Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

Det som er gøy med å vaske bil på denne tiden av året ,er jo at man ser så forskjell på de kontra sommervasken .

Synd renheten forsvinner i det man kjører 20 m😊😊.

Ellers er det jo som vanlig koselig å se spabehandlingen bilene får her .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 det er det, og takk! :) 

Når sant skal sies brukte jeg silikonfjerneren for å hindre frysing - hvilket jeg nå har sett er helt feil. Det er BMW sin Gummi Pflege / Rubber care som skal hindre dette. Har den også i hus så skal ta en runde i helga. Silikonfjerneren kan brukes dersom en sliter med knirking i dørpakninger - et ikke ukjent BMW-fenomen. Hyppighet = ved behov. Kjøpte på GS :). 
 

@sveigis Takker så mye, men det går alt for lang tid mellom hver spabehandling. 
Helt riktig, jeg sliter virkelig med å ta de ut av carporten på dette føret etter at de er nyvaska 🙃 men men, bilene er til for å brukes og nytes, og lite er så kjekt (relativt sett) som å kjøre en nyvasket bil, gjerne i regn, med dråpene dansende over panser og flygende over vinduene der en ser at voksen gjør akkurat den jobben den er satt til å gjøre. Sjelefred 😍
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2021 den 23.09, papertiger skrev:

Klarer ikke helt å se koblingen mot E39, men så har ikke jeg noe forhold til E39 annet enn at flere bekjente har og har hatt, og de vel er noe av det bedre BMW har laget opp gjennom. Det som er så fint med bil, alt kommer an på øyet som ser :) 

Det er nok veldig personlig ja, jeg næmerst forgudet BMW E39'en og har ikke følt at de har truffet like godt siden. Bortsett fra denne da. Proposjonalene fungerer, linjelekker som du sier. Designet er supert fra alle kanter.

Jeg syns denne minner om E39 størrelsesmessig også, da de nye 5-seriene har vokst seg ganske store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ahj

Takk for grill!

Det kan fort bli dyrt å være aktiv her inne 🙈.

Jeg er forsåvidt enig med deg - selve lyktedesignet synes er mye finere på LCI, de er helt røde uten det orange blinklysfeltet osv, men designet på selve kjørelysene er jeg ikke sikker på. Der synes jeg kanskje pre-LCI er vel så smekkert. Smalere striper med L-formen. Hadde nok summa summarum gjort en stor positiv forskjell bak der i form av at den ser nyere ut, men til en pris jeg ikke kan forsvare overhodet (vi snakker rundt 7-8 lapper + moms og toll her?). Arkitekt som skal ha sitt etter en vel gjennomført jobb, og en sparekonto som må feites mest mulig opp om husdrømmen en gang skal oppnås 👌🏻 gjør at slike ting havner på ønskelista fremfor to-do-lista, som for øvrig heller ikke er tom 😅.


image.thumb.jpeg.e10aef6b4e4b3602ee9269b071b803d6.jpeg

vs

image.thumb.jpeg.f99abd9c5347aed8f40e8a57cddbe477.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv at pre-LCI ser smekrest ut opplyst.  Det gir en  breiere look visuelt synes jeg. Akkurat som på E92. Joda, ser mer moderne ut med flotte kurvede LEDs. Men når jeg ligger bak en pre-LCI så bemerker jeg meg hver gang at det ser breiere og frekkere ut. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at pre-LCI ser (nesten) vel så pent ut opplyst. Bare synd at det oransje feltet ødelegger så mye på pre-LCI. Men da er det jo bare å få tak i US baklykter. Du trenger kun de ytre, og blir kvitt det oransje feltet. Følger du litt med på eBay så får du fort ordnet dette for en tredjedel av hva det ville kostet med LCI retrofit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Walkabout said:

Enig i at pre-LCI ser (nesten) vel så pent ut opplyst. Bare synd at det oransje feltet ødelegger så mye på pre-LCI. Men da er det jo bare å få tak i US baklykter. Du trenger kun de ytre, og blir kvitt det oransje feltet. Følger du litt med på eBay så får du fort ordnet dette for en tredjedel av hva det ville kostet med LCI retrofit :) 

Stemmer, det er egentlig de jeg har hatt lyst på 😛 Men blir disse lovlige i Norge da? Blinker vel rødt disse med blinklys på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Stemmer, det er egentlig de jeg har hatt lyst på 😛 Men blir disse lovlige i Norge da? Blinker vel rødt disse med blinklys på.

Tviler på at de er lovlige. Samtidig er vel ikke dette noe øvrigheta er like oppmerksomme på som svarte nasjonalitetsmerker, sotede framvinduer osv. så sjansen for å bli tatt er vel minimal. Men det er jo bry å måtte bytte tilbake til originalt og vise bilen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man bytter fra rød blinklyspære til oransje blinklyspære så vil det jo blinke såpass oransje at ingen vil kunne ta deg på det. Leste om en kar med en tysk M4, han gjorde dette :) Er jo samme med F10/11, hele lykta (unntatt ryggelyset) er rødt, men det blinker jo fortsatt oransje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste også denne tråden om han som kjøpte et sett US-spec baklykter til M4en sin. Og ja, det er som du sier ingen automatikk i at det skal være oransje blinklysglass da ikke alle biler har dette (bl.a. . Så lenge det blinker oransje burde det være ok. Disse lampene kan en jo få brukt til mellom 1000-2000kr/stk på ebay ser jeg. F20 pre-lci har også halogen blinklys, men hele lykta er rød(utenom ryggelyset), slik som US-spec lykta til F32/F36, så akkurat det tror jeg kanskje ikke er problem. F20 lci derimot har oransje reflektor i blinklyset.

Uff, nå dras jeg ned en vei jeg ikke vil :D 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Walkabout skrev:

Så lenge man bytter fra rød blinklyspære til oransje blinklyspære så vil det jo blinke såpass oransje at ingen vil kunne ta deg på det. Leste om en kar med en tysk M4, han gjorde dette :) Er jo samme med F10/11, hele lykta (unntatt ryggelyset) er rødt, men det blinker jo fortsatt oransje. 

Skulle likt å se hvor mye forskjell det blir med hvit og oransje pære.

Jeg tenkte mest på om US-lyktene er E-merket. Det er jo ofte det kontrollørene ser etter når de er på jakt etter livsfarlige modifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, ogee1 said:

Skulle likt å se hvor mye forskjell det blir med hvit og oransje pære.

Jeg tenkte mest på om US-lyktene er E-merket. Det er jo ofte det kontrollørene ser etter når de er på jakt etter livsfarlige modifikasjoner.

E-merking (CE merking du mener?) er faktisk et godt poeng. Fikk ut fra den tråden nevnt over her at BMW har en Military sales opsjon i Tyskland som kan selge US spec biler for bruk i Tyskland/Europa. Og alle komponenter som omsettes for bruk i Europa skal vel CE merkes for å være lovlige, men om et slikt salg faller inn under dette eller om det er "med forbehold om eksport innen x år" slik at krav til CE merking unngås vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel noen relativt nye bestemmelser om at man kan importere US-biler til Norge uten å måtte modifisere på lys og lignende (som tidligere). Så om en amerikanskimportert M4 med US baklys er lov å registrere og kjøre i Norge, så blir det vel på grensen til hypotetisk at man skal bli nektet å kjøre en tilsvarende bil med tilsvarende baklykter (om det i det hele tatt blir oppdaget og stilt spørsmål ved da, som også er ganske lite sannsynlig). Tenker nå jeg da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, papertiger skrev:

E-merking (CE merking du mener?) er faktisk et godt poeng. Fikk ut fra den tråden nevnt over her at BMW har en Military sales opsjon i Tyskland som kan selge US spec biler for bruk i Tyskland/Europa. Og alle komponenter som omsettes for bruk i Europa skal vel CE merkes for å være lovlige, men om et slikt salg faller inn under dette eller om det er "med forbehold om eksport innen x år" slik at krav til CE merking unngås vet jeg ikke.

E-merking betyr at lykta er ECE-godkjent, noe det har vært krav til i Europa. CE-merking er en generell produktgodkjenning som dekker alt mulig rart, ikke bare biler. Tviler på at biltilsynet sjekker CE-merking på biler som er på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...