Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

Spennende å høre hva de sier ang taksten.

 

Ikke lett å gå ned til en bil når man er vant med 2 .

Vi har prøvd det ett års tid. Men gikk ikke i lengden og den ene bilen vi hadde balte kilometerne på seg. 

Ja, det blir spennende å høre. En hører mye forskjellig om forhandlerne rundt dette. Taksten er alltid et usikkerhetsmoment når det gjelder leasing. Men vi har behandlet bilen som vår egen, og forventer egentlig dermed svært lite i ekstrakost ved innlevering. - spesielt innvendig ser bilen helt ny ut. Det er mange som driter i leasingbilen sin fordi det ikke er din egen. - Da bør kostnaden ved innlevering bli deretter.

 

Vi har kun hatt denne bilen fram til i sommer, da vi kjøpte E91'en på bakgrunn av at denne skulle leveres inn. Så vi har kun hatt to biler et halvt års tid. Jeg kjører motorsykkel fra vår til høst, så vi har hatt to kjøretøy de siste årene. Likevel har vi kjørt 25000km i året, så 1-serien stod på 72500km etter 3 år! Det er stort sett langkjøringen fra Stavanger til Ryfylke der vi er fra som suger km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montering av solbrilleholder (bytte ut askebeger) i dag:

 

Av med trim:

attachicon.gifIMG_3817.JPG

 

attachicon.gifIMG_3820.JPG

 

Bøyde to type-kredittkort for å skåne aluminiumen og samtidig kile den opp:

attachicon.gifIMG_3823.JPG

 

Demontering av tray:

attachicon.gifIMG_3827.JPG

 

Demontering av ramme rundt tray - dette var den tricky biten der jeg var sikker på at jeg kom til å knekke noe plastikk, helt til jeg fikk grepet på hvordan jeg skulle gjøre det:

attachicon.gifIMG_3828.JPG

 

attachicon.gifIMG_3833.JPG

 

attachicon.gifIMG_3831.JPG

 

Ramme og hele lokket byttet om:

attachicon.gifIMG_3836.JPG

 

attachicon.gifIMG_3837.JPG

 

Vipps så var det gjort - svært fornøyd med et mer brukbart lagringsrom for mobiler og diverse!:

attachicon.gifIMG_3838.JPG

 

Brukte denne guiden: http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=29935

 

Kjempefin bil! :)

BBS-felgene kledde bilen godt!

Og takk for denne guiden, har i stillhet lett etter samme selv og prøvd å funnet ut hvordan og hva, og her er svaret! :D

Jeg har bare en åpen boks der nå uten lokk, og det ser fort rotete ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin bil! :)

BBS-felgene kledde bilen godt!

Og takk for denne guiden, har i stillhet lett etter samme selv og prøvd å funnet ut hvordan og hva, og her er svaret! :D

Jeg har bare en åpen boks der nå uten lokk, og det ser fort rotete ut. 

Takker så mye!

Av og til savner jeg M-sport litt, men så ser jeg rundt meg så er det M-sport-utgaver på hvert gatehjørne, så blir nesten mer "uvanlig" slik jeg har den med senk og 19" originale felger. Syns de gjør det lille ekstra sammen med senk.

Tenkte å lage en bedre guide, men har blitt med tanken foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre hva de sier ang taksten.

Hva har din erfaring vært rundt det med å lease ?

Ikke lett å gå ned til en bil når man er vant med 2 .

Vi har prøvd det ett års tid. Men gikk ikke i lengden og den ene bilen vi hadde balte kilometerne på seg.

Da var taksten på bilen komt - 0 kr å betale, og klapp på skulderen fra Bavaria for godt bilhold! Så det betaler seg å behandle bilen skikkelig. God start på helga! Bilen ligger nå ute for salg;

http://www.finn.no/68277379

Glemte å svare deg på dette tidligere, men leasing har vært ypperlig for oss som var i en situasjon der vi ville ha ny og sikker bil sammen med et forutsigbart bilhold i og med at vi var i prossessen med å kjøpe hus, og ønsket dermed ikke et billån som begrenset våre lånemuligheter. Sånn økonomisk sett tror jeg det billån vs leasing er hipp som happ. Mulig du betaler litt mer, men du slipper å selge og evt måtte gå ned i pris for å få selge. Det er verdt fort 20-30 lapper i dagens bruktmarked. Men vi er glade for å være ferdig med leasing og nå eie vår egen bil igjen - det er litt mindre å tenke på mtp kjørte kilometer og ikke minst usikkerheten med ekstraregning på slutten. Og ikke minst følelsen det gir å eie selv.

Et sidespor: Kjørte idag til til Suldal, og hjem der jeg kommer fra - fikk på veien over heia testa xDriven på snø for første gang! Herlig godt grep!

post-73261-0-66587200-1449871337_thumb.j

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en fantastisk følelse å få det svaret der. :)

Hvordan er prisen den ligger ute til nå kontra prisen dere kunne kjøpe den til etter endt leasing?

Ja det var en rimelig god start på helga når vi fikk beskjeden på vei til ferja på Mortavika! Jeg spurte aldri hva de skulle ha for den om vi kjøpte den ut, det ble liksom aldri et tema. Men tipper en 20-30k lavere, som er en mellomting mellom gjenkjøpsverdien på bilen (ble gitt i kontrakten etter endring av maks km) og prisen de legger den ut for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden det har skjedd noe her, så legger ut en liten update.

 

Hadde bilen på service der jeg fikk beskjed om at framdemperne måtte skiftes. 

Etter litt research fant jeg ut at det er stort sett kun to alternativer til BMW E9X xDrive: original eller Bilstein.

Så da ble det Bilstein B4, som kosta ca halvparten av de originale. Får satse på at det blir gode greier, selv om jeg har lest både bra og dårlig om Bilstein-dempere (fortrinnsvis B6 og B8).

God service på Moe Auto i Stavanger som ordner resten av delene og gjør hele jobben men lot meg kjøpe demperne selv.

 

Bestilte igår rundt lunsj, idag kom de i posten fra Auto Trio:

post-73261-0-67358600-1453316277_thumb.j

 

Et lite stemningsbilde av en skitten 3-serie i nydelig og kaldt vintervær i Stavanger.

post-73261-0-95211100-1453316339_thumb.j

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja leverer du bilen inn til Øyvind er den i gode hender. Kun han som får skru på Z4en min :P Og greie priser har han og.

Ja virker sånn - kun BMW'er som står hos han, så tydelig at det er flere som deg :D På servicen var han vesentlig billigere enn Bavaria. I tillegg anbefaler han fornuftig nok oljeskift hver 15k på N47 for å bevare motor og turbo - det sier nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har kontroll på hva han driver med ja og det er kun BMW det går i. Han jobbet i mange år på Bavaria. Også som verksmester.

Begynte som BMW-mekaniker hos Motorcompaniet som var før Bavaria. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har kontroll på hva han driver med ja og det er kun BMW det går i. Han jobbet i mange år på Bavaria. Også som verksmester.

Begynte som BMW-mekaniker hos Motorcompaniet som var før Bavaria. 

Ja det er det jeg har hørt også. Kommer nok til å bruke han fremover om det er noe på vår også. Er veldig spent på hvordan B4-demperne blir sammen med senkefjører. Har prøvd å lest meg litt opp, og mange sier de skal være rundt 10% stivere enn originale, noe jeg fint kan leve med, da det ikke akkurat er en baneracer vi kjører rundt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrulig flotte biler du har/hadde! :D
hvordan var forbruket på 1 serien? må ha pendlebil, og hvis den er grei så er det kanskje det er et bedre alternativ en dieselbil? :)
angående wetcoat har du testet denne opp mot en vanlig voks? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23. januar 2016 at 12.07, Freakshow skrev:

utrulig flotte biler du har/hadde! :D
hvordan var forbruket på 1 serien? må ha pendlebil, og hvis den er grei så er det kanskje det er et bedre alternativ en dieselbil? :)
angående wetcoat har du testet denne opp mot en vanlig voks? ^^

Tusen takk! :) har i manges øyne vært sykelig interessert i bil og mc og lest bilblader siden jeg var guttunge, så har aldri kunnet hatt "hvilken som helst bil bare den har fire hjul og ratt". 

1-serien låg på rundt 0,7-0,75 l/mil på daglig bykjøring. På landevei 0,6-0,65 og langkjøring fikk jeg den ned i 0,53 l/mil på strekningen Stavanger - Tønsberg. Alt dette er reelt forbruk som låg ca 0,03 l/mil over det kjørecomputeren sa. Men skal nok gå an å kjøre de enda rimeligere.

Hadde jeg sett etter utelukkende pendlerbil hadde nok en 116d med automat vært å foretrekke mtp. forbruk. Til en pendler/morobil hadde jeg uten tvil valgt 116i motoren (med manuell - ikke velg automat på denne!) - skikkelig morsom å kjøre og mer enn nok effekt. Må si både jeg og fruen savner den skikkelig. 

Wetcoat er ingen erstatning for vanlig voks, men er ment for å vedlikeholde og beskytte voksen og legge et ekstra beskyttende lag oppå om jeg ikke har forstått det feil. La oss si den varer i 2-3 mnd, med avtagende effekt mot slutten. De hydrofobiske egenskapene er sinnsyke, vann og det meste av dritt preller rett av, og bilen er veldig lett å spyle. Absolutt verdt å investere i, er på tilbud på Bilnerden nå ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...