Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med flott bil, Bjørn! Ser ut som dere har fått tak i et virkelig flott eksemplar, gjør seg virkelig med skinntrukket dash og 6WB her. Nydelig interiør, og rekkesekser gjør sikkert dette til en enda morsommere opplevelse :) Vi får møtes en dag og beskue både F11(er), F82 og F36. 

Og velkommen i den svært gjeve F11-klubben med 4-serie/M4 som kosebil ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et smykke av en F11. Fargen var jo meget fin og bilen fremstår som godt vedlikeholdt. Tipper det blir mye glede i en slik bil :) savner vår litt enda( litt mer nå 😬 ).

Vi monterte gentlemansknapp i vår, kjøpte ny fra KOED da eBay etc var «tomt» da jeg skulle ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Walkabout said:

Gratulerer med flott bil, Bjørn! Ser ut som dere har fått tak i et virkelig flott eksemplar, gjør seg virkelig med skinntrukket dash og 6WB her. Nydelig interiør, og rekkesekser gjør sikkert dette til en enda morsommere opplevelse :) Vi får møtes en dag og beskue både F11(er), F82 og F36. 

Og velkommen i den svært gjeve F11-klubben med 4-serie/M4 som kosebil ;) 

Tusen takk Raymond! Ja det gjør det absolutt. Har egentlig alltid best likt 6WA, men etter å ha brukt 6WB en god uke nå ser jeg jo at det er et lekkert og mer moderne display, dog lekrest i Comfort mode. Skinntrukket dashboard gir det lille ekstra, hever kvalitetsinntrykket mye. Skulle aller helst hatt farge på interiøret, men kan ikke få alt på bruktbil :) . Det må vi gjøre! Skal godt gjøres å få alle 4 bilene samlet, får ta to i slengen :D 

Jo takk, er det automatisk opptak i 4er-5er-klubben? :P Det er en gjev klubb ja, hadde ikke trodd jeg skulle få mulighet til det.

Og for the record: det blir ingen chrome delete på denne F11'en. Den skal få ha all den chrom'en den ble levert med. 

16 hours ago, Olaandref said:

Rimelig bra bilpark du har fått deg nå, gratulerer med flott F11. :)

Takker så mye! Ja, virkelig ydmyk over å ha mulighet til å ha to så flotte biler i carporten. Nå er jo ikke 420d en utpreget dyr bil lengre, den drar jo på åra etter hvert, men det er stadig en lekker og smekker bil med linjer mange av dagens svulmende biler kan se langt etter. 

14 hours ago, Kjennern said:

Gratulerer med et smykke av en F11. Fargen var jo meget fin og bilen fremstår som godt vedlikeholdt. Tipper det blir mye glede i en slik bil :) savner vår litt enda( litt mer nå 😬 ).

Vi monterte gentlemansknapp i vår, kjøpte ny fra KOED da eBay etc var «tomt» da jeg skulle ha.

Tusen takk :) Noe av det jeg liker best med bilen (utenom drivlinja) er fargen. Du kjenner jo godt til disse bilene og kan sikkert skrive under på kapabiliteten og allsidigheten til disse.

Fikk gode tips om alternative søkenavn etter disse så dukka det plutselig opp en haug på ebay, men dersom ikke rett knapp (med SET) dukker opp er GS/Koed første stopp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt en første utvendig og innvendig vask av bilen i helga. Støvsuging ble gjort forrige helg, alltid kjekt å få rensket ut forrige eier, en finner jo som regel diverse under og mellom seter 😛 

Det er tydelig lakkbeskyttelse igjen på bil. Diamondcare (hvor bra er egentlig dette?) har 7 års garanti. Det må da være salgssvada. Uansett får jeg helt noja av slike "sekt-emblem" på bilene, så måtte fram med fiskesen og avfetting her.

F7F74BAB-59FB-4A04-9D6E-1F8D70F62AA8.thumb.jpeg.b3003f6f16691a87cee26152972b3af4.jpeg

2CD24995-46D0-483E-89DB-77A203F1FAB1.thumb.jpeg.c1e2f077a37dd571f59472fe226a7752.jpeg

 

Det er vannmerker på bilen som stammer fra tidligere, her må en til med Waterspot Remover eller noe. Alu-listene skulle nok også hatt seg en oppstrekk, men alt i alt ser det nokså bra ut, kjekt å se bilen helt ren for første gang.

9E4FD5E7-D779-4491-B357-500DA5E3E677.thumb.jpeg.56b83a64f536d70f62957070e760f904.jpeg

D8478FD4-B085-4743-ADB3-AB48BE7E6B98.thumb.jpeg.a4a444dfd7df55bfa113411dab106062.jpeg

1F94C753-EB0E-427F-873C-F71769B51443.thumb.jpeg.ce0c2a1109567d560a8f7eb23af89f95.jpeg


Motor var driftsvarm når jeg startet, så ble ikke motorvask denne gang.

Poden var med i bilen og hoppet mellom fram- og baksetet etter tur, og sørget for å trykke på det meste av knapper som kunne trykkes på :P

Interiøret i disse er så sobert, og skinntrukket dashboard gjør så utrolig mye.

7DEF3E6E-B32F-4EBA-A866-A32B66D65902.thumb.jpeg.31bddf9bb28e65e18652745658a2d235.jpeg

C8FE8C87-4D01-4336-B6B4-6CE8CEF415C5.thumb.jpeg.d9c070bff0928a09406db9ac65b67c32.jpeg

En vakker dag skal @StigJ få gjøre det han liker aller best her i verden; polere sorte høyglans interiørlister :D .

B18AD2AA-09F6-4919-A7C8-D4CC62447693.thumb.jpeg.6315e8d0d4395e979f3c76b4ed46ac41.jpeg

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor setet ikke stiller seg inn til memoryinstilling nr. 1 når jeg har hatt setet utenfor vanlig minneposisjon 1, låst bilen, og kommer tilbake og låser opp med min nøkkel igjen. Den står i sist innstilte innstilling - selv om jeg har tatt vekk check-merket på "last seat position auto" i iDrive. 

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, papertiger skrev:

Det er tydelig lakkbeskyttelse igjen på bil. Diamondcare (hvor bra er egentlig dette?) har 7 års garanti. Det må da være salgssvada. Uansett får jeg helt noja av slike "sekt-emblem" på bilene, så måtte fram med fiskesen og avfetting her.

Mener å ha lest at det skal være helt kurant. Men det 7 års garanti er jo bare salgstriks. For det første innebærer det årlig boost som de fleste andre coatinger behøver. For det andre så vet jo ikke de som behandler bilen hvordan eier vasker og styrer med den i ettertid. Kan fint ødelegge coating etter et par vask om man går inn for det. 

35 minutter siden, papertiger skrev:

Uansett får jeg helt noja av slike "sekt-emblem" på bilene, så måtte fram med fiskesen og avfetting her.

Her skulle du bare fortsatt bortover rekka med sena :D

35 minutter siden, papertiger skrev:

En vakker dag skal @StigJ få gjøre det han liker aller best her i verden; polere sorte høyglans interiørlister :D 

Ja du mener det ja? :lol: Når den vakre dagen kommer må vel resten også få seg en oppstrekk :P

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var bildene som jeg har savnet og ja ,bilen er smellvakker 💕.

Angående Diamondcare ,så fikk jeg en gratis behandling av dette på en bil jeg eide en gang .

Joda bil ble blank den ,men 7 års holdbarhet ?No way at all😩.

Du vet jo at mine biler får stell både med vask og vedlikehold av voks ,men denne 7 års saken rant bort fra bil etter et år om ikke før .

Og nydelig å se en bil med høyglans lister innvendig ,elsker det bare .

Men som det nevnes noe dritt å holde vedlike men bare kos å dille med 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@StigJ godt poeng ang. Coating. Nei, på denne skal xDrive og 530d fint få stå i fred selv om jeg liker best ei de-badget rumpe :D. Det er mye mulig det må skje 🤔

@sveigis takk og takk :D er ikke alle her som er like fan av disse listene ⬆️ 😛 men ja, nypolerte ser det svært så lekkert ut. Bare synd de ikke tåler et skeivt blikk en gang. Ja, blir vel det samme som Ditec da, ikke akkurat top of the pops. 

@mslello …sa mannen som bestilte seg rød BMW. 😛 jo takk, enig, blå BMW er noe helt eget, derfor jeg likte så godt 1-serien også.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portimao blå stod jo øverst på lista, men det er jo litt moro å ha noe som skiller seg litt ut også. Men tok mer tid enn forventet at i4 ble ett vanlig syn.

Veldig fornøyd med Aventurin rød også 😁

Carpro sin spotless fungerer fint til å fjerne vannmerker da. Måtte bruke det på G20en. Nå har jeg lagt SIC på toppen av uk 3.0 coatinga. Ingen vannmerker så langt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Bare synd de ikke tåler et skeivt blikk en gang.

Syns egentlig mine har holdt seg ganske bra 🤔 Men nå har jeg ikke akkurat studert de nøye med lys heller da 😅 Om trelister tåler så mye mer vet jeg ikke, men der er vel det lettere for ripene å "forsvinne" i mønsteret?

Btw, om du skulle få lyst til å space ut bakhjulene dine for eksempel, så har jeg muligens et sett med ubrukte 10mm + bolter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil dette her, nydelig farge synes jeg 😀 Jeg skal ha en F10/11 igjen en gang, 5-serie må være en av verdens beste bilmodeller spør du meg. Her får man alt i en og samme bilmodell, med god plass i Touringen, herlig motorisering, firehjulstrekk og pent design blir det ikke bedre 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/2/2022 at 8:06 PM, mslello said:

Portimao blå stod jo øverst på lista, men det er jo litt moro å ha noe som skiller seg litt ut også. Men tok mer tid enn forventet at i4 ble ett vanlig syn.

Veldig fornøyd med Aventurin rød også 😁

Carpro sin spotless fungerer fint til å fjerne vannmerker da. Måtte bruke det på G20en. Nå har jeg lagt SIC på toppen av uk 3.0 coatinga. Ingen vannmerker så langt 😊

Har sett en Aventurinrød i4 i området her, og den er vanvittig lekker og har en utrolig variasjon alt etter lys. Det begynner å bli flere i4 rundt omkring her, flere i San Remo Green og i Safirsort faktisk, og står en av hver av disse i nabolaget allerede. 

Har en flaske Carpro Spotless stående, brukte den på de Jet-black-felgene jeg hadde til 4-serien. Fungerte meget bra, så blir nok en runde med den en gang. SiC = Silicone Carbide? Om jeg leste riktig er det for å bedre beskytte mot kjemi, vannmerker etc.? 

On 8/2/2022 at 8:52 PM, Daniel. said:

Syns egentlig mine har holdt seg ganske bra 🤔 Men nå har jeg ikke akkurat studert de nøye med lys heller da 😅 Om trelister tåler så mye mer vet jeg ikke, men der er vel det lettere for ripene å "forsvinne" i mønsteret?

Btw, om du skulle få lyst til å space ut bakhjulene dine for eksempel, så har jeg muligens et sett med ubrukte 10mm + bolter :)

Ja det er godt mulig det. Vet ikke hvilken lakk som er brukt på disse, men generelt sett er jo sorte pianolakk/høyglanslister svært utsatt for å få vaskeriper, bare se på de mellom vinduene. 

Takk! Men er mer gira å bytte de jeg har til 8,5" felger i stedet for for å få lik dimensjon foran og bak. Virker som om 8,5" utgaven av Style 351 sitter noen mm lengre ut i hjulhuset også. Får måle dekka med bånd når jeg legger over til vinterdekk.

On 8/2/2022 at 8:55 PM, Fredrik 90 said:

Meget pen bil dette her, nydelig farge synes jeg 😀 Jeg skal ha en F10/11 igjen en gang, 5-serie må være en av verdens beste bilmodeller spør du meg. Her får man alt i en og samme bilmodell, med god plass i Touringen, herlig motorisering, firehjulstrekk og pent design blir det ikke bedre 👍

Tusen takk Fredrik! Det er en multikunstner dette her ja. Prismessig begynner de å bli fornuftige også, og som jeg har nevnt tidligere i tråden ligger de merkelig nok godt under en tilsvarende motorisert F31 fra samme årgang i pris så en får MYE mer for pengene i en F11 LCI. F11'en er ikke i nærheten av å være så sportslig som 4-serien vår - sistnevnte føles virkelig som en svingknuser i forhold. - 5-serien klarer ikke å skjule de 300 ekstra kiloene den drar på. Men komforten i setene og understellet er jo av en helt annen verden. Har enda til gode å få prøvd den skikkelig på landevei med Adaptive drive i Sport-innstilling, men ut fra hvordan den oppfører seg i litt raske rundkjøringer har jeg troen på at den kan levere sakene, den skjuler vekta ganske bra og krymper gjennom svingen. - Adaptive drive er et genialt system som jeg har lyst å lære å kjenne bedre, og å lære mer om teknisk. Bacheloroppgaven min var nemlig om dimensjoneringen av ARB (Anti Roll Bar)/torsjonsstag på en Formula Student-bil.

 

 

---------------

I går bestilte jeg nye vinterdekk til bilen - jeg landa på Pirelli ICE Zero FR i 245/45-18 etter anbefaling fra dekkforhandleren og litt lesing av tester. Virker til å være et dekk som passer klimaet vårt her på Sør-Vestlandet svært bra med mye bare veier og is heller enn snø når det fryser til. Dekkforhandler bestilte også inn nye sentreringsringer til OZ-felgene til 4-serien, greit å få det i orden i god tid før omlegging.

image.png.0ba735904c1357b3a804efc56a5d8ca1.png

 

Fikk også fatt i et nesten nytt takstativ til bilen på Finn.no til 1/3 av nypris - brukt på en 2020 G31. Thule Wingbar edge i aluminiumsfarge som passer listene på bilen.

image.png.f832b562d3b7e7e87c2b255d894414a8.png

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, papertiger skrev:

Har sett en Aventurinrød i4 i området her, og den er vanvittig lekker og har en utrolig variasjon alt etter lys. Det begynner å bli flere i4 rundt omkring her, flere i San Remo Green og i Safirsort faktisk, og står en av hver av disse i nabolaget allerede. 

Har en flaske Carpro Spotless stående, brukte den på de Jet-black-felgene jeg hadde til 4-serien. Fungerte meget bra, så blir nok en runde med den en gang. SiC = Silicone Carbide? Om jeg leste riktig er det for å bedre beskytte mot kjemi, vannmerker etc.? 

 

Ja, det er visst Silicone Carbide det står for. På den blå hybriden la jeg bare Carpro UK 3.0. Det prellet jo vann som bare juling, men fikk vannmerker hele tiden. Så da ble jeg egentlig litt skuffa over coating. Men fikk likevel en ny sjanse nå med SIC på toppen. Ingen vannmerker enda, så det lover godt. Måtte herde i 48 timer da, det var en ulempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med meget flott F11 @papertiger

Må være kjekt med 6-syl diesel, det er det eneste jeg savner på min 520d. Som jeg forøvrig etter 9 år trives veldig godt med.

Var vinterdekkene helt utslitt, så du måtte ha nye med en gang? Ser du har bleie 351m bakhjul, kan det være at bilen ble levert på 18" og at 351m settet er kjøpt brukt senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...