Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

3 hours ago, ahj said:

Nå ble jeg litt usikker her, var det kona di eller denne kona som kom med kaffen? 😂

  Reveal hidden contents

Øker rekkevidden til Hyundai Kona

 

Visste faktisk ikke at eKona eller hva de heter hadde slike kvaliteter! 😂

«kånå» ville imidlertid vært en mer korrekt måte å uttale kona for min del selv om den betegnelsen strengt tatt er ulovlig å bruke her i huset 😂.


 

MINIvanen glitrer til med sine fraktbilegenskaper i dag igjen; denne gangen en nyomtrukket Peel-stol med både nakkestøtte og krakk gikk fint inni! 😀 Tror faktisk jeg hadde hatt problemer med å få den inni BMWen med tanke på utformingen 🤔

4EFC88EB-2622-42E2-8FB4-FFE9E8482DE7.thumb.jpeg.9496926235b63b24cb93c477c579ce3f.jpeg

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, StigJ said:

Du finner sikkert diffusor på Ebay. Jeg mener jeg betalte godt under 2000 for min. Bra passform og ser OEM ut. "Går akkurat" med hengerfeste også ;)

Interessant! Jeg har dessverre en aversjon mot å hive slike uoriginale deler på konebilen, men det kan være jeg kryper til korset om det kommer til stykket..;) 

Er det forresten noen som har erfaringer med Dragkulan.se? 8500kr for avtagbart hengerfeste inkl montering.

Slenger i min begeistring inn enda et par tre bilde av F36’en. Innpresset er etter min mening perfekt OEM+, slik det skulle vært fra fabrikk. 891A306A-B033-4941-99CB-8946F27D88ED.thumb.jpeg.dc76b45e04b2b18c29bd426566d31c91.jpeg
0F64F6AF-12AF-40BB-AA8C-C7BE99C83079.thumb.jpeg.a30ff41c7242a126e8215601e437a8b4.jpeg

7DD13EDF-96F6-4B5E-9373-75E061A9AB3A.thumb.jpeg.799c3a822fe887337991ebbf0bea7440.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, papertiger skrev:

Visste faktisk ikke at eKona eller hva de heter hadde slike kvaliteter! 😂

«kånå» ville imidlertid vært en mer korrekt måte å uttale kona for min del selv om den betegnelsen strengt tatt er ulovlig å bruke her i huset 😂.

Nei, hvem hadde vist det at slike rare skapninger klarer å hente kaffen. 😂

Hadde en følelse på at kånå er litt fyfy ord ja, litt som hos oss å kalle dama/kona for høne. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, awt said:

Har aldri tenkt over at "kånå" er gammeldags/ut/frekt osv. Er ganske vanlig i dagligtale her.

Neida, det var satt på spissen, det er absolutt ikke frekt å si. Det er helt vanlig her også (eg er tross alt innante..) :) men Kona (eeyyyh, se den!) mi foretrekker det altså ikke 😛 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøvd Bimmercode-appen på onsdag, og det var suksess! Blant annet endret start-stopp til memory, så den husker siste posisjon ved oppstart, fått vekk at den tuter to ganger ved låsing med motor i gang, video in motion (selv om vi aldri har hatt en DVD i bilen), hastighet i infodisplay (greit ved kjøring med polaroidsolbriller når HUD forsvinner), og redusert tilt på høyre sidespeil ved revers noe. Husker ikke alt 🙈. Gikk utrolig raskt å kode med Enet-kabel med adapter til Apple Lightning, gjort på et nu. Lurer på om jeg skal sette at dørhåndtaklys slår seg på ved revers også, men ser kanskje litt tacky ut. 🤔

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 17.36, papertiger skrev:

Fikk prøvd Bimmercode-appen på onsdag, og det var suksess! Blant annet endret start-stopp til memory, så den husker siste posisjon ved oppstart, fått vekk at den tuter to ganger ved låsing med motor i gang, video in motion (selv om vi aldri har hatt en DVD i bilen), hastighet i infodisplay (greit ved kjøring med polaroidsolbriller når HUD forsvinner), og redusert tilt på høyre sidespeil ved revers noe. Husker ikke alt 🙈. Gikk utrolig raskt å kode med Enet-kabel med adapter til Apple Lightning, gjort på et nu. Lurer på om jeg skal sette at dørhåndtaklys slår seg på ved revers også, men ser kanskje litt tacky ut. 🤔

Da skal du jammen få kode litt på F30en min 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, papertiger skrev:

No problem, fikse det 😊

Bærtbærten som du har kodet bort hadde vært kjekt. Samme med hastighetsvisning. Denne hadde jeg tidligere, men Bavaria fjernet denne ved en oppdatering de gjorde. Fikser du også fast belyste baklys også? Synes det der med slukkede baklys på  dagtid er en uting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, StigJ said:

Bærtbærten som du har kodet bort hadde vært kjekt. Samme med hastighetsvisning. Denne hadde jeg tidligere, men Bavaria fjernet denne ved en oppdatering de gjorde. Fikser du også fast belyste baklys også? Synes det der med slukkede baklys på  dagtid er en uting. 

 Alt det kan fikses :) Helt ned til antall millisekunder lyktespylerne spyler. Du kan se her hva som kan gjøres https://www.bimmercode.app/cars/f30/ så kan du sette opp en liste evt. 

Bavaria gjorde software update på vår ved bytte av transferkassen, så da ble det tut-tut men også bedre norsk språk i menyene. Gikk fra "Service i 19000km" til "Service om 19000km" bl.a., så nå går det faktisk an å ha norsk språk på uten å føle at du sitter i en bil oversatt av Google.

Et tips jeg plukket opp på Mini-gruppa på FB som en midlertidig fiks; hold nøkkelen helt inntil ruta i det området hvor HUD sitter når du låser bilen - da tuter den ikke :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...