Gå til innhold

hopeless E34 535 turbo, nå til salgs.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Om jeg hadde holdt meg på litt lavere effekt hadde det nokk holdt mue lengre men, blor jo bare mer å mer morro jo mere effekt man har :P

Er dem positiv til alpina ombygging RedCab?

Divad, det er rart hvordan man noen ganger drar vippeakslene ut med litt rikling, men her gikk innsugsiden greit, måtte jobbe mer på eksos siden. Satt bom fast, måte til med litt vold, men litt banking mens jeg prøvde å vri på aklsingene så kom det tilslutt :)

Å et bilde av nybilen ;)

post-47870-0-30691400-1413134210_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, grattis ;)

Så da må electromotivet vike plassen for en chippa original hjerne?

Huff, så mye styr bare for litt uskyldig Morro

Blir vel trondheimstur i morgen, ivei å levere topp hos cylmo for sprekktesting å planing å muligens litt porting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Divad, det er rart hvordan man noen ganger drar vippeakslene ut med litt rikling, men her gikk innsugsiden greit, måtte jobbe mer på eksos siden. Satt bom fast, måte til med litt vold, men litt banking mens jeg prøvde å vri på aklsingene så kom det tilslutt :)

 

Bare tatt eksossiden på toppen min og, og der satt det hvertfall fast! Men får se hvordan det går med innsugsakslingene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en aksling jeg hadde liggende å banket inn mens jeg vridde akslingen samtidig. Regner med du har løsnet eksenterskivene å stilt kammen så vippene ikke står i spenn? ;)

Jepp :) Men måtte dunke endel fordeom for å få dem ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å kjøpt inn flere topper å ikke finni noen utn sprekk. :(

Etter samtaler med Pål hos Cylmo i Trondheim bestemte vi at den beste løsningen var å kjøpe en tom fabrikk ny topp gjennom dem, dette blir riktignokk en b34 topp men blir bearbeidet slik at den iværtfall ikke blir noe dårligere enn original b35 topp. Blir da fylt med brukte ventiler som også blir bearbeidet av Cylmo, stivere ventilfjører å turbokam fra Cat Cams :)

Forhåpentligvis kommer stempler å råder denne uka så det blir motor gjenn snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke gidd opp enda selv om jeg synes det begyner å bli litt dyrt. Men håper det blir holdbart å Morro nå så kan man rætte fokus mot rust å karosserijobb å fikse litt utseende, skal fortsatt være en ulv i fåreklær ;)

Men har jo lyst å få den mer strøken å lære meg litt mer detailing slik som du driver å legger ut en del av, den ser jo bare dønn strøken ut din :)

Joda E39 virker grei den :) Er en 523ia fra 97

Noe småjobb er det på den men for den prisen er det greit :) skal bytte en framdemper åsså høres det ut som det er noen foringer som bør byttes, skal få seg en service nå med filter å olje, plugger til denne tenker jeg vi tar på ebay, fant sett med 6 plugger til 24dollars å det er mindre enn 2 plugger på mekonomen :)

Skal å bytte abs sensoren framme da den girer litt rart av og til ;)

Ellers skal den få en god vask når været tillater det, da blir det vel noen bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får dette råskinnet oppe og gå,kan du kose deg med finnish og div.

Vask og stell er gøy og enda gøyere hvis du har et greit utgangspunkt.

 

Når det kommer til min bil som du nevner ,er ikke den 100% i lakk.Noe småbulker og litt lakkrust finnes ikke noe stort..Men det kan jeg leve med .Til å ha mer eller mindre originallakk,så er den overraskende bra.Jeg har faktisk klart å få polert vekk endel riper og diverse.Dessuten er det jo blitt en familiebil:).

 

Likte den e39 en,så fin ut.Og ja bilder liker jeg veldig godt.;)

Kommer til å skaffe meg en sånn etterhvert tenker jeg.

Når du begynner å bruke den,del gjerne erfaringer/opplevelser både positive og negative med meg.:).

Greit å høre hva andre mener om disse bilene.For jeg har veldig lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En liten oppdatering her da, fikk en teaser fra ceramiccoating.no her om dgen :)

post-47870-0-86639800-1416004687_thumb.jpost-47870-0-20995500-1416004703_thumb.jpost-47870-0-47212300-1416004734_thumb.j

Må vel i vei å hente dette når man kommer seg på landgjorda gjenn.

Når det gjelder e39 så virker det som kurrant bil dette å, går brukbart selv om det bare er 523. Tenkte å bytte girolje på denne å kanskje en magnetventil som kommer opp med feilkode, den blir plutselig veldig lat av og til, slurer ikke som den skal men går greit på høyere turtall, det kommer noen bilder av den neste uke da jeg glemte å legge over bilder fra mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...