsug , lukket kald lufts innsug. Står åpent på bildet , lokket skal trekkes i carbon vinyl. Litt sminke må til...

ka1a0918hg6nmjq7b1z0.jpg

Og ladetrykksmåleren kom idag , av med ventilasjonsdekselet og igang med modding og herjing og bang på plass. Har for "gammel bil til å dra nytte av alle funksjonene til måleren fra P3 cars , så det ble versjon 1. Kan koble til to analoge inputs på denne måleren.

Men ikke bestemt meg for hvilke... Blir Methanol styring fra deksel der askebegeret sto. Jaja , sånn så det ut ferdig montert.

b118jlkmwq6eskug6rl2.jpg

Methanol tanken passer fint inne hjulbrønnen bak på passasjer siden. Skal lage et trau som vil lede evt lekkasjer trygt vekk og unna CD magasinet som ligger under tanken , hvis ikke jeg bare fjerner hele greien. Peace of mind... Ender kanskje opp med 100% methanol til tider. Trauet vil også fungere som forankrings plate til tanken. Rør i rør går fra pumpen integrert i tanken og frem til motor rom.

lvegdyv9q66aky9mdekh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Methanol line installert , rør i rør fra tank til motor rom.

Da er det neste steg med solenid ventil og rele . Venter på svart trekkerør til installasjonen. Kan godt se litt skikkelig ut , prøve i hvertfall.

Og lage til montertings platen til tanken bak i bagasjerommet.

Ja , det vil bli stappet litt gummi slange som beskyttelse i hølet der linen går gjennom karroseriet...

7yg4eohr23fdp4yo6vau.jpg

Leiter etter avslutting til den pansrede linen , noen som vet om det finnes her i byn eller blir det runde på ebay.

Noe alla dette :

http://www.minisport.com.au/prod1480.htm

ora0dzsr8brlagvx6n63.jpg

sikxjvh9awhaaa6ah20m.jpg

x80kotf51nuc19zn6o9k.jpg

dq4571rc7om3h2sdzf2e.jpg

xhkhptcmjvt5vuwconn3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det sluttspurten på å gå amok med deler til diverse oppgraderinger og vedlikehold.

Bytte viftereimen og ruller og strammere.

iipm3elrtoe7gcammo8o.jpg

Nye motorfester siden de gamle er blitt erstattet av ny versjon.

cx1s68kfc75d770w6o1r.jpg

Ny pakning til oljefilterhuset , siden den begynner å lekke før eller siden.

eg9u65j35jlxeomuxx9g.jpg

Lavtrykk sensoren har begynt å fjuske litt.

yl5hk5n8ni7vn30702ul.jpg

Vannpumpen er prevantivt , disse ryker også uten forvarsel og min er moden...

qtosgvv2kd76otk76xyo.jpg

Vanos solenoider blir byttet , de har gitt klem koder og blir erstattet med ny versjon.

78qyatsslvhhlmv2anbu.jpg

Og med ekstra futt i front så må det strammes opp bak , gule på traversen og svarte på diffen.

7gknpl3tdcmbwem5p97t.jpg

cq6k0b1tv7dmpxfpw1rv.jpg

v8oile6lg0cauxow0jy4.jpg

xkizfud93h9bmlp2y7rn.jpg

Så er det alt knasket til turbo installasjon og topp bytte.

Litt i tvil på om eg skal hive på en litt tjukkere topp pakning , er en 0.3 tykkere tilgjengelig.

Eller om jeg bare skal kline på samme som sto før.

sjheacazqkr2067cyvrd.jpg

o298jktnv9dd5e2w2508.jpg

n0m35ng7avklk232uldd.jpg

Og til slutt , hvis jeg kobler fra diffen , ny mutter etterpå....

adc5w0spqun65z3f86xc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , det er ganske traust her sånn sett ... Har fått ordnet meg en bukk til alt skal ned , så slipper å bekymre meg for det.

No venter vi bare på at turboene skal bli frigitt og stage 3 toppen modifisert.

Imens så har eg en lang smørbrødliste å putle på med mens eg venter... Gidder ikke bole opp og ryke på første pådrag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i diskusjon med DriveShaftShop i USA ang oppgraderte drivledd. Disse er pr dd kun for biler med manuell girkasse.

Så det har vært satt igang samling av interesserte for å stille med 10 kunder , så skal de sette igang produksjon av drivledd til oss med automat kasser også.

Altfor mange som ryker disse drivleddene når vi kommer over 400 på hjulene. 500 på hjulene er målet her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...