Gå til innhold

lsd/sperre til 188mm diff (E36 328)


Hansuno
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic sier har jeg ei sperre til 188mm diff. Denne er beregnet på 2.65, 2.78 og 2.93 utveksling!

Denne har vært brukt på en e34 525tds med 2.65 utv. Så denne har nok hatt et rolig liv :)

2000kr + evt frakt! Kan byttes i en som kan bruker på 3.15 utv.

Dette er en løs lsd diff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor mye sperre det er på den?

Passer denne på E39 med Rear axle ratio i = 2.93 with no-slip differential ?

Dette er til den "lille" diffen? (hvordan sjekker jeg om det er stor eller liten diff på bilen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg er litt grønn på BMW diffene og alt kaoset som er på BMW og diff størrelser, *men* , slik jeg har forstått det, så er det hovedsaklig 3 størrelser,

Liten, middels og stor diff.

Så lenge man har diff'en i fra før, så kan man stort sett modifisere en annen diff av samme størrelse (skifte bak deksel, aksler, inngående kobling, osv.) for å få det til å fungere? (På E39 så må man vel modifisere mellom aksel/ha bakre stykke fra M5 for å få på en M5 diff?)

Er det noen god måte å identifisere hvem av diff størrelsene man har? Går det å se det utvendig/måle?

Grunnen jeg spør er fordi mye av delene på alpina'en er fra US M3, så jeg vet ikke om diffen er standard E39 diff/størrelse, eller om de har brukt noe annet rart med modifiserte fester... jeg har prøvd å google lenge nå etter en god måte å identifisere diffen på, men ikke funnet noen bra svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langt i fra noen ekspert på dette området. Men meiner å ha lest i en tråd en gang ar det ikke er levert noen sperre diff til e39 bortsett fra m5. Stemmer som du sier at mann har 3 str og at man kan bytte innmaten fra en mellomstor diff fra e36 til den største i e30 f.eks. Men det er også forskjeld på husene rundt pga forskjeldig innfestning i traversen. En mulighet å finne du hvilken str det er på din er å ta av lokket å måle om det er 168mm (liten), 188mm (mellomstor) eller 210mm (største) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar!

Jeg er ganske sikker på at det er mellomstor som står på min, når jeg søker opp delenummeret så står det at det er samme diff som er brukt på 528i, som skal være 188mm, og I=2.93. Da skulle det isåfall ikke være noe problem å sette inn denne LSD'en?

En på Ebay som selger en E39 diff her og sier det er 188mm

Hvor befinner LSD'en seg? Ev. frakt kostnader til Drammen/Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befinner seg 25min sør fra lillehammer. Går vel i posten under 10kg pakke tenker jeg... Ca 170+ oppkrav tror jeg det ligger på:)

Men for å få klarhet i detta? Skal du ha den på e39 eller e36 alpina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Skal ha den på E39, Alpina B10.

Den har samme diff som 528i E39, 188mm mellom stor diff. Så at LSD'en passer i diffen er jeg rimelig sikker på, det jeg er usikker på et om splines'ene fra stikk akslingene er like, men det skal jeg finne ut imorgen (sjekker specs fra e34 525tds opp imot min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...