Gå til innhold

Min Bmw/// Garasje (Mc fiks og ny motorisert barnevogn)


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med tøff bil i riktig farge! Men det er flere medlemmer som har Mcoupe her inne. Er vel hvertfall et par til, men uansett en sjelden og tøff bil i Norge! :)

Takk for det gleder meg, bilen skal hentes innen noen få dager nå. Vet det var en svart m coupe som var her inne, men den ble vel solgt for en stund siden? Ellers har jeg bare funnet med 2,8..

Gratulerer med grom bil med utrolig fin farge :)

Gleder meg til å se flere bilder av den :D

Rå bil med mafia utseende :P

Hva må man ut med for en sånn ??

Svar gjerne på pm om du ikke vil ha det her.

Takk Matsi kommer flere bilder:D Men kan si det sånn at prisene er høyere på z3m coupe i Europa, mens i Japan er prisene annerledes. Mye blir solgt via auksjon å sånn, plus i japan er det mest status å ha ny bil og ikke brukt :lol:

Gratulerer med griserå bil!

Takk for det Lasse. Gratulerer til deg også med z4 coupe. Følger med på tråden om din, flott farge du har på den, den kommer vel snart på havna den også tenker jeg?

Der var tråden ja! ;)

Må komme innom og titte når du får denne i havn! Takket være deg har jeg fått øynene opp for z3 coupe:o

Takk for det Tzunami, hyggelig å høre. Tenker du gleder deg til Sommeren du også med nyinnkjøpt m5! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et par til her, men det er vel ikke akkurat snakk om spesielt aktive folk.

Gratulerer med bil, men er den virkelig så tung? Jeg brukte 1280 som egenvekt når jeg tok inn min 2.8, og trodde M-en var rundt 1350. Med 1420 i egenvekt vil den jo i praksis være over 1,5 tonn når en vanlig kar setter seg inn. Det er sprøtt med tanke på hvor liten den er. :)

Takker følgt med og lest mye i tråden du har om din. Blir vel e30 meet til sommeren? Ja vekta var vist 1420, men skal veien bilen på vekta så jeg vet at det virkelig stemmer. Rart at det er såpass forskjell :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den mest særegne og kuleste BMW'n i mine øyne. Jeg aldri lei av å se på min egen Z3 Coupe 2.8, men savner litt mer kraft under panseret, så når du får din, ja da kunne jeg tenke meg å få sitte på en tur for å kjenne forskjellen mellom 193 hk og 321 hk.

Her er min - har montert coilovers siden dette bildet ble tatt så den ligger litt lavere per i dag:

[ Bilde ]

Se der ja, flott bil! Syntes virkelig z3 coupe karosseriet er helt rått. Lå bak en z3 coupe en gang, de har ordentlig feit rumpe for å si det sånn, utrolig tøffe. Klarer nesten ikke vente til jeg får min coupe. Bilen blir med på e30meet på rudskogen så mulig vi ses!

Hvordan type monterte du på bilen? Vurdere å montere coilovers etterhvert selv, bare eksos og litt andre deler kommer først. Tror forresten jeg så bilen din i Lillestrøm rundt Oktober/November? hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel e30 meet til sommeren? Ja vekta var vist 1420, men skal veien bilen på vekta så jeg vet at det virkelig stemmer. Rart at det er såpass forskjell :S

Ja, det også... :lol:

Synes over 100kg forskjell virker drøyt egentlig. Tenkte egentlig ikke noe særlig over vektforskjellen, men på en annen side tenker jeg ikke så mye over det når jeg kjører med passasjer heller. Skal du bruke den på bane er det bare å begynne lete etter andre seter med en gang forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel e30 meet til sommeren? Ja vekta var vist 1420, men skal veien bilen på vekta så jeg vet at det virkelig stemmer. Rart at det er såpass forskjell :S

Ja, det også... :lol:

Synes over 100kg forskjell virker drøyt egentlig. Tenkte egentlig ikke noe særlig over vektforskjellen, men på en annen side tenker jeg ikke så mye over det når jeg kjører med passasjer heller. Skal du bruke den på bane er det bare å begynne lete etter andre seter med en gang forøvrig.

En Z4 3.0si Coupe veier 1310kg uten fører og bagasje og en Z4M Coupe veier 1420kg uten fører og bagasje. Så forskjellen på Z4 modellene er 110kg, kan jo stemme bra med 100kg på Z3 Coupene :)

Min E89 35i veier 1505kg uten fører og bagasje. Ikke så galt egentlig med tanke på metallfoldetaket, en større og mer luksuriøs bil. Veide den også på vekta på BT og fikk 1530kg med mine tunge 20" og halv tank. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at felgene mine kommer "hjem"!

Ville forøvrig ventet med å lakke dem til du har prøvet dem på. Hvit passer fint med blå, men det er mine øyne...

Har forøvrig bestilt ESS ST2 kompressorkitt til min 2,8 Coupe, så hold utkikk i speilet!

Rudy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir fraktet fra Tyskland på henger på fredag, så den er nok klar på skilter mandagen etter. Kan tenke meg at du gleder deg, du som har vente så lenge! Hehe.. Husk å pøse på med bilder når den kommer ;-)

Høres bra ut, min skulle vært her med båten nå, men står i Bremerhaven. Kommer vel til helgen. Skal pøse på med bilder. Det samme må du når du har fått bilen din :D

Hyggelig at felgene mine kommer "hjem"!

Ville forøvrig ventet med å lakke dem til du har prøvet dem på. Hvit passer fint med blå, men det er mine øyne...

Har forøvrig bestilt ESS ST2 kompressorkitt til min 2,8 Coupe, så hold utkikk i speilet! Rudy

Felgene er hvertfall veldig bra lakkert og fornøyd med de, nja må prøve de på bilen. Vurderer sølv med bittelitt estorilblå metallic flak i lakken. Men de hvite skal nok prøves på bilen først ja!

Høres rått ut! :) Hvor mye får du hentet ut med ess? Må lage tråd om bilen din Rudy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESS hevder 320hk med sitt St2 kitt. Det er sikkert litt moms på dette, så må nok ha det friflow eksosanlsgget de anbefaler for å oppnå det tenker jeg.

Ellers er det er jo bare å dreve om kompressoren til olje og råder spruter. Jeg synes ting må stå i forhold så jeg vil ikke ta ut mer enn det som er "forsvarlig".

Det jeg skal gjøre i tillegg er å finne en løsning på oljekjøling.

Vet ikke om clutchen holder. Mest sannsynlig ikke.

Originalmotoren er forøvrig helt fin den, men noe skal jo lønna brukes til...

Rudy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er man i mål når effekten er i "M-land". I hvertfall uten sponsor. Ser bare at når poden (Robin) setter seg i min bil går det nesten 2 sek. fortere. Setter jeg meg i hans Compact greier jeg ikke å få effekten ned i asfalten og nyttegjøre effekten i form av bedre rundetider. Kjøreferdigheter altså...

"Nokk" effekt, stivere fjærer og R-dekk, så blir en Z3 bli utrolig rask og morsom. Og så lenge jeg ikke må slå dere på bane for å beholde jobben så er det der jeg er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres gromt ut! var jo en som hadde ess kit på sin 2,8 på forumet her også. får jo mere nm enn en vanlig m som har 350nm.

Lest om flere som har satt ess på s54 m coupe, samme som finnes til m3 e46. Sikkert mulig å modde en ess kompressor til å passe på en s50 motor også. Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er man i mål når effekten er i "M-land". I hvertfall uten sponsor. Ser bare at når poden (Robin) setter seg i min bil går det nesten 2 sek. fortere. Setter jeg meg i hans Compact greier jeg ikke å få effekten ned i asfalten og nyttegjøre effekten i form av bedre rundetider. Kjøreferdigheter altså...

"Nokk" effekt, stivere fjærer og R-dekk, så blir en Z3 bli utrolig rask og morsom. Og så lenge jeg ikke må slå dere på bane for å beholde jobben så er det der jeg er :D

TS2 kittet gjør jobben sin det, men du må regne med å vente til turtallet passerer 4000 o/min før det skjer noe. Ikke i nærheten av hva TX2 kittet leverer av bunndrag. Men ganske stor forskjell fra original uansett da. Hadde TS2 på Z4 2.2en min og det funket meget bra. Satt på mindre kompressorhjul og noen måneder etter måtte jeg bytte motor. Ladet da 0,6bar. Tror det er lurt å holde seg innenfor 0,5bar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Jeg har da trodd skruekompressorer ladet tidligere enn både eksosturbo og reimturbo?

Uansett. TS2 er en "clean" installasjon med intercooler i manifolden og minst mulig slanger. Korte veier for luft. Ser liksom riktig ut alt sammen. Det er ikke fasit, men ett av mange alternativer til å bli en lykkeligere mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...