Gå til innhold

hopeless E34 535 turbo, nå til salgs.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge fuelsystem.

Noen som trenger fuelsystem? Vurderer å selge gs 5L catchtank med fester for bosh044 x2, bosh044 x2, an8 slanger å koblinger, an6 BTR med klokke, an8 fuelfilter, an8 Ykobling har å filtersock til Bosch pumpene for bruk i tank. Mulig jeg har glemt noe men her er det masse snaks, har å løs dobbel pumpeholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er man i rute gjenn :)

Fikk sveisa gjenn sprekker i kollektor på grenrør, montert tilbake grenrør, turbo å eksos. Fikk å laga et rør for oljeretur ;)DSC_0001.JPGDSC_0027.JPGDSC_0076.JPG

Ble eksosband denne gangen da jeg ikke følte jeg har tid til å få det coata.

Ellers er ny bensinpumpe innstalert. Walbro gst450 :)

Det som gjenstår da før mapping er bunnpannepakning. Så er vi klar :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte den for å gjøre det enkelt å fortsatt ha bagagerom, denne står jo i tanken. Å leverer nokk fuel til 750hk på e85 og da enda mer på bf98 ;) er mye mindre enn bosh044 pumpene å leverer mer, di er vell rata til ca 700 på bf98? vet en i sverige som kjørte gst450 å bremsa over 600whp :)  så blir spennende åse va den gir til uka :D denne har vært en ulv i fåreklær helevæien å det skal den fortsette med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

Valgte den for å gjøre det enkelt å fortsatt ha bagagerom, denne står jo i tanken. Å leverer nokk fuel til 750hk på e85 og da enda mer på bf98 ;) er mye mindre enn bosh044 pumpene å leverer mer, di er vell rata til ca 700 på bf98? vet en i sverige som kjørte gst450 å bremsa over 600whp :)  så blir spennende åse va den gir til uka :D denne har vært en ulv i fåreklær helevæien å det skal den fortsette med ;)

Dette blir spennende.

En godt trimma m30 er der hvertfall rå lyd i,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnpanne pakning... Dette ble mer jobb enn planlagt, fikk ned bunnpannaa å oppdaga at strammeren til oljepumpekjede var i deler i bunnpanna... Så da var det av med radiator for tillgang til mutteren på veiva som holder trigger, fant ut at når det først var åpent stifter vi veivhubben :) Så nå får vi se, er værtfall ingen oljelekkasje på bunnpanna lenger.  

Snapchat-4995345737498296908.jpgSnapchat-6227868983237854906.jpgSnapchat-7091779463290600133.jpg

Å fikla litt med pluggkablerSnapchat-6407427035325939144.jpg

Nå sitter vi på es tunin.  Forhåpentligvis blir dette bra nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ble ikke det helt store, men endte opp med 450whp å 780wnm

Med feil plugger, feiljustert kamdrev, flytta kamdrevet 6 grader å henta en del da jeg hadde justert det helt feil vei, her er det nokk mer å hente :). Fant å ut at eksosmanifold hadde blåst ett stort høl... Hadde det på rep å monterte rett før mapping, desværre hadde han som fixa det brukt noe form for sølvlodding, dette tåler dårlig ekstreme temperaturer... Så skal tilbake når jeg får ordnet dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, viggo E34 skrev:

Nei ble ikke det helt store, men endte opp med 450whp å 780wnm

Med feil plugger, feiljustert kamdrev, flytta kamdrevet 6 grader å henta en del da jeg hadde justert det helt feil vei, her er det nokk mer å hente :). Fant å ut at eksosmanifold hadde blåst ett stort høl... Hadde det på rep å monterte rett før mapping, desværre hadde han som fixa det brukt noe form for sølvlodding, dette tåler dårlig ekstreme temperaturer... Så skal tilbake når jeg får ordnet dette :)

 

Synes disse tallene er bra jeg mtp de tingene du nevner av "feil".:).

Sølvlodding er nok ikke holdbart her nei med tanke på  temp.

Hadde vært gøy å fått servert noen lydklipp av trimmet m30.

For en hardcore fan som meg av m30 hadde jeg blitt en glad mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har man fått surra av manifoldn gjænn... Var ikke mye gjænn av denne sølvloddinga til sveis værtfall...DSC_0034.JPGDSC_0032.JPGDSC_0028.JPG

Så da får vi se om det blir bedre nestegang.... Nå skal det tigges.

Skal prøve originalt kamdrev først nestegang for å sjekke om det blir bedre, da kammen er laget med utgangspunkt i originalt kamdrevoppset. Så får vi bytte underveis om vi ikke opnnår noe med det. Så får vi se om vi får rota til å bytte diff før neste runde da det er masse som foregår ellers for tiden...

DSC_0033.JPG

DSC_0031.JPG

 

 

 

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn blir skjelden arbeidsledig når enn holder på med Turbo prosjekt.:).

Forsvinnende lite igjen av loddinga ja .

Ellers synes jeg det er gøy å se her.

Er det håp om et bilde av en komplett m30 med turbo motorrom?

Synes disse motorene ser massive og flotte ut med snurre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne står på vent inntill videre, da det nå har vært familiebil bytte og rep av den andre 535n.  Men nå som sommerferien er unnagjort kan man vel se om man får lagt noe penger over turbobilen :) blir nokk å kjøpe ny manifold fra ppf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...