Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

14 hours ago, Hallgrim86 said:

Knallfin bil, gratulerer. Har virkelig fått øynene opp for modellen etter tiden på forumet - ekte misunnelse her nå ☺️

Takker! Likeså, hadde egentlig avskrevet denne modellen som "for gammel", men den fremstår jo svært moderne, spesielt med det riktige utstyret. Kan bare tenke meg hvor bra denne var sammenlignet med konkurrentene ved lansering i 2010. Ikke rart den har vært en suksess.

14 hours ago, Daniel. said:

Gratulerer med flott F11 :)

Du har gjort et godt valg syns jeg :) F1x med 3 literen er (som jeg sikker har nevnt før) en veldig fin kombinasjon.

Takk Daniel :) Ja dette valget er jeg komfortabel med. Det begynner etter hvert å bli mye ymse der ute av disse bilene, da er det bare kjekkere å holde de så fine og "originale" som mulig. Noe jeg kommer til å gjøre med denne bilen. 

12 hours ago, Ingvaldsen said:

gratulerer med flott bil ! 


kom både meg og uten nbt evo ?  ser din og ampera sin f1x har mye mer fancy utseende på idriven til tross for at min også er facelift

Takk! Nei er bare vanlig NBT dette, men måtte se videoen som @///M-ini95 linket til under. Made sense.

12 hours ago, Dusy said:

Gratulerer så mye med ny bil! 😄 Denne så veldig fin ut! 

Takker! Ja den er svært velholdt. Klart alltid noe å gjøre, men i det store og hele et eksemplar som har blitt holdt av en entusiast - det synes, både på bilen og på hva som har blitt utbedret på den. Og det skal jeg fortsette med. 

12 hours ago, ///M-ini95 said:

Bilen sin softwareversjon

Denne videon viser ganske bra eksempel

 

 

Ah, interessant info! Ser ut som jeg har en oppdatert utgave ja. Har kikket litt på Francesco sine videoer, masse nyttig info der.

Er så mange funksjoner i denne bilen som kan stilles inn, bare setene må jo tas en runde på, slik at setet stilles inn til meg og kona på hhv. hver vår nøkkel når vi låser opp bilen. Det kan vel kodes også. Neste blir vel gentleman's function, men fant ingen bryterpaneler med p/n 61319215738 tilgjengelig på ebay.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger angående bryterpanelet for gentleman funksjonen, så søk ikke på delenummer. Sånne smådeler som det pleier ikke alltid å ligge ute med delenummer, så bruk søkeord. Du f.eks kan bruke "F01 memory switch panel" som søkeord.

Siden du har LCI står det vel "set" istedenfor "M" på memory knappen, men denne kan også enkelt flyttes over. 

Ellers er ikke bryterpanelet sånn kjeeempedyrt å kjøpe direkte fra GS sist jeg sjekket, så mulig det ikke er så mye å hente på ebay med frakt og mva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil i lekker farge!

Når det gjelder style 351 kom kun F11 med 245 på alle 4. Hvor F10 kom med staggered oppsett, 245/275. Her har nok noen byttet ut bakfelgene☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Er så mange funksjoner i denne bilen som kan stilles inn, bare setene må jo tas en runde på, slik at setet stilles inn til meg og kona på hhv. hver vår nøkkel når vi låser opp bilen. Det kan vel kodes også.

Dette har vært standard på bil med elseter med minne siden e38 og e39😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ahj said:

Gratulerer med kjempe flott bil! :D 

Takker! :D 

2 hours ago, ///M-ini95 said:

@papertiger angående bryterpanelet for gentleman funksjonen, så søk ikke på delenummer. Sånne smådeler som det pleier ikke alltid å ligge ute med delenummer, så bruk søkeord. Du f.eks kan bruke "F01 memory switch panel" som søkeord.

Siden du har LCI står det vel "set" istedenfor "M" på memory knappen, men denne kan også enkelt flyttes over. 

Ellers er ikke bryterpanelet sånn kjeeempedyrt å kjøpe direkte fra GS sist jeg sjekket, så mulig det ikke er så mye å hente på ebay med frakt og mva...

Aha, smart. Der dukket det jo opp en del treff. Må bare finne rette, helst med SET-knappen som du sier.

1 hour ago, Peak said:

Gratulerer med flott bil i lekker farge!

Når det gjelder style 351 kom kun F11 med 245 på alle 4. Hvor F10 kom med staggered oppsett, 245/275. Her har nok noen byttet ut bakfelgene☺️

Takk! Synes fargen gjør mye av bilen, ikke spesielt vanlig å se rundt omkring. Ja det tror jeg også, det ser ikke ut som det er satt 275 på 8,5" felg heller.

1 hour ago, Ingvaldsen said:

Dette har vært standard på bil med elseter med minne siden e38 og e39😁

Ser man det... Er lite bevandra i BMW'er med elektriske seter, det har ikke skjedd før hos meg 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, papertiger skrev:

Takk Daniel :) Ja dette valget er jeg komfortabel med. Det begynner etter hvert å bli mye ymse der ute av disse bilene, da er det bare kjekkere å holde de så fine og "originale" som mulig. Noe jeg kommer til å gjøre med denne bilen.

Ja det er det absolutt mye av, selv om jeg ikke skal snakke så høyt med både senk og hjul som "ikke er lov" på min 😅

Hørtes jo ut som forrige eier var fornuftig og vedlikeholdt bilen godt, så da er jo dette et godt utgangspunkt for et videre bilhold for deg som også vedlikeholder bilene dine godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, papertiger said:

Ser man det... Er lite bevandra i BMW'er med elektriske seter, det har ikke skjedd før hos meg 😛 

En del som lagres på nøkkel. Klimainnstilling, radio, diverse visning i instrumentpanel og seter. Så absolutt lurt å ha hver sin nøkkel selv om man ikke har elseter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, E.C. said:

En del som lagres på nøkkel. Klimainnstilling, radio, diverse visning i instrumentpanel og seter. Så absolutt lurt å ha hver sin nøkkel selv om man ikke har elseter :)

Ja det har vi brukt i stor grad siden vi kjøpte vår første BMW i 2012 - 1-serien jeg nettopp solgte. Helt herligt. Men første gang på 3 BMW’er vi har elektriske seter med minne. Så her er det litt å lese på. For det er mange i-landsproblemer ute og går her: jeg kjører alltid bilen med min nøkkel, men når vi begge er ute på tur hender det at kona kjører bilen med min nøkkel. Og kanskje kjører hun bilen med min nøkkel alene også. Og korrekt profil må knyttes til korrekt nøkkel, men knyttes seat memory 1 til profilen i iDrive, og at setet stilles automatisk inn til denne når bilen åpnes med nøkkelen som hører til gitt profil, dersom kona har vært ute å kjørt med min nøkkel og hun har brukt Memory 2 som er hennes innstilling? Da gjelder det å ha settingene i orden slik at OCD’en ikke for overbelastning, for her er det mye som kan frustreres over :D 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Daniel. said:

Ja det er det absolutt mye av, selv om jeg ikke skal snakke så høyt med både senk og hjul som "ikke er lov" på min 😅

Hørtes jo ut som forrige eier var fornuftig og vedlikeholdt bilen godt, så da er jo dette et godt utgangspunkt for et videre bilhold for deg som også vedlikeholder bilene dine godt :)

Synes nå din ser ganske clean ut jeg :) spesielt med OEM-felger ser det veldig bra ut. Måtte ta tak å melde meg ut av diverse BMW-grupper på FB nylig etter et innmeldings-«innfall» jeg fikk når jeg leita etter bil, der var det mye snodig som ble postet og lagt ut, både av biler og spørsmål.

Jo takk - tror det svarer seg i lengden. Og for egen samvittighet - det er jo den dyreste eiendelen vi har utenom bolig så greit å ta vare på. Jeg forventet faktisk ikke å finne et slikt eksemplar som dette, tror det er mange mellom de. Den første jeg holdt på å kjøpe var ganske identisk utstyrt, men gått 10-15k mindre. Der hadde eier NULL peiling på bil, og henviste meg til Sulland for alle tekniske spørsmål. Han visste det var en 530xd, det var stort sett det. Var glad jeg ikke enda opp med den. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Måtte ta tak å melde meg ut av diverse BMW-grupper på FB nylig etter et innmeldings-«innfall» jeg fikk når jeg leita etter bil, der var det mye snodig som ble postet og lagt ut, både av biler og spørsmål.

Aner ikke hva du snakker om her altså.. 🤔😂

295308698_724385378620937_4141321611875809438_n.jpg.dc0b48c4e77004897fb127c6308298b7.jpg

1 time siden, papertiger skrev:

Jo takk - tror det svarer seg i lengden. Og for egen samvittighet - det er jo den dyreste eiendelen vi har utenom bolig så greit å ta vare på. Jeg forventet faktisk ikke å finne et slikt eksemplar som dette, tror det er mange mellom de. Den første jeg holdt på å kjøpe var ganske identisk utstyrt, men gått 10-15k mindre. Der hadde eier NULL peiling på bil, og henviste meg til Sulland for alle tekniske spørsmål. Han visste det var en 530xd, det var stort sett det. Var glad jeg ikke enda opp med den. 

Nå for tiden så er det nok langt mellom slike eksemplerer ja, så du gjorde absolutt et bra funn :)

Haha, det er stor forskjell på folk. Ikke sikkert bilen hadde vært noe nevneverdig dårligere selv om eieren knapt visste hva han hadde, men man føler seg nok litt tryggere med å kjøpe bil av slike som han du kjøpte av :)

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, papertiger said:

Måtte ta tak å melde meg ut av diverse BMW-grupper på FB nylig etter et innmeldings-«innfall» jeg fikk når jeg leita etter bil, der var det mye snodig som ble postet og lagt ut, både av biler og spørsmål.

Det kan du godt si. Meldte meg inn i noen grupper da jeg leta etter bil selv. Prissetting, tekniske anbefalinger og feilsøking kan man fort bli sprø av. Mangler man teknisk innsikt selv så er det kanskje best å ikke melde seg inn mtp. all feilinformasjonen man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Daniel. said:

Aner ikke hva du snakker om her altså.. 🤔😂

295308698_724385378620937_4141321611875809438_n.jpg.dc0b48c4e77004897fb127c6308298b7.jpg

Nå for tiden så er det nok langt mellom slike eksemplerer ja, så du gjorde absolutt et bra funn :)

Haha, det er stor forskjell på folk. Ikke sikkert bilen hadde vært noe nevneverdig dårligere selv om eieren knapt visste hva han hadde, men man føler seg nok litt tryggere med å kjøpe bil av slike som han du kjøpte av :)

Haha. Dette måtte jeg søke opp fordi jeg aldri hadde hørt om det før. Hørtes like lurt ut som å kappe fjærer. 
 

Nei absolutt ikke, det kan godt være den var mint condition, men det gir uansett en bedre følelse som du sier :) .

16 hours ago, awt said:

Gratulerer så meget. :)

Det meste er skrevet av andre her, men det er liten tvil om du virkelig traff spikeren. 🔨

Takker Anfinn! Ja meget god følelse på denne ja. Kjørte en tur til Jørpeland på utflukt i dag . Det er jo en relativt kort tur blitt, gjennom tunellen. Men du verden så komfortabel denne bilen er i Comfort +. Duver av gårde. Og den motoren. Silkemykt og uanstrengt bare drar det i vei. 

8 hours ago, E.C. said:

Det kan du godt si. Meldte meg inn i noen grupper da jeg leta etter bil selv. Prissetting, tekniske anbefalinger og feilsøking kan man fort bli sprø av. Mangler man teknisk innsikt selv så er det kanskje best å ikke melde seg inn mtp. all feilinformasjonen man får.

Ja tror jeg skal holde meg til dette forumet, for jeg blir sittende å se hva folk skriver bare av ren nyskjerrighet, er jo rene lørdagsunderholdningen jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...