Gå til innhold

Min Bmw/// Garasje (Mc fiks og ny motorisert barnevogn)


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Går i mye skruing, fiksing av bil om dagen. Ikke bare bmw, men andre mindre morsomme biler også ikke verdt nevne. 

Men hodt igang med å fikse e30n. Hel og pen under, ikke mye merker eller skader her. Bestilt enda flere deler til denne. Hovedsak bremser, hjullager, småting osv. Fikk tatt av felgene og disse skal ikke på igjen. Skal finne noe mer tidsriktig(si fra om du har). Har hatt problem med ulyd i e30 og det må være kast i felgene eller hjullager som har vært skyld. Finner fort ut det når jeg får byttet alt til nytt.

Denne bilen skal skinne igjen hvertfall

 

2F9E4AEB-C9A1-4516-95C0-83264D8582A3.thumb.jpeg.88f3f8b2af39766cc82fd906c9806d72.jpegD9A49E38-D3A7-4E7F-AB74-1D769D5825BF.thumb.jpeg.36e031a0d10509e3b6b33d9341e931a8.jpeg8867A399-F9BE-4755-A57F-DCFA872DBCCB.thumb.jpeg.493d68ae2d1202c222bedcb313130d5d.jpeg044E573D-63C7-4957-9EE8-8257DA56947E.thumb.jpeg.21df3ade0efbeff9529674e71cd9e172.jpeg

 

Ellers skal z3m coupe få service og ny vanos denne uken. Skal bli digg forhåpentligvis slippe vanos raslingen.

Samtidig i helgen fikk jeg knipset noen bilder sammen med 650 e63 individual. Bilen tilhører en annen i familien og er utrolig fin. Fikk testet denne bilen ordentlig i helgen og for en herlig bil. Pent design og en grom motor. For ikke å nevne farge kombo imola rød og krem interiør. Finnes veldig få av denne hvertfall. (Tror det er eneste i Norge)

Fikk fikset nye kw coilovers, bbs felger og skilter. 

D8F8CE39-66AE-4250-ACF6-0D8237CFC6EB.thumb.jpeg.6d4915a73a8610a9660771f3b7aa6953.jpeg

085A01BD-AC78-44F0-BA48-9C4623C36E07.thumb.jpeg.0426287708b06e38391e2bf6875a168b.jpeg6F80DF7F-7E82-4CC6-9012-42102180A1E7.thumb.jpeg.11909fd3d3c741bc447916f5b1136648.jpeg

 

Er mye skruing og vedlikehold om dagen. Ikke fått dratt på et biltreff enda i år. Så må få tatt turen på e30meet eller koed piknik.

Ellers en liten update til som den bilgale jeg er og alltid har vært. Spesielt bmw gal

1DF67C0D-F0B8-415E-AAF0-34EA6873A009.jpeg.4d5042d96db4cd85204f6712c15162fb.jpeg

 

 

 

 

 

 

Endret av Cbrooen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronal er jo et anerkjent merke, så kvaliteten burde jo være god. Og LS har jo en klassisk fin look som vil være perfekt på E30'n (selv om den kanskje ville kledd 16" bedre..), men originale BBS/BMW style 5 er jo et trygt valg da..

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. vanos på Z3M din.  Merker du at den trekker dårligere også? Synes min ikke går veldig bra, men hører ikke noe rattling eller andre rare lyder fra fronten. Men er liksom ikke vannvittig drag når jeg drar den over 4500, trekker OK og drar fra de fleste. Men er liksom ikke "wow".

Mulig at jeg har blit vant til S50 motoren, men synes faktisk 2.8'erne er morsommere å kjøre disse dager (selvom de går vesentlig  dårligere).  

PS: Coupe'n din var savnet på Zedfesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Orjan skrev:

Ronal er jo et anerkjent merke, så kvaliteten burde jo være god. Og LS har jo en klassisk fin look som vil være perfekt på E30'n (selv om den kanskje ville kledd 16" bedre..), men originale BBS/BMW style 5 er jo et trygt valg da..

Ja virker som bra kvalitet. Enig i at 16 ville nok passet bedre, men har 16 idag (jallafelger) og ønsker sette bilen mest mulig lik orginal. Får dekkpakke til rundt 10k og da nye felger og dekk. Skal man finne style 5 må de ofte pusses opp og da blir det endel mer enn felg pakke med ronal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fxslin skrev:

Ang. vanos på Z3M din.  Merker du at den trekker dårligere også? Synes min ikke går veldig bra, men hører ikke noe rattling eller andre rare lyder fra fronten. Men er liksom ikke vannvittig drag når jeg drar den over 4500, trekker OK og drar fra de fleste. Men er liksom ikke "wow".

Mulig at jeg har blit vant til S50 motoren, men synes faktisk 2.8'erne er morsommere å kjøre disse dager (selvom de går vesentlig  dårligere).  

PS: Coupe'n din var savnet på Zedfesten!

Pass deg, trodde min hadde vanos problemer. Så jo hvordan det gikk, haha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fxslin skrev:

Ang. vanos på Z3M din.  Merker du at den trekker dårligere også? Synes min ikke går veldig bra, men hører ikke noe rattling eller andre rare lyder fra fronten. Men er liksom ikke vannvittig drag når jeg drar den over 4500, trekker OK og drar fra de fleste. Men er liksom ikke "wow".

Mulig at jeg har blit vant til S50 motoren, men synes faktisk 2.8'erne er morsommere å kjøre disse dager (selvom de går vesentlig  dårligere).  

PS: Coupe'n din var savnet på Zedfesten!

Merker at den bråker endel. Føler at den går greit, men kan være en med utbedret vanos går bedre har bare kjørt med raslende vanos. Den kunne kanskje gått bedre(?) 

Var hos Bavaria idag og fikk fikset noen ting. Ikke helt fornøyd med hva de gjorde.

Skulle ha bytte av vanos og drev på bilen. Hadde fått pris og alt, men så fikk jeg telefon. Skal drevet byttes må motor ut. Jeg kan få byttet bare vanos men spørsmålet er om det er drevet eller bare selve vanos som er problemet(?) vanos bytte er greit og koster rundt 5-7000kr men drevet er fort 17.000kr+ alene. Dette ble utsatt da jeg ønsker undersøke litt med dr vanos hva som kan være hoved problemet. Om jeg skal bytte vanos og satse på at drev ikke lager raslingen. 

Men samtidig ba jeg de lufte clutchen, siden bilen er vanskelig få i førstegir når den er blitt varm. En vanlig feil er enten luft som gjør at det blir sånn eller slangen på girkassa som utvider seg og ikke klarer lage trykk til å sette bilen i gir. De luftet som de skrev  og jeg kjørte ut derifra. Nå var alle gir vanskelig få i gir selv om bilen er kald eller varm. Tipper de bare har luftet på slavesylinder uten å fylle på olje samtidig og presse olje og luft opp. Eller gjort noe annet rart. Dette må de utbedre. De mener clutchen er slitt, noe jeg tviler på da det med førstegir er en vanlig feil. Nå når man har betalt så er bilen værre enn før, så man kan lure på hva som gjøres på et verksted noen ganger. Bedt de rette opp i dette og venter svar.

 

skulle vært på z treffet, så veldig bra ut det dere fikk til. Men var masse andre saker jeg måtte ordne så det gikk jeg glipp av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanos rattle er et veldig kjent problem på f.eks M62TU, men har aldri hørt om noe havari tilfeller med de. Altså denne type havari med hull i blokken og den slags.

Eneste effekten det har på de er en stygg lyd og litt dårligere bunndrag + eventuelt litt høyere forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Cbrooen skrev:

En vanlig feil er enten luft som gjør at det blir sånn eller slangen på girkassa som utvider seg og ikke klarer lage trykk til å sette bilen i gir

Beste kur på det er stålomspunned slange, har samme problem på min. Bare at jeg trøbler med 2 gir. En kompis av meg bytta slangen på sin  i fjor, all gir trøbbel forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Daniel. skrev:

Vanos rattle er et veldig kjent problem på f.eks M62TU, men har aldri hørt om noe havari tilfeller med de. Altså denne type havari med hull i blokken og den slags.

Eneste effekten det har på de er en stygg lyd og litt dårligere bunndrag + eventuelt litt høyere forbruk.

Heller ikke hørt om noe alvorlige feil ved dette selv, derfor vil jeg tro det er noe underliggende på den s50b30 som gikk duken..

Spørsmålet er om det er drevet eller om det er selve vanos som er problemet for mitt tilfelle. Jeg har sendt mail til dr vanos om man bare bør bytte vanos og droppe drevet og hva som pleier være feil. Vet ikke om noen har byttet kun vanos og blitt kvitt problemet av det?

13 minutter siden, fxslin skrev:

Beste kur på det er stålomspunned slange, har samme problem på min. Bare at jeg trøbler med 2 gir. En kompis av meg bytta slangen på sin  i fjor, all gir trøbbel forsvant.

Ja og nå etter en tur på Bavaria så ble det ille i alle girene kald eller varm bil. Tror de luftet systemet feil og har sluppet inn masse luft. Clutchen min er ikke slitt, det vet jeg. Kan begynne lure på hva mekanikere vet, når ting gang på gang ikke stemmer..

Stålomspunnen slange har jeg hørt om at kan bedre problemet, kanskje vi skal ta felles dag med bytte av disse slangene på girkassa om du har samme problem(?) Hvilken slange bør man kjøpe for det? Kan være du har luft i slavesylinder? Slangen kan være greit bytte uansett vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cbrooen skrev:

Ja og nå etter en tur på Bavaria så ble det ille i alle girene kald eller varm bil. Tror de luftet systemet feil og har sluppet inn masse luft. Clutchen min er ikke slitt, det vet jeg. Kan begynne lure på hva mekanikere vet, når ting gang på gang ikke stemmer..

Stålomspunnen slange har jeg hørt om at kan bedre problemet, kanskje vi skal ta felles dag med bytte av disse slangene på girkassa om du har samme problem(?) Hvilken slange bør man kjøpe for det? Kan være du har luft i slavesylinder? Slangen kan være greit bytte uansett vil jeg tro

Ang. merkeverksteder så stoler jeg ikke 110% på dem når det kommer til M biler eller litt uvanlige modeller (som f.eks eldre biler).  Usikker på om de jobber nok med slike biler til å bygge opp mye kompetanse.  Sjekk med Julian ved Entustiast garasjen på Fornebu, han har skrudd en del på disse motorene. Kanskje han har noen ideer?

Ang. den slangen så kjøpte jeg denne:

https://www.ebay.com/itm/BMW-E36-M3-Z3-M-BRAIDED-CLUTCH-HOSE-UPGRADE/272787977509?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Men finnes sikkert mange gode/bedre alternativer. Jeg planlegger å bestille 2 til av disse til Coupe'n og 2.8'ern.

Vi kan gjerne ta en skru ettermiddag å bytte på begge bilene, jeg får nok ikke gjort dette i Juli da det er litt ferie tid osv. Og jeg må jobbe litt Coupe og 2.8 (de skal få ny diff olje og kasse olje + en del foringer).  Så er planen å gjøre det samme på Z3 ///M'en i August engang. Kan godt ta det på bukken hos meg (husker ikke på stående fot om du har bukk du også).

 

 

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...