Gå til innhold

hopeless E34 535 turbo, nå til salgs.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke fått gjort noe her, akkurat kommet hjem fra jobb. Eller, jeg har nå fått bestilt ny manifold fra ppf. Så når denne kommer blir d kanskje litt fart gjænn ;)

 

Ellers driver jeg får den andre gjennom eu, fått taki cruise controll som skal ettermonteres der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruise kontroll er fint ja :)

Oljetrykket er stabilt nå, har funnet ut jeg har noe jordingsfeil eller dårlig kobling. Ser viss jeg får dårlig trykk også rører litt på kablene så kommer det opp gjenn... Ikke målt manuelt nå men virker veldig greit etter jeg bytta strammer på pumpa sist jeg hadde bunnpanna nede. ;)    

Vet det er ett firma i tyskland som overhaler og oppgraderer oljepumper, men koster sitt da... Det han kaller steg 3 som er opptimalt for turbo koster 370 euro evt +17% tax :o han kunne entn få taki ny pumpe som da seff må betales for så å gjøre oppgraderinga :o har jo prøvd å chimsa opp trykkfjørasjøl og med litt effekt. Prøvde jo og med ny pumpe men den var skrot etter innkjøringa omtrent...

Håper å kanskje få bilen opp å gå å kanskje mappe før neste helg da er treff på kvernmo verdal ;) vi får se va jeg rekker med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruise kontroll vil du merke er nice Viggo:).

Faktisk ett verktøy jeg bruker mye på min e34 .

Blir vel bra med ny manifold tenker jeg da den andre var mer ødelagt ,stemmer ikke det?

Synes det er så morro med e34m30 turbo tråder.

Morro å se hvilke muligheter en sånn motor faktisk kan ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm hvordan blir det om du bruker olje pumpe fra m106 da? som er levert med turbo orginalt? passer vell å den ? :) 

bra du begynner å komme i orden vertfall ;)  jeg personlig  har ihvertfall ikke gidda å ned med bunpanna så mange ganger som du har vert ned med din :D  da har jeg heller gått til inkjøp av noe som funker  først som sist . :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 15/08/2016 at 20.29, sveigis skrev:

Cruise kontroll vil du merke er nice Viggo:).

Faktisk ett verktøy jeg bruker mye på min e34 .

Blir vel bra med ny manifold tenker jeg da den andre var mer ødelagt ,stemmer ikke det?

Synes det er så morro med e34m30 turbo tråder.

Morro å se hvilke muligheter en sånn motor faktisk kan ha:)

den gamle manifoldn var ikke noe mer for meg nei, enda ikke fått ny i hus da det ble litt uforutsette utgifter på di andre bilene...

On 17/08/2016 at 20.45, putefaen1 skrev:

hmm hvordan blir det om du bruker olje pumpe fra m106 da? som er levert med turbo orginalt? passer vell å den ? :) 

bra du begynner å komme i orden vertfall ;)  jeg personlig  har ihvertfall ikke gidda å ned med bunpanna så mange ganger som du har vert ned med din :D  da har jeg heller gått til inkjøp av noe som funker  først som sist . :) 

den fra m106 er vel ikke helt lik? vet ikke om det er bare pickuppen som forskjellig eller hvordan det er...

 

har foresten bestemt meg for å selge fuel systemet jeg hadde tenkt å bruke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går vell å forandre på olje pickuppen :)   var bare en tanke som slo meg :D  hvordan blir fuel systemet nå da? 1 stor pompe ? :)   har jeg skulle bygget nytt på min så har det blitt 1 pompe i stede for 3 blir så jævli til kostnader på ekstra fittings å slanger :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte inn allt dette over tid, originale bosh pumpene koster litt di å. så fant jeg walbro gst450 pump,  å den leverer nokk for min effekt. Værtfall så lenge jeg ikke oppgraderer clutch, målet er å passere 600whp å 800wnm så er jeg fornøyd, men skal nokk dra det så langt det går neste gang. Denne pumpa er rate til 750hk på e85 så skal vel ikke stå på den da ;) originale bensinrøra skal å greie 700hk, å BTR jeg har er specca til 800hk så det burde gå greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...