Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

Fine biler som får godt stell ,det liker jeg :).

Ser Fussoen er blitt et "mobbe produkt " på enkelte nettsteder.

Men jeg skal og kjøpe en sånn voks for den ser jo knallbra ut iht vannskrekk osv .

Er litt og spare på når det kommer til deler på Ebay ja.

Må selv ha nye tåkelykter til e61en min og de skal jeg handle på Ebay.Sparer masse :).

Igjen fin tråd med fine biler .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.7.2017 at 19.56, sveigis skrev:

Fine biler som får godt stell ,det liker jeg :).

Ser Fussoen er blitt et "mobbe produkt " på enkelte nettsteder.

Men jeg skal og kjøpe en sånn voks for den ser jo knallbra ut iht vannskrekk osv .

Er litt og spare på når det kommer til deler på Ebay ja.

Må selv ha nye tåkelykter til e61en min og de skal jeg handle på Ebay.Sparer masse :).

Igjen fin tråd med fine biler .

Takk! Prøver å stelle godt med de. Minien har vi planer om å ha en god stund og holde mest mulig original, da det er et uhyre morsomt leketøy med klassisk Mini fargekombo, og av den siste generasjonen der Mini fortsatt var Mini, og ikke som den nye som etter min mening har gått alt for langt bort fra konseptet "Mini". 

Merkelig det der - hva er det som skrives om den? - jeg har hatt lyst til å prøve Fusso siden den ble årets bilpleieprodukt på DCN her for halvannet år siden, spesielt siden det er en rimelig voks som skal gi mye valuta for pengene. Vannskrekken er imponerende! 

Sjekk ut Ebay fra Tyskland - var vesentlig billigere til E91'en derfra enn fra USA. 

Byttet den venstre tåkelykta på E91'en her igår kveld, var en veldig kjapp og enkel jobb takket være Youtube :) 

Før:IMG_1283.thumb.JPG.d2008c0a18d08b7e71173df36c25f476.JPG

Innerskjerm av:

IMG_1284.thumb.JPG.bf047bda9cf8f7e7907238a80d905edc.JPG

Etter - ny brukt lykt installert:IMG_1286.thumb.JPG.c6158d58265504c60e4e45c71fb4ddbc.JPG

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var å fikk meg ny stålarmert slange til Nilfisken idag hos søsterselskapet vårt - de flytta over koblingene og pressa de på en 3700psi 1-lags stålarmert hydraulikkslange. Det var noe annet å håndtere enn den dritten jeg har levd med i 4 år :D i tillegg gikk jeg fra 9m slange til 13m slange, så da kommer jeg helt rundt bilen og vel så det :) 

IMG_1305.thumb.JPG.137c2bd14a8ab89e7e5b5a02631b248a.JPG

Så er Auto-dyse med 80 graders spredning og underspylingslanse fra Nilfisk bestilt på Amazon idag, ble noe billigere enn i Norge. Da er det bare å vente!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterhjulene til begge bilene ble beklageligvis hengt rett på bodveggen etter bytte i påsken. I dag var det på tide å gi de den omsorgen de fortjente! 

Etter noen runder med Prickbort, Surfex HD, Rim7 / Korrosol og vask med Bathe+ ble resultatet ok. Måtte over et par ganger på noen steder med PB for å få vekk mer asfaltflekker. Til tider skulle en tro at noen av felgene var lakkert lilla 😳.

Neste steg blir Autobahn, så er de klare til vinteren.IMG_1307.thumb.JPG.6d5c232a583cc28fd89f84ab791f9117.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.8.2017 at 17.54, papertiger skrev:

Var å fikk meg ny stålarmert slange til Nilfisken idag hos søsterselskapet vårt - de flytta over koblingene og pressa de på en 3700psi 1-lags stålarmert hydraulikkslange. Det var noe annet å håndtere enn den dritten jeg har levd med i 4 år :D i tillegg gikk jeg fra 9m slange til 13m slange, så da kommer jeg helt rundt bilen og vel så det :) 

IMG_1305.thumb.JPG.137c2bd14a8ab89e7e5b5a02631b248a.JPG

Så er Auto-dyse med 80 graders spredning og underspylingslanse fra Nilfisk bestilt på Amazon idag, ble noe billigere enn i Norge. Da er det bare å vente!

 

Har du varenummer på disse dysene? Kjøpte meg nylig en Nilfisk selv, burde jo hatt slikt utstyr også, ikke bare terassevasker. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fupsaker skrev:

Har du varenummer på disse dysene? Kjøpte meg nylig en Nilfisk selv, burde jo hatt slikt utstyr også, ikke bare terassevasker. :P 

Auto nozzle: 6411136

Underchassis wash lance: 6410763

Litt blanda reviews på auto nozzle, noen liker den andre liker den ikke. Men til den prisen var det verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Auto nozzle: 6411136

Underchassis wash lance: 6410763

Litt blanda reviews på auto nozzle, noen liker den andre liker den ikke. Men til den prisen var det verdt å prøve.

Takk, da er den bestilt. Skal nok bestille understellsvaskeren også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, StigJ skrev:

Ser det ligger kvittering for service baki der. Hvor mye ligger det på for en slik vogn for tiden?

Jeg ba de ta et oljeskift i tillegg, kun olje og filter. Betalte 3200kr totalt for alt, av det var 895kr EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Jeg ba de ta et oljeskift i tillegg, kun olje og filter. Betalte 3200kr totalt for alt, av det var 895kr EU.

Også jeg som syntes 690kr var mer enn nok for EU kontroll da jeg tok på min tidligere i år. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Også jeg som syntes 690kr var mer enn nok for EU kontroll da jeg tok på min tidligere i år. :?

Rekna med det kosta stort sett det samme overalt, men mulig det er prisforskjeller ute og går. På Minien fikk vi halv pris på EU hos Bavaria når vi tok servicen samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Rekna med det kosta stort sett det samme overalt, men mulig det er prisforskjeller ute og går. På Minien fikk vi halv pris på EU hos Bavaria når vi tok servicen samtidig. 

Mye forskjellige priser ute å går tydligvis. Betalte 750,- per mine biler på Bavaria her borte 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk masse brev i postkassen fra forskjellige om EU kontroll her, og når jeg tok kontakt var det ingen som hadde ledig før i september, hva var vits med å sende ut da når frist er 31. aug?! Uansett, jeg fikk priser og det varierte fra 715 til 990. Jeg endte opp på NAF, der var jeg med min gamle C1 og synes servicen var fantastisk. Den var like bra nå og jeg meldte meg inn i NAF samtidig og fikk EU for 715 eller der omkring. NAF-medlemsskapet kostet vel ca. 500,-, har alltid tenkt å melde meg inn, så da passet det. :) Vurderte oljeskift samtidig, da de hadde tilbud for kr. 0,- for jobben, betalte bare for olje, men de hadde ikke Castrol som er på idag. Så da ble det ikke det :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Fikk masse brev i postkassen fra forskjellige om EU kontroll her, og når jeg tok kontakt var det ingen som hadde ledig før i september, hva var vits med å sende ut da når frist er 31. aug?! Uansett, jeg fikk priser og det varierte fra 715 til 990. Jeg endte opp på NAF, der var jeg med min gamle C1 og synes servicen var fantastisk. Den var like bra nå og jeg meldte meg inn i NAF samtidig og fikk EU for 715 eller der omkring. NAF-medlemsskapet kostet vel ca. 500,-, har alltid tenkt å melde meg inn, så da passet det. :) Vurderte oljeskift samtidig, da de hadde tilbud for kr. 0,- for jobben, betalte bare for olje, men de hadde ikke Castrol som er på idag. Så da ble det ikke det :)

Jeg var medlem i NAF når jeg hadde MC (veihjelp), men meldte meg ut nå - brukte ikke fordelene nok, og veihjelp har vi gjennom forsikringen. Tidligere hadde jo NAF uavhengige verksted uten kommersielle interesser, noe som var bra for å få en objektiv EU-kontroll. Nå har de jo begynt med verkstedtjenester, så den fordelen er borte.

Til opplysning er BMW-oljen Shell-olje nå, ikke Castrol lengre :P jeg har kjøpt Q8-olje for etterfylling på både BMWen og Minien, den oppfyller alle BMW sine krav (står skrevet på flaska), koster meg halvparten av BMW sin med jobbrabatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...