Gå til innhold

hopeless E34 535 turbo, nå til salgs.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Da ble bremsing avlyst... :evil:

Fikk litt lett fusking før helga, som utviklet seg å ble værre, før den fikk litt røff gange å gikk på bare 5 sylindre, bestilte nye plugger å begynte med demontering av dem gamle pluggene, for lettere tilgang plukket jeg unna coilpakken. La merke til at ene pluggen var ganske fuktig, ettersom fuskinga kom litt gradvis før den den ikke ville gå på alle 6 å hadde litt uryddig gange, tenkte jeg jeg kunne plukke av toppdekset å ta en titt.

Plukket av toppdekselet for å inspisere, da ser jeg dette :!:

irg775wq7nv6308prple.jpg

0dft0sid2whq928vsdxr.jpg

2knekte vippearmer... :grr::grr::uh:

Så da spør man seg selv,

Skal man bare bytte vippearmene? Eller kjøre på me total overhaling å smidd innmat å full pakke?.... :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Må vell ta en liten oppdatering her :)

Da er bilen oppe å går gjenn, ble hd vipper å cooperring topppakning fra ppf :)

Gikk litt surt men har stått lenge med nestn Tom tank så er nokk kondens å gammel bensin som er problemet,så når man kommer hjem fra jobb på onsdag blir det å få lufta bilen gjenn :) hærlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Liten update gjenn da.

Kom hjem fra jobben å prøvde å starte bilen men utn hell...

Fant ut at det ikke var rart bilen gikk surt å ikke var helt med. Var jeg som hadde bommet på 2 av vakumslangene... Fikk koblet om dette å festet triggersensoren som jeg også fant ut var litt løs da jeg lette feil... Bilen startet fortsatt ikke, tok ut pluggene som var fulle av bensin å rengjorde dem, startet deretter med en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Litn oppdatering her da, har lenge syntes oljetrykket har vært drygent lavt, ved driftvarm motortemp ligger den på ca 0,5-0,6bar på tomgang, men fant på nettet at dette (0,5-1,5bar) var normalt oljetrykk på m30... Høres nå veldig lavt ut men... Men synes i senere tid den også bruker drygent lang tid på å få oljetrykk, bortimot 10-15sek. Tenkte for meg selv at nå synger oljepumpa på siste værset... Drev å søkte litt på nett hvordan denne kunne evt shimses opp for bedre trykk. Da jeg kom over ett par linker ang en check ventil i oljefilter holderen.

http://bimmers.no/topic/763556-lang-tid-f%C3%B8r-oljetrykk-kommer-p%C3%A5-m30/

http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=103046

http://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/OilCanister.htm

Titta litt nedi en holder som lå i kjellern etter jeg bytta te en som Var for oljekjøler... Så demonterte jeg lokket å fant ca null olje så tok ut filteret å prøvde å trykke ned ventilene i bunn å ganske riktig, den nedre ventilen var ganske så slapp... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen videre nå er plukke ut oljepumpa å sjekke denne... Har en delemotor liggende som jeg har plukket ut pumpa i, bare for å se, denne virker nå å være i grei stand men var en skrue som hadde skrudd seg ut å lå i bunnpanna... Blir spennende å plukke ned bunnpanne å pumpe med motor i bilen men det skal vel gå ;)

Her blir det nokk å bytte til denne pumpa fra reservemotoren da denne ser ok ut, men vi får se hvordan den som står i ser ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...