Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

Siden @Gorg sa det var greit så slenger ut et bilde som ble til skrivebordsbakgrunnen i dag. Nockalmstrasse var virkelig en minneverdig etappe! Om en ser etter ser en serpentinsvingene fortsette på andre siden slynge seg oppover langt der borte på andre siden av dalen.IMG_3503.thumb.jpeg.e44227e3c81729ee008c993eca3a61c5.jpeg

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minien fikk seg en etterlengtet oppstrekk i dag; klarte å komme meg hjem fra jobb før det ble mørkt, så det ble full vask utvendig med PB, Nerta og Reload. Gleder meg til å se hvor lenge Fusso holder denne sesongen. Bilen hadde ikke blitt vasket på halvannen måned (siden voksing) 😱, men det skulle ikke mer enn et skumlag til før Fussoen viste seg fra sin beste side. Dessverre ingen bilder fra mørket.

Etterpå tok jeg en shine innvendig - støvsuging, APC på interiøret og ruterens. Fikk også tak i et sett OEM gummimatter til en god pris fra en Mini-forhandler i Trondheim via Mini-gruppa på Facebook, de har ligget i noen uker å ventet på bedre tider. 

5B6D2A31-2EC6-4D9A-9222-D5DEA19FAA46.thumb.jpeg.97b3146e47d238cff35a4e247c9cdce0.jpeg

B7027954-1C54-4FC7-904D-B93D27977B7D.thumb.jpeg.543a7fde7f6a8e1ee56d81c8309b0d61.jpeg

Tror dette er verdens første og eneste gummimatter med Red Dot Design Award :D godt de hørte til bak så blir de ikke møkkete!

oioioi, hva har vi her? selvsagt må det være Cooper S-emblem, innhyllet i ekte karbonfiber! Bilen ble akkurat 2 gram lettere.

C2E48914-AF2B-49A9-B972-157114E1861C.thumb.jpeg.c59a482d2f79ee9b1cc59b9bb606f5c5.jpeg

Så da var jeg egentlig ferdig. Men siden jeg var så godt i gang og hodelykta hadde bra med lys å gi ennå drog jeg frem SW Leather Care Kit’et for å ta en shine av de små skinnflekkene som finnes rundt om. Det trengtes virkelig!

Ratt, girkule, girspakpose og det røde skinnet på setene ble tatt. Et slarve forsøk på en 50/50 her, ikke så lett å se, men alt kom seg betraktelig, og rattet ble plutselig et skinnratt igjen, fra blankt og hardt til matt og mykt :D .

7ED98887-4081-4B55-B27A-5C7A2C6088FA.thumb.jpeg.c330ed151bd4715861f4602533dbb020.jpeg

Cleaner Forte gjorde jobben sin, nå skal Leather Milken få gjøre sitt i natt. Gleder meg til i morgen tidlig på tur i nystriglet pocket rocket!

ps: mangel på bilder ble kompensert med alt for mye tekst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden @Walkabout hadde fått seg så råfine felger på femmeren måtte jeg hive meg rundt å finne et sett til den lille røde. 

Neida.

Pga. den uhelbredelige felgsyken har jeg liggende autosøk inne på Finn på felger både til Mini og BMW, og det kom for en stund siden ut et sett pent brukte OZ Racing Alleggerita HLT-felger i 7x17” 4x100. Har vært litt frem og tilbake med tanke på Titanium Tech-fargen da jeg egentlig kikket etter hvite felger (match med hvitt tak, speil og panserstriper) men de vokser ikke på trær. Men den lave vekta lokket for mye så jeg bestemte meg til slutt for disse, tror det blir ganske så bra til våren :) 

Sammenlignet med R104 Crown Spoke jeg har nå:

OEM vs OZ

7x17 begge to

ET48 vs ET37 (har skaffet TÜV på felgene med Minien oppført i papirene for godkjenning hos SVV)

10,3kg vs 6,3kg. Ja, du leste riktig. 40% vektreduksjon per felg. 

Dette kan bli moro, er mest spent på hvordan fargen passer til rødt og hvitt.

F68A1824-12B8-4580-8A94-B2C2B78BFAC7.thumb.jpeg.c7e720c527fdea79a9e94b7310447a7b.jpeg61DD2FDD-8EAA-4018-B814-CD69D565F168.thumb.jpeg.e0761c8c6fdb1895618890d308be3aed.jpeg

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper de blir bra. Jeg håper og tror at de felgene du kjøpte tømte lommeboka en god del mer enn det disse gjorde, dersom ikke har du gjort et kupp! 😛  Ellers er jeg egentlig ikke ekstremt glad i titanium/gråfarge på felger, da det på samme måte som at de er vanskelig å se at er skitne, er like vanskelige å se at er rene :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye originalmatter er alltid digg.

Når man da har vasket og fikset opp innvendig og monterer nye matter ,får man nybil følelse.:).

Felgene kommer nok til å sitte som et skudd på Minien .

Ser du og bruker Forte på skinnet ,den liker jeg og .Ikke minst et ypperlig verktøy for oss med farget skinn.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant @sveigis - er alltid kjekt med nye matter. Ville ikke la den gå gjennom en vinter til med kun velourmatter som alt dritten går rett gjennom. Det er rart med det - tenker av og til på om en ikke bare skulle solgt Minien og kjøpt seg en elbil eller noe (sett bort fra at vi ikke har lademulighet hjemme), men hver gang jeg tar en shine innvendig og utvendig og tar den på en kjøretur blir alle disse tankene glemt. Hadde f.eks. en tur på jakt i helga der jeg kjørte den nystrigla Minien innover svingete vestlandsveier grytidlig lørdags morgen, helt alene på veien. Lenge siden jeg har kost meg så mye bak rattet på en bil - det er skikkelig kvalitetstid!

Ja har troa på at felgene blir bra - og ikke minst så er det kjekt med litt forandring fra sommer- til vinterfelger, da jeg nå har like sett felger både sommer og vinter. 

Forte gjør underverker, men kommer til å prøve Colourlock-kit’et neste gang for å sammenligne. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Mini gir mye kjøreglede for pengene

Hadde selv en 07 Cooper S og kjøre feks Trollstigen med en slik er helt herlig 🙌 

Der kan jeg se for meg, vi var på ferie i Tyskland og Østerrike i August og da var savnet etter Minien passe stort når vi kjørte fjellpass som Grossglockner og Nockalmstrasse. Selv om Fireren absolutt ikke gjør seg bort den heller er den som en båt å regne i svingene sammenlignet med Cooper S. 

Og ja, Mini gir absolutt mange smil per krone og per mil!

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk BMWen samme overhaling som Minien. Jeg fikk låne BMWen etter lovnad om vask, så da fikk hun lov til å låne Minien :D .  

Prickbort toppet med et lag Nerta. Hadde litt å jobbe med i dag.

6ABCBA30-3188-4576-B01C-93646C1295B6.thumb.jpeg.6391dbc953e9e01d8858ea08ad381133.jpeg

Vask med Carpro Reset og vipps så var det mørkt.

0694A987-BD47-4E9E-BBF4-4CEBFA100D2A.thumb.jpeg.3e4faa0584afe42cb5a0e76b10c64efc.jpeg

Vinduene fikk et lag med RainX, som viste seg å bli et lite mareritt å få buffet av. Det var snø i luften, vind og 3-4 grader ute, og den tørket på et nu. Gikk ikke an å få buffet av med mikrofiber, så måtte til slutt til med «likt-løser-likt»-oppskriften, så får se hvor suksess dette blir. 

Interiøret ble grundig støvsugd og vasket med APC, vinduer renset med Scholl Ice, og rattet fikk en grundig rens med Swissvax Leather Cleaner Forte og satt inn med tilhørende skinnmelk. Så skittent kan det bli på 4 måneder 😱 . Må nok gi seter og dørsider samme behandling snart, men det ble det ikke tid til i dag.

1F70F37E-05CC-4CE3-8764-78DEFF18E05A.thumb.jpeg.6a518b6fa3f672b7aa3cc4ed8ee59811.jpeg

Det ble også selvfølgelig byttet til gummimatter, på høy tid.

For å forlenge levetiden på vindusviskergummien ble de satt inn med litt Auto Glym Vinyl and Rubber Care som har vist seg å fungere bra etter at jeg gjorde det samme på Minien sist. De blir som nye, og får tilbake noe av mykheten de ofte mister etter hvert som dritten trenger inn i gummien. 

Nå skal den være klar til noen uker til med farting 👌🏻.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Forrige helg fikk den ubrukte skiboksen seg en vask og et lag med Fusso, Skifix ble montert i og  boksen ble montert på takbøylene. I dag var det tid for julevasken, alltid kjekt å ta ferie med ren og pen bil, før vinterveiene griser den til igjen :)4D037E78-3CB8-44EB-A20A-8F4DD432233A.thumb.jpeg.a2fa2d29fbbadc234774e13c0480f2aa.jpeg

...og etter å ha grublet på dette hver dag helt siden jeg kjøpte boksen i sommer og monterte den på Wingbar Edge uten gummilistene montert på bøylene og det hylte og suste i alle retninger,  har jeg nå endelig funnet ut at @awt hadde rett. Gummilistene i Wingbar er et must, og nå plystrer det nada. Ingenting. Bare suser bittelitt, men det er ikke til å unngå med en boks på taket. :) Svært så fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og merkelig hvor viktige de listene er for støynivået. Synes Whispbar har en bedre patent der listen bare klemmes ned på det punktet du har T-bolt, som en komprimerbar pølse som ligger inni sporet. Blir mye klipp og puslespill med forskjellig typer utstyr med gummilistene på Wingbar. 

Der jeg kommer fra er det noe av det flotteste kompliment en kan få, så tusen takk! :D 

Er ikke det verste jeg har sett med det utgangspunktet at det er en vanskelig takvinkel å få hvilken som helst takboks til å se bra ut. Kunne estetisk sett godt vært nærmere taket, men nå får jeg akkurat vasket taket under hele boksen med litt kreativitet, så egentlig er det riktig sånn praktisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...