Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

3 hours ago, thbrekke said:

Litt sent, men gratulerer med flott F11. De er noen kjøremaskiner uten sidestykke! Flott farge, alltid vært svak for BMW i blått 😊 

Tusen takk! Ja det har jeg funnet ut - F11 har virkelig imponert meg med allsidigheten. Komfort ut av en annen verden, men striker ikke i mot når jeg kaster den inn i svinger. Har fått mange komplimenter for fargen, så tusen takk for det :) 

2 hours ago, sveigis said:

Nydelig bil du har ,ikke minst gøy å se deg og bilen live idag 😊

Veldig hyggelig .😊

Tusen takk Jan :) ditto! Kjekt å endelig få et ansikt å relatere til forumnavnet, og bilen din er som du sier; en tidsmaskin. En nydelig en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=267930393

disse hadde passet fint på bilen din :P

kjøp de så jeg slipper å gjøre det :D

 

Tipper det her er dealbreaker. Var iallefall det for meg da jeg så dem :)

1032779038_Screenshot_20220824-195241_SamsungInternet.thumb.jpg.f182be600611221e374402f2b9355897.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen

@///M-ini95 og @sveigis traff spikeren på hodet. Men må innrømme at de nye vinterdekkene som enda ikke er hentet og som river over 11 laken ut av kontoen heller ikke bidrar til overvettes entusiasme rundt felger til 16000kr akkurat nå 😛 uansett, takk for tipset, og ja, de hadde passet perfekt på bilen, men senk ville vært nødvendig for å få rette stuket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, papertiger skrev:

@Ingvaldsen

@///M-ini95 og @sveigis traff spikeren på hodet. Men må innrømme at de nye vinterdekkene som enda ikke er hentet og som river over 11 laken ut av kontoen heller ikke bidrar til overvettes entusiasme rundt felger til 16000kr akkurat nå 😛 uansett, takk for tipset, og ja, de hadde passet perfekt på bilen, men senk ville vært nødvendig for å få rette stuket.

Behold de du har du Bjørn ,passer som juling de 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Tipper det her er dealbreaker. Var iallefall det for meg da jeg så dem :)

1032779038_Screenshot_20220824-195241_SamsungInternet.thumb.jpg.f182be600611221e374402f2b9355897.jpg

vist det er gjort skikkelig er det jo irrelevant, når du kjører eldre bmw må man nesten regne med å brukte senterringer siden felger kan ha alt mellom 74.1 og 82mm navåpning :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ingvaldsen said:

vist det er gjort skikkelig er det jo irrelevant, når du kjører eldre bmw må man nesten regne med å brukte senterringer siden felger kan ha alt mellom 74.1 og 82mm navåpning :P

 

Njæææ, det er utrolig deilig å kjøre originale felger å slippe det greiene der. Når jeg satte OZ-felgene på 4-serien dukket plutselig sentreringsringer opp igjen - en ting jeg helt hadde glemt ut. Nei får kjøre med de felgene jeg har en stund, så får vi se. Et sett Style 434 med stjernemerkede dekk på hadde dog ikke vært å forakte. Det tror jeg kunne passet svært bra, men vil i utgangspunktet ha sølv felger for å fremheve de best mulig i tråd med alulistene på bilen. 
 

Disse er jo også ganske fine i designet synes jeg: Style 356

image.jpeg.1c84224838a616e973bfb655dec09106.jpeg

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å frykte senterringer,  oppgaven de har er å sentrere hjulet + gjøre det lettere å treffe med boltene på biler som ikke har studs og muttere.
Alt annet er en oppgave for friksjonen mellom felg og skive/nav som bolt/mutter tar seg av når montert med riktig moment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kvasi nei skal ikke si noe på det - har levd godt med sentreringsringer før på andre biler, og lever godt med det på OZ-felgene på 4er, men når det er OEM-felger ser jeg helst at de ikke er tuklet med. Hadde det vært en uoriginal felg hadde jeg ikke brydd meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet moment er også hvordan dette er dreid opp. Østfold Felgteknikk dreide opp et sett Alpina-felger for en kamerat av meg og endte opp med fire forskjellige hullmål. Hadde lett kjøpt disse selv, men oppdreiingen er for mitt vedkommende også en dealbreaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest gjennom nesten hele tråden din nå☺️

Lekker F11 du har fått deg, veldig fin blå farge! :) Gøy med noe annet enn sort og grå

Er på jakt etter F11 3,0 selv slik du har , skal levere inn leasing bilen neste år (under 1 år igjen) Men det blir ikke fullt så dyr bil neste gang nå. Derfor er F11 kurant, G31 og F15 er det jeg har sett mest på, men pengene styrer. Angrer egentlig på at jeg kvitta meg med min forrige BMW 520 F11 14 modell. Knall bra bil som hadde det meste.

Hyggelig å kunne lese litt her på forumet om hva man bør se etter og hvilke erfaringer folk gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Vingerei Tusen takk! Blir kjekt å se om du finner deg et fint eksemplar. Er fabelaktige biler dette her, i et prissjikt som er akseptabelt i forhold til alderen. Som nevnt tidligere i tråden ligger f.eks. LCI 330xd merkbart høyere i pris om en sammenligner epler mot epler i årsmodell og km-stand. F15 30d ligger grotesk høyt i pris, om en ikke trenger SUV fremstår jo G31 med tilsvarende motorisering som et langt bedre kjøp. Håper å kunne følge "Jagten" din på F11 530d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2022 den 9.12, Saltkjelen skrev:

Et annet moment er også hvordan dette er dreid opp. Østfold Felgteknikk dreide opp et sett Alpina-felger for en kamerat av meg og endte opp med fire forskjellige hullmål. Hadde lett kjøpt disse selv, men oppdreiingen er for mitt vedkommende også en dealbreaker. 

Burde kunne brukes som et argument for å få prutet felgene ned til en fordelaktig pris. Jeg ville ikke vært redd for å kjøpe felger som var dreid opp, hvis det var en type jeg ønsket meg veldig sterkt. Men på F11 ville jeg mye heller gått for style 356, som foreslått over.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgetur med F11 er litt annerledes enn helgetur med F36. Litt mer bedagelig tempo, en del mer komfortabelt. 
Og all bagasje under bagasjeromstrekket. Her skjuler det seg barnevogn (Thule Spring), reiseseng og ekstra madrass til reiseseng, i tillegg til et par bager litt diverse. 8E8C131C-53FB-4052-BB27-164516DD930D.thumb.jpeg.0ecce5257eacd735cb4a848c18854549.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...