Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

Herlig :D 4GC er og forblir en knalltøff bil og din er helt riktig oppsatt; farge, felger M-Sport, interiør... ! Takboks gjør som regel jobben de få gangene plassen er knapp, selv om det ikke er pent(jeg hater takboks), men jeg lover deg at ingen bryr seg! :) Bruker selv takboks på tur! Det mest fornuftige er og beholde denne noen år til! Du vet hva du har. 
 

Happy jubileum! 🍾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, hanssae said:

Gratulerer 🙂

Forstår godt at det er vanskelig å legge denne på FINN , det er minuset med å ha noe som en er så flott 😀

aldeles nydelig GC 🤩

Tusen takk! Ja, det gjør det litt vanskelig 🤔, går ikke så mange GC rundt omkring heller så kjekt å skille seg litt ut, spesielt som familiebil, selv om svart BMW i seg selv blender godt inn i massen. Prøvde en F11 her forleden, men merket jeg ikke var helt klar for å gå fra den sportslige kjørefølelsen i GCen til en betraktelig mer komfortabel slede i F11 enda.

2 hours ago, Marius2002 said:

Herlig :D 4GC er og forblir en knalltøff bil og din er helt riktig oppsatt; farge, felger M-Sport, interiør... ! Takboks gjør som regel jobben de få gangene plassen er knapp, selv om det ikke er pent(jeg hater takboks), men jeg lover deg at ingen bryr seg! :) Bruker selv takboks på tur! Det mest fornuftige er og beholde denne noen år til! Du vet hva du har. 
 

Happy jubileum! 🍾

Tusen takk Marius! Svart på svart er jo relativt stilfullt, og kan fort dreie mot kjedelig. Hadde definitivt valgt en annen kombo ny, men.ved brukt er det litt vanskeligere å få det en vil ha. Men syns det gir en fin helhet, og absolutt ikke feil på denne bilen når det er holdt bra samt det felgdesignet og fargen på disse :) .  Takboks ble kjøpt mtp ski, men den brukes vel så mye som ekstra bagasjeplass nå, og det funker bra. Ja har relativt god oversikt på tilstanden på denne bilen nå, og det er ganske herlig. Føles som vi har hatt den og fulgt den opp siden ny da den kun var gått 30k når vi kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Ca en måned siden sist update. Og enda lenger siden sist vask 😳 . Dagens bilde før det ble mørkt og jeg ble ferdig med vasken. DCN-vask som vanlig, samme prosedyre som alltid :) Ble også støvsugd inni og gummimatter installert. Dekkskift ble gjort for en måned siden før Geilo-tur. 
Godt med cappuccino-skum her 😬
BBD5B29F-641F-43D9-BA7C-3790AAC10812.thumb.jpeg.a4991654ca8db653e4bb293b89ed66d4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ny vaskedag og Minien fikk en velfortjent runde etter å ha servet trofast som barnehagetransport de siste ukene til podens store begeistring. Ser mye i alle retninger i denne bilen, så alltid kjekt på tur i denne. 

Først hjulskift men fabelaktig ny jekk - stabil og stødig og fin i mekanikken. Felgene ble vokset med Fusso forrige helg. 3C87F6AE-D2A9-4A99-8963-B6DA231D85C0.thumb.jpeg.26052df5868d3ead0893e4d128506ea6.jpeg
 

DCN-vask + underspyling med underspylingslanse, fikk spylt vekk MYE sand og grus. 
A56DEF9A-D003-4A4C-900C-0D7E193FF576.thumb.jpeg.37a946eb2b55f8d1bfd162db7fe9265e.jpeg

Be akkurat ferdig før stormen kom, tørkingen måtte skje under tak i dag. 

2F7E4EF1-D5EE-440C-871F-7B79DC9B61BB.thumb.jpeg.9c14811db05f742a4558ebb6eff859af.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt Ja vurderer å hive på noen rustne, svarte stålfelger :D Kjøre rat rod stilen.

Ja det er det, og det er litt synd at det ser "best" ut når både felgene og bilen er skitten slik som på bildet over, da står ikke felgene i Jet Black fram som veldig svarte sammenlignet med bil og dekk. 

...og derfor sikler jeg litt på Style 613M-felger fra F11, selv om kona liker det slik det er nå... 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, awt said:

613 hadde fungert det, men samtidig kanskje litt kjedeligere?

True that. Noen bedre? Skal uansett ha 8x18 rund baut (for å unngå strekk og pga original størrelse), samt innenfor krava på sporviddeendring. Dette er jo uansett et sammensurium da F3x kommer med et vell av forskjellige størrelser og bredder, så det må sjekkes med kalkulator. ET30 er dog innenfor krava, både framme og bak. Style 397 er en favoritt, men lite egnet til vinterdekk pga overflaten. Gjerne style 350 kunne vært noe, men de er ikke akkurat spennende de heller, selv om de kunne gjort seg på F3x.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis den gjør forsåvidt det og skal være enig at den ser veldig bra ut i rette lyset, slik som her;

B2F979C2-2685-4C2A-9035-2B3390854A57.thumb.jpeg.d8c9e3e84cd5fbfc9b8f74e440a39bc5.jpeg

og jeg ender nok opp med å ha de. Men OCD’en min sier at en halv tomme breiere felg bak er feil når dekkbredden er den samme. En anelse dekkstrekk sammenlignet med framme.
 

Og felgene er lakkert Jet Black, det er en veldig svart, ikke-metallic BMW-farge (også kalt Schwartz II), i sollys får dekka til å framstå som skitne veldig fort, og bilen blir også lysere. Ser det ligger ute et sett like felger på Finn nå (svarte), men de var alt for dyre. Kunne tenkt meg å hatt 4 framfelger, det hadde blitt bedre. 

Bilen er for øvrig Safirsort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den ser bra ut der - hele bilen er våt, felgene og dekksidene er våte. 😂. Skal være enig i det, hadde sett litt kjedeligere ut med sølvfargede felger i samme design. Er kanskje mangel på spacere som gjør det 🤔 men på vinterstid er det greit at de ikke kaster dritt opp etter hele sida på bilen. 
 

Ja kona er veldig fornøyd med vår hun også :D kjempegode biler som stikker seg litt ut av 3-seriemengden! Takk for det! Kanskje det blir 4GC på deg neste gang? 😀

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, awt said:

Jeg stemmer for å legge felgplanene på hylla, og bare fortsette med de du har. Bruk pengene på noe annet ufornuftig heller. 🙃

Mest fornuftige jeg har hørt på lenge! :D I tillegg er det kona som kjører den og hun er veldig fornøyd , jeg er heldig om jeg får kjørt den en tur i uka. Har nok av både fornuftige og ufornuftige ting å bruke pengene på for tiden 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...