Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

@Daniel. det hjelper godt med den innstillingen, jeg har opplevd et par ganger jeg bestilte en berøringsfri vask på bensinstasjon (i nøden spiser fanden fluer osv.) å få berøringsvask - to ganger samme plass etter samme feil faktisk. Jeg holdt på å rive av meg håret når jeg satt fanget inne i bilen med børstene som gikk løs på bilen 😂 Det blir tatt opp fra tid til annen av fruen i huset kan du si :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, papertiger skrev:

@Daniel. det hjelper godt med den innstillingen, jeg har opplevd et par ganger jeg bestilte en berøringsfri vask på bensinstasjon (i nøden spiser fanden fluer osv.) å få berøringsvask - to ganger samme plass etter samme feil faktisk. Jeg holdt på å rive av meg håret når jeg satt fanget inne i bilen med børstene som gikk løs på bilen 😂 Det blir tatt opp fra tid til annen av fruen i huset kan du si :D 

Haha den er lei 🤣 Jeg bruker ikke maskinvask i det hele tatt heldigvis, så slipper den risikoen :P

Mye er vel bedre enn å sitte fanget i bilen å mer eller mindre høre hver eneste nye vaskeripe som kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Daniel. skrev:

Vet bare at det meste av berøring = fyfy.

Det er ikke fyfy. Det er det som får bilen helt ren. Du vil aldri i verden få en bil helt ren uten berøringsvask. Men det er forvasken som er den kritiske og den man skal bruke tid og krefter på ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, StigJ skrev:

Det er ikke fyfy. Det er det som får bilen helt ren. Du vil aldri i verden få en bil helt ren uten berøringsvask. Men det er forvasken som er den kritiske og den man skal bruke tid og krefter på ;)

Ja, kanskje litt feilt valg av ord fra min side ;) Tenkte liksom på kost (både på selvvask og vaskemaskin) og den slags :P En (ren) svamp er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daniel. skrev:

Ja, kanskje litt feilt valg av ord fra min side ;) Tenkte liksom på kost (både på selvvask og vaskemaskin) og den slags :P En (ren) svamp er noe helt annet.

Ja den kosten er kjempefyfy!! Selv om jeg bruker den selv når jeg er på tur :P

vel, jeg bruker den bare som "skumkanon" holder den over bilen og "skummer" før jeg spyler at den og avfettingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg regnet med det var berøringsvask i vaskeautomater og bruk av disse gullrene kostene/børstene som er der Daniel mente var fyfy :P  Jeg merker at dess mer energi og tid jeg legger i forvask, dess enklere og mindre tid tar vask med vaskehanske/bilnerdensvamp/mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med den røykingen jeg også. og jeg har til og med vært en røyker i mange å. Til og med hatt en sigg ut vinduet i Z4en :stupid:  Sluttet å røyke i 2011 og har blitt skikkelig antirøyker og ser ned på alle sammen som røyker :evillol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Ja den kosten er kjempefyfy!! Selv om jeg bruker den selv når jeg er på tur :P

vel, jeg bruker den bare som "skumkanon" holder den over bilen og "skummer" før jeg spyler at den og avfettingen. 

Akkurat slik jeg gjør det også. Dog har jeg brukt den en gang på firmabilen 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når skattepengene gikk riktige veien og vel så det i år begynte felgkløa å komme tilbake igjen...

For å gjøre en kort historie lang: Er vel ingen hemmelighet at jeg ikke har vært overbegeistret for Style 413 vinterhjulene som står på bilen. De er en tomme for små, og litt kjedelige i designet. Hakka R2-dekkene er nå også på sin fjerde sesong, uten at de er utslitte enda. 

Har egentlig vært på jakt etter et sett Style 397 18", men jeg ser at disse ikke egner seg så bra for vinter med sin finish (delvis maskinert front), mange har skader i klarlakk. 

Etter å ha slått det litt fra meg kom jeg plutselig over et sett Style 400M til en svært rimelig penge, et felgdesign som jeg ikke likte noe tidligere, men som har vokst på meg med tiden og som jeg liker ganske så bra nå. Det «spesielle» med disse var at de var sortlakkerte i Jet Black fra fabrikk og hadde stått på en 2017 F30. Jeg trodde de først var omlakkert, men etter å ha sjekka realoem viste det seg at de kom i en variant i Jet Black fra 2017. Bare et lite sår i den ene felgen foran og en annen bak, ellers helt strøkne 😀. Det står dekk fra helvete - S-002 RFT - på, kjører de nok ut sommersesongen før jeg kjøper vinterdekk til de. Selger visste ikke, men jeg antar, og satser på, at siden dette er originaldekk på originalfelg er det også dekktrykksensorer montert i, noe som er kjekt å ha og koster litt å ettermontere. 

Blir kjekt å få de hjem, og selv om jeg har sagt til meg selv at jeg aldri skulle ha svarte felger (på samme måte som jeg sa at jeg ikke skulle ha svart F36..), tror jeg vinterkomboen med helsvart F36 med helsvart skiboks og svarte felger kan bli stilig! 😊. Blir for øvrig 225/45-18 rund baut piggfritt på disse, noen som har anbefalinger? Ser Goodyear kommer godt ut på vestlandsføre.

Felgene har blitt plukket opp langt herfra av en snill svigersøster som var i området, og kommer snart vestover. 

—lang historie slutt— 

Bilder fra selger:

CA48214D-3441-4CF5-A572-1B0BC237512A.thumb.jpeg.1d55d6fb87b0c199da334bdce6329ad6.jpeg5F27E230-4629-4D72-94F3-348F6C8818DE.thumb.jpeg.4f23fe301a1932225f9f9afad7f79df4.jpeg4EB0AB9C-AD42-4012-AA33-BDC89E18586C.thumb.jpeg.0dcf0eb25d39ead7994fef0e7691e5a8.jpeg

 

 

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireren begynte å skape seg litt for en uke siden (ørlite nøling og fusking ved pådrag en sjelden gang, samt Drivetrain failure feilmelding som kommer og går like fort som den kommer). Etter at jeg i dag plutselig manglet effekt i tillegg ringte jeg Bavaria Stavanger og fikk levere bilen der med en gang idag. Når jeg kom hadde de en 225xe M sport stående klar til meg. Bra service! 

Vi hadde pakket bilen for å dra inn til svigers i ettermiddag, så alt pikkpakket ble dermed lastet over i pensjonistmobilen (beklager @Marius2002). Servicekaren mente jeg så ut som en oppegående kar, så han så ikke behovet for å forklare meg at hybriden kunne kjøres som en helt vanlig bil 😛 Da de ikke ble ferdige med Fireren idag ble det garantileiebil på langtur og resten av helga.

Jaja kan vel være greit å prøve å finne det Marius ser i disse bilene, så en langtur er egentlig perfekt 😊. Fulladet bil og tank, men litt jobbkjøring før avreise gjorde at elektrisk rekkevidde ble begrenset når en 3-4 timers tur stod for døren.

Endte opp med dette resultatet med dagens kjøring, første del i Save modus, siste del i Auto eDrive, og de siste kilometerne på Max eDrive. 

A8F47460-4546-439E-82D4-D82983E666F1.thumb.jpeg.a682f11653ba330822a0d8deb87576af.jpeg

Vel framme. Hakkapeliitta R2 supermakt piggfrie dekk reduserte kjøregleden til 83,5%. Dette tatt i betraktning får jeg den gode BMW-følelsen i denne bilen med god styring og den ligger veldig fint på veien, også på svingete vestlandsveier. Denne gangen er det dekkene som setter begrensningene. Kona syntes hun satt for høyt og fant seg ikke helt til rette i seter hun syntes var noe harde. Jeg fant en god sitteposisjon, men har nok en forkjærlighet for lavere sitteposisjoner. 

22EF14BC-FBE3-4CD7-93BD-FFAA9CDEA9BC.thumb.jpeg.a047f51276674fe22480509e3adbee25.jpeg

 @sveigis ser du noe annet interessant her? :D 

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pensjonisttralle... 😂 Man sitter høyere i disse, så man kommer seg ikke like langt ned som i tradisjonelle BMWer. Artig at du fikk prøve :) Jeg har nyere iDrive enn det der, touch-skjerm, så er litt annerledes meny og jeg har ikke den tykke rammen rundt. Man har ikke mye batteritid, så en må ta bilen for det den er: mye bil for pengene. :) Jeg fylte tanken sist 18. mars, det er 40L tank og har fortsatt kvart tank igjen. Så hos meg er den elektriske rekkevidden nok til den daglige driften som du ser :D Siden jeg nesten bare bruker elektrisk, så har jeg av den grunn nesten bare bakhjulstrekk. Herlig:beer:

 

Edit: Hyggelig du tenker på meg når du skal låne bil :D

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir tøft med de svarte hjulene som vinterhjul :) Jeg er nok blant de få som syns at det ser tøft ut med alt i svart (kommer selvfølgelig litt an på bilen da). Lurer selv på om jeg skal ha svarte vinterhjul også faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...