Gå til innhold

Min Bmw/// Garasje (Mc fiks og ny motorisert barnevogn)


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Orjan skrev:

Og med Øistein sin "Concorde-bil" så er det 5 BiTurboer på skilt i Norge nå - og 5 uten.

Nå med 20 års reglen så er det jo tull å ha en slik bil stående uten å registrere den. Med mindre den ikke går eller står som prosjekt. Jeg tror det kommer mye Alpina på skilt fremover nå, så langt ser det ut til å være rundt 103 registrerte Alpina biler i Norge. Dette tallet vil nok stige i årene fremover 😀

https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=Alpina&farge=&type=Person%2Fvarebil&yrf=&yrt=&chassinr=#searchresults

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, e30 tic skrev:

Bra du fikk skilter på turboen. Det har jeg jo hatt leeeenge 😆

Merkelig gode å kjøre de bilene IMG_20190825_180940879.thumb.jpg.a5fe88e54e6536be2cc1d7dd5e046cde.jpg

Godt å ha skilter på bilen ja. Din b10 er meget pen og e34 kler sølv godt. Har hatt min Alpina i 6år nå omtrent og den har dessverre blitt litt glemt blant mye annet moro. Har dog fått luftet den noen turer uten skilter av og til, men er jo mye lettere bare ha faste skilter på den. Nå skal den få en stor 100.000km service med bytte av plugger,oljer,væsker. Så skal den bare passes på videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nå med 20 års reglen så er det jo tull å ha en slik bil stående uten å registrere den. Med mindre den ikke går eller står som prosjekt. Jeg tror det kommer mye Alpina på skilt fremover nå, så langt ser det ut til å være rundt 103 registrerte Alpina biler i Norge. Dette tallet vil nok stige i årene fremover 😀

https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=Alpina&farge=&type=Person%2Fvarebil&yrf=&yrt=&chassinr=#searchresults

Ja er greit å registrere biler eldre enn 20år, med de nye fine reglene ble det plutselig bedre for entusiaster og få kjøpt den bilen de vil. Takket være Kjetil Solvik Olsen som fikk igjennom dette systemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hatt skilter noen år så det var greitt jeg fikk kjørt litt før nye reglene tredde i kraft 😂 mener det var 37 i avgifter på min

Jeg er jo ikke så glad i sølv men den er nå slik 😄 100 ja, min har passert 180 så jeg bruker den uten å tenke på kilometer egentlig. Jeg skiftet alt av foringer og stag så satser på den er god en stund 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2019 den 23.00, Cbrooen skrev:

Ja er greit å registrere biler eldre enn 20år, med de nye fine reglene ble det plutselig bedre for entusiaster og få kjøpt den bilen de vil. Takket være Kjetil Solvik Olsen som fikk igjennom dette systemet

Ja det er rett og slett en gavepakke for oss bilentusiaster. Jeg synes det var et stort tap for regjeringen at Solvik Olsen valgte å gi seg som samferdsels minister, den mannen har jeg troa på 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en service på Alpinaen jeg har da den straks er rullet 100.000km. Ønsker å få dokumentert ting som byttes på bilen så tenker ta oljeskift og bytte av diverse oljer/væsker hos et Bmw verksted. 

Tanken er å få bytte motorolje, gir olje, diff olje, bremsevæske, kjølevæske og plugger. 

Noen med noen anbefalinger på et verksted som gjør en god jobb med dette i Oslo? Som faktisk kan skru på disse gamle bilene.

Samtidig hvor ofte bør girolje, diff olje byttes? Er dette noe som bør gjøres eller skal det være «evig varende»? Vet at på en auto kasse skal det byttes hver 60.000km ca, men hva med manuell?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Furubakken bilverksted på Haslum/Bekkestua er flinke på dette. De har vel blitt en del av Bilia systemet nå vet jeg 

Skal høre med de, får sende til litt forskjellige steder. Er bare viktig at de som gjør jobben gjør en bra jobb. Takk for tips

14 timer siden, lagunilla skrev:

Jeg utfører service på Alpina.🙂

Tok idag en Z8 Alpina.

C3FE556E-9474-46AB-AC23-046375D74307.thumb.jpeg.abcf9f04f154d31055848c5b69822aa3.jpegCC0100C4-7386-45F8-ABD2-2920E9CF76B7.thumb.jpeg.0ed4628c3837a11007ea353f686701e9.jpeg

 

Fantastisk bil! Hvor jobber du? Er viktig for min del at jeg har papirer som dokumenterer det som gjøres på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cbrooen skrev:

Skal høre med de, får sende til litt forskjellige steder. Er bare viktig at de som gjør jobben gjør en bra jobb. Takk for tips

Fantastisk bil! Hvor jobber du? Er viktig for min del at jeg har papirer som dokumenterer det som gjøres på bilen

Dokumenterer alt fra tiltrekkingsmoment til dekkmønster. Jobber på Bilia Skøyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...