Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

Har samme "poblemet" som deg. Har masse skinnmelk men ikke Leather Cleaner igjen. Så jeg har gått til innkjøp for test av disse to som blant annet skal testes som skinnrens:

https://bilnerden.no/gtechniq-w2-universal-cleaner-concentrate

https://bilnerden.no/koch-chemie-pol-star-alcantara-tekstil-og-skinnrens

 

Fikk forøvrig testet Fenice settet her i påsken. Renset godt og beskyttelsen trakk godt inn og skinnet ble mykt, matt og pent. 

Men melaninsvampen som fulgte med som skal brukes til rensen gikk i oppløsning etterhvert. Så den holdt kun til to seter, ett ratt og et armlene. Kluten som skulle brukes til å påføre pleien begynte å loe. Så selve produktene virket topp, redskapet elendig. Så myk børste for rens og tekstil påføringspad blir brukt fremover. 

IMG_20190419_175430.thumb.jpg.23dea0e0c5a4046c10da98f236a3a993.jpg

IMG_20190419_182254.thumb.jpg.ffdc2fe405ff052ba5f278ece8b5730c.jpg

IMG_20190419_184546.thumb.jpg.52d5fb4237ff14f6310acfc52ba157e6.jpg

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips og erfaringer!

Fikk benyttet meg av tilbudene ifm. Green Weekend med gode rabatter og vel så det (hvor kommer de på alt dette?!) da jeg begynte å gå tom for litt av hvert på bilpleiefronten;

Handlet hos GS;
-Carpro Reset 1L
-Fenice leather cleaner medium 250ml (kostet kun 95kr, så verdt forsøket når jeg har så mye Leather milk igjen og @StigJ postet så fine erfaringsbilder :) bruker du Swissvax børste for å jobbe inn da rensen da?
-Swissvax lærbørste (da den jeg har begynner å bli noe slitt)

Handlet hos Bilnerden:
-Black mamba nitrilhansker
-KC Vorreiniger B 5L (erstatning for Nerta)
-KC Teerwäsche 5L (erstatning for Prickbort)
-KC Speed glass cleaner 750ml
-North detailing spesialsvamp.

Første gang det blir å prøve Koch Chemie, men forholdsvis mye for pengene nå som det var tilbud og greier, og mange gode tilbakemeldinger på disse produktene. Gleder meg spesielt til å prøve Vorreiniger da jeg synes Nerta henger litt dårlig (husker ikke om det var slik i begynnelsen). Og Teerwäsche skal visst funke bedre på våt bil enn PB. Vasker jo ikke alltid bilen i finvær, så det kan komme godt med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du handlet masse godsaker 😀

Koch produkter skal jeg over til nå etterhvert .

Ser på div detailersider og fy søren hvor bra det ser ut til å være .

Og prismessig ikke minst .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2019 den 9.52, sveigis skrev:

Her har du handlet masse godsaker 😀

Koch produkter skal jeg over til nå etterhvert .

Ser på div detailersider og fy søren hvor bra det ser ut til å være .

Og prismessig ikke minst .

Ja, det blir som regel en liten handel et par ganger i året, men kjøper som regel i 5L eller mer og ifm. tilbud, det pleier å være litt rimeligere enn småflasker. Ser det er flere detailere som bruker KC med stort hell, og som du sier det er bra verdi for pengene.

Så er det kjekt å prøve noe nytt når en har brukt det samme et par år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gøy å prøve noe nytt ,men enkelte ting faller jeg tilbake på .

Feks mye av Meguiars ,det liker jeg .

Ikke like god varighet ,men produktene er så gode og jobbe med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er som regel slik det ender, men kjekt å få bekreftet at ikke graset alltid er grønnere på andre siden. 

Et lite tilbakeblikksbilde på en fredags ettermiddag, tatt av min bedre halvdel for en stund tilbake:

0CD1EDC7-4B79-4DBA-9516-8EEF54563B39.thumb.jpeg.51d350f0c717908681583561dfc81d98.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, StigJ skrev:

Du fikk Pringles du din snik :P

 

Er det ikke det som alltid blir sendt med når en legger inn rabattkoden for unikbilpleie? :D 

4 minutter siden, Daniel. skrev:

Koch Chemie sin felgrens funker bra :) Syns jeg i hvertfall.

Tok støv/skitt som felgrensen på det selvvask stedet jeg bruker ikke klarte å ta.

Good - jeg leste også at den funket svært bra som metallpartikkelfjerner på lakk, altså som en kombo, det er jo veldig bra. 

De kjemikaliene som brukes på selvvasksteder pleier vel å være rimelig aggressive og lite skånsomme mot beskyttelser (voks, coating etc.), men det har vel med hvordan de er satt sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, papertiger skrev:

Er det ikke det som alltid blir sendt med når en legger inn rabattkoden for unikbilpleie? :D 

Kanskje det er derfor jeg aldri får ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, papertiger skrev:

Good - jeg leste også at den funket svært bra som metallpartikkelfjerner på lakk, altså som en kombo, det er jo veldig bra. 

De kjemikaliene som brukes på selvvasksteder pleier vel å være rimelig aggressive og lite skånsomme mot beskyttelser (voks, coating etc.), men det har vel med hvordan de er satt sammen. 

Hm, kan godt være. Jeg bruker den kun på felger og endestussene på eksosen :P

Kan vel og variere fra sted til sted. Men felgrensen der jeg vasker (Kärcher sitt anlegg) virket ikke sånn super godt syns jeg.

Jeg har fint lite peiling på alt dette med voks/coating og vasketing generelt :P Vet bare at det meste av berøring = fyfy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...